Пошук досконалих методів вимірювання рівня навчальних досягнень учнів на сучасному етапі розвитку інформаційних технологій набуває надзвичайної актуальності, оскільки об'єктивізація процесу вимірювання, забезпечуючи зворотний зв'язок, дає можливість координувати цей розвиток. Отже, об'єктивні та точні методи вимірювання й оцінювання знань стають однією з рушійних сил наукового прогресу.
Порівняльний аналіз методів вимірювання рівня навчальних компетентностей, які використовуються в сучасній педагогіці, - усного опитування, письмової роботи, інтерв'ю та тестування, свідчить про те, що останній метод більш ніж інші відповідає критеріям якості при визначенні рівня теоретичних знань, умінь і навичок учнів.
Використання тестів у навчальному процесі надійно увійшло у світову педагогічну практику. В Україні цей процес також набуває сил: розвиваються наші уявлення про призначення та педагогічні можливості тестів, форми тестів, формати запитань, методи обробки результатів тестування та їх інтерпретації.
Процес створення тесту є затратним по часу, так як для нього необхідно підібрати матеріал. Для прискорення складання тестів я використовую електронні версії підручників з інформатики та систему оптичного розпізнавання тестів, наприклад, «ABBYY FineReader». Попередньо підручник розпізнається FineReader-ом, а потім матеріали використовую для створення тесту.
Сам процес творення тесту має три етапи:
• безпосередньо підготовка матеріалів тесту;
• налаштування параметрів тесту;
• перевірка правильності роботи тесту, виправлення помилок.
Учням подобається працювати з тестами, вони бачать свої прогалини в знаннях, й оцінку їм ставить програма, а не вчитель.
Тестова система дозволяє експортувати тести до паперового формату, але більш екологічно і раціональніше використовувати їх саме в електронному форматі.
Пошук досконалих методів вимірювання рівня навчальних досягнень учнів на сучасному етапі розвитку інформаційних технологій набуває надзвичайної актуальності, оскільки об'єктивізація процесу вимірювання, забезпечуючи зворотний зв'язок, дає можливість координувати цей розвиток. Отже, об'єктивні та точні методи вимірювання й оцінювання знань стають однією з рушійних сил наукового прогресу.
Порівняльний аналіз методів вимірювання рівня навчальних компетентностей, які використовуються в сучасній педагогіці, - усного опитування, письмової роботи, інтерв'ю та тестування, свідчить про те, що останній метод більш ніж інші відповідає критеріям якості при визначенні рівня теоретичних знань, умінь і навичок учнів.
Використання тестів у навчальному процесі надійно увійшло у світову педагогічну практику. В Україні цей процес також набуває сил: розвиваються наші уявлення про призначення та педагогічні можливості тестів, форми тестів, формати запитань, методи обробки результатів тестування та їх інтерпретації.
Процес створення тесту є затратним по часу, так як для нього необхідно підібрати матеріал. Для прискорення складання тестів я використовую електронні версії підручників з інформатики та систему оптичного розпізнавання тестів, наприклад, «ABBYY FineReader». Попередньо підручник розпізнається FineReader-ом, а потім матеріали використовую для створення тесту.
Сам процес творення тесту має три етапи:
Учням подобається працювати з тестами, вони бачать свої прогалини в знаннях, й оцінку їм ставить програма, а не вчитель.
Тестова система дозволяє експортувати тести до паперового формату, але більш екологічно і раціональніше використовувати їх саме в електронному форматі.
Тест з теми «Служби Інтернету»
Завдання #1
Запитання:
Мережа Інтернет основана на основі протоколів
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) TCP/IP
2) UDP
3) FTP
4) SMTP
5) POP3
Завдання #2
Запитання:
Що таке Backbone?
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) Апаратна структура мережі Інтернет
2) Головний провайдер
3) первинний провайдер
4) високошвидкісні канали передавання даних
5) найшвидша опорна мережна послуга
Завдання #3
Запитання:
Провайдер – це…
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) організація, яка надає послуги Інтернет
2) проводить Інтернет до квартири
3) надає доступ до WWW
4) надає доступ до електронної пошти
5) надає доступ до соціальних мереж
Завдання #4
Запитання:
Відмітьте правильний запис IP адреси в форматі IPv4
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) 0.0.0.0
2) 255.255.255.255
3) 256.0.0.0
4) 127.0.0.0
5) 1.1.1.1
Завдання #5
Запитання:
Що називається доменним ім'ям?
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) Адреса ресурсу в мережі, яка записана з використанням слів або скорочень, що розділені крапкою
2) Адреса ресурсу в мережі, яка записана з використанням чисел, що розділені крапкою
3) Довірена адреса спільного користування
4) Довірена адреса особистого користування
5) Адреса ресурсу в мережі, яка записана з використанням чисел для спільного користування
Завдання #6
Запитання:
Що таке URL адреса?
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) Адреса інформаційного ресурсу в мережі
2) Уніфікована адреса
3) Адреса в мережі
4) Адреса сайту в локальній мережі
5) Адреса освітнього ресурсу
Завдання #7
Запитання:
Способи підключення до Інтернету
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) телефонні канали
2) кабельні канали
3) канали радіозв’язку
4) віддалений доступ
5) віртуальна приватна мережа
Завдання #8
Запитання:
Способи встановлення зв'язку із сервером провайдера
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) телефонні канали
2) кабельні канали
3) ЛОМ або високошвидкісний Інтернет
4) віддалений доступ
5) віртуальна приватна мережа
Завдання #9
Запитання:
Основні служби Інтернету
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) Служба віддаленого доступу
2) Служба передавання файлів
3) Комунікаційні служби
4) Служба перегляду гіпертекстових документів
5) Служба доступу до електронної дошки об'яв
Завдання #10
Запитання:
Електронна пошта використовує протоколи
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) POP3
2) SMTP
3) IMAP
4) ICQ
5) IRC
Завдання #11
Запитання:
До комунікаційних служб належать
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) форуми
2) групи новин
3) інтерактивне спілкування
4) служба WWW
5) фламбер
Завдання #12
Запитання:
Виберіть із списку програми-браузери
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) Mozilla firefox
2) Internet Explorer
3) Opera
4) Safari
5) Thunderbird
Завдання #13
Запитання:
Веб каталоги бувають
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) універсальними
2) територіальними
3) спеціальними
4) публічними
5) закритими
Завдання #14
Запитання:
До пошукових систем належить
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) Google
2) Yandex
3) Yahoo
4) Rambler
5) UkraiNet
Завдання #15
Запитання:
Яким буде результат пошуку, якщо ключова фраза буде записана без лапок
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) будуть видані всі сторінки, в яких зустрічається кожне із слів
2) Посилання на всі сторінки з незмінною фразою
3) Пошук по першому слову, друге ігнорується
4) пошук по другому слову
5) пошук виключно по першому слову
Завдання #16
Запитання:
Яким буде результат пошуку, якщо ключова фраза буде записана в лапках
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) будуть видані всі сторінки, в яких зустрічається кожне із слів
2) Посилання на всі сторінки з незмінною фразою
3) Пошук по першому слову, друге ігнорується
4) пошук по другому слову
5) пошук виключно по першому слову
Завдання #17
Запитання:
Яким буде результат пошуку, якщо ключова фраза буде записана без лапок та перед другим словом стоїть знак -
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) будуть видані всі сторінки, в яких зустрічається кожне із слів
2) Посилання на всі сторінки з незмінною фразою
3) Пошук по першому слову, друге ігнорується
4) пошук ро другому слову
5) пошук виключно по першому слову
Завдання #18
Запитання:
За охопленою територією, комп'ютерні мережі поділяються на
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) локальні
2) регіональні
3) глобальні
4) місцеві
5) окружні
Завдання #19
Запитання:
За правом доступу до ресурсів, комп'ютерні мережі поділяються на
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) персональні
2) корпоративні
3) загального використання
4) приватні
5) загальні
Завдання #20
Запитання:
По розподілу функцій між комп'ютерами, мережі поділяються на:
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) однорангові
2) з виділеним сервером
3) безсерверні
4) серверні
5) супер рангові
Завдання #21
Запитання:
Сервери можуть виконувати функції…
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) файлові сервери
2) сервер друку
3) сервер віддаленого доступу
4) Контролера домену
5) сервера передачі даних
Завдання #22
Запитання:
Середовищами передавання даних в комп'ютерній мережі можуть бути
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) кабелі(дроти)
2) електро-магнітне поле
3) бездротове середовище (wireless)
4) комунікаційна труба
5) комунікаційний простір
Завдання #23
Запитання:
Для кабельних мереж характерні такі види кабелів
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) Коаксіальний
2) Кручена пара
3) Оптоволоконний
4) Wimax
5) IrDa
Завдання #24
Запитання:
Типи бездротових мереж
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) IrDa
2) Bluethooth
3) Wi-Fi
4) Wimax
5) Router
Завдання #25
Запитання:
Комунікаційні пристрої
Виберіть декілька з 5 варіантів відповіді:
1) Комутатор
2) Концентратор
3) Повторювач
4) Маршрутизатор
5) Модем
Завдання #26
Запитання:
Робоча група це – …
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) група комп'ютерів локальної мережі, користувачі яких виконують схожі завдання та здійснюють регулярний обмін даними.
2) група комп'ютерів локальної мережі, користувачі яких можуть безкоштовно грати в комп'ютерні ігри
3) група комп'ютерів, які централізовано обслуговуються спільним сервером - контролером домену, що керує розподілом прав доступу користувачів до ресурсів мережі.
4) це набір даних, в яких описані налаштування операційної системи, права і дозволи користувача на доступ до ресурсів комп'ютера та мережі
5) атрибут в налаштуванні комп'ютерної мережі, який не має ніякого впливу на роботу цієї мережі
Завдання #27
Запитання:
Домен це – …
Виберіть один з 5 варіантів відповіді:
1) група комп'ютерів локальної мережі, користувачі яких виконують схожі завдання та здійснюють регулярний обмін даними.
2) група комп'ютерів локальної мережі, користувачі яких можуть безкоштовно грати в комп'ютерні ігри
3) група комп'ютерів, які централізовано обслуговуються спільним сервером - контролером домену, що керує розподілом прав доступу користувачів до ресурсів мережі.
4) це набір даних, в яких описані налаштування операційної системи, права і дозволи користувача на доступ до ресурсів комп'ютера та мережі
5) атрибут в налаштуванні комп'ютерної мережі, який не має ніякого впливу на роботу цієї мережі