ТЕМА. РІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ БІОСИТЕМ
ВАРІАНТ 1
(За кожну правильну відповідь – 1 бал)
1.Який рівень організації життя зображено на рисунку?
А. молекулярний Б. клітинний В. організмовий Г. популяційно-видовий |
|
2.Який рівень організації живої матерії забезпечується взаємодією різних органів, які об’єднуються у системи органів?
А клітинний Б біогеоценотичний |
В популяційно-видовий Г організмовий |
3. Укажіть біосистеми одного рівня організації живої природи
А серце, еритроцит Б гусень. квітка |
В нейрон, лейкоцит Г ставок, ставковик |
4. Метод біологічних досліджень, що ґрунтується на спостереженні, широко застосовували вчені давнини під час збирання фактичного матеріалу. Практично до XVIII століття біологи використовували його, намагаючись узагальнити результати спроб систематизації рослин і тварин. У сучасних умовах за його допомогою відкривають нові види організмів, досліджують макро- й мікроструктури. Укажіть цей метод.
А. моніторинг
Б. моделювання
В. порівняльно-описовий
Г. експериментальний
5. Виберіть рівень організації живої природи, структурним елементом якого є особина
А. біосферний.
Б. організмений.
В. клітинний.
Г. молекулярний.
6. Яка наука досліджує вимерлі організми?
А. морфологія
Б. палеонтологія
В. еволюційне вчення
Г. археологія
7. Будову і функції клітин організмів вивчає наука –
А анатомія Б фізіологія |
В гістологія Г цитологія
|
(За кожну повну правильну відповідь – 2 бали)
8. Виберіть ознаки, спільні для біосистем всіх рівнів організації живої природи
А однакові складові елементи Б безпосередній зв'язок елементів біосистем із середовищем існування
|
В взаємозв'язки між елементами біосистеми Г стійкість і відкритість біосистем
|
9.Установіть відповідність між властивостями біосистем та прикладами прояву даних властивостей
А саморегуляція Б здатність до адаптації В розвиток
|
1 обтічне тіло риб 2 утворення рослини з насіння 3 стала температура тіла ссавців 4 хімічні реакції перетворення речовин та енергії |
ТЕМА. РІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ БІОСИТЕМ
ВАРІАНТ 2
(За кожну правильну відповідь – 1 бал)
А. молекулярний Б. клітинний В. організмовий Г. популяційно-видовий |
|
А. молекулярний Б. біосферний |
В. організмовий Г. популяційно-видовий
|
3. Позначте найменшу біосистему, здатну до саморегуляції
А. орган. Б. біогеоценоз. |
В. клітина. Г. організм. |
4.Укажить пару біосистем, що належать до надорганізменних рівнів організації живої природи
А організм, екосистема Б клітина, біосфера |
В тканина, вид Г популяція, біогеоценоз |
5.Розв'язування проблеми нестачі продовольства, енергії, мінеральних ресурсів, поліпшення стану охорони здоров'я та навколишнього середовища пов'язують з розвитком науки, яка виникла на стику біологічних, хімічних, технічних дисциплін і має на меті використання живих організмів для потреб виробництва. Це — наука
А біохімія.
Б біоніка.
В біотехнологія.
Г біоінформатика.
6.Життєві функції всього організму, його окремих органів і систем вивчає наука
А гістологія
Б анатомія
В цитологія
Г фізіологія
7. Позначте метод біологічних досліджень, який використовують з метою зміни умов існування навколишнього середовища:
А. моніторинг
Б. моделювання
В. порівняльно-описовий
Г. експериментальний
(За кожну правильну відповідь – 2 бали)
8.Укажіть спільні властивості всіх живих організмів
А здійснення фотосинтезу Д клітинна будова
Б обмін речовин Е розмноження
В здатність жити ізольовано від інших організмів Ж подразливість
Г існування в водному середовищі
9.Установіть відповідність між рівнями організації живої природи та їх ознаками
А молекулярний Б організмений В біосферний
|
1 розмноження і передача спадкової інформації потомству 2 біологічний колообіг речовин 3 функціонування організму як єдиного цілого 4 хімічні реакції перетворення речовин та енергії |