До найдавніших пам’яток музичного мистецтва належать ...
На фресках, скіфських коштовностях, монетах і вазах з античних міст Північного Причорномор’я трапляються зображення ...
Феодосій Гуменюк забразив (якщо уважно придивитися)
Історичні джерела свідчать, що східні слов’яни мали багатожанровий фольклор, грали на різноманітних музичних інструментах. Архаїчні пісні, хороводи, ігри складалися в ... та ... цикли.
Чаша з Чернігова (XII ст.), на дні якої зображено Давида і Мелодію, виготовлена ...
Особливого розвитку набула на Русі музика ... , що супроводжувала колоритним перегуком християнські свята, а також збирала народ на віче.
Легендарний ... (ім'я) зі «Слова о полку Ігоревім» співав, акомпануючи собі на гуслях.
Фольклорний жанр, у яких оспівували захисників рідної землі, народних героїв.
На фресках Софійського собору збереглися зображення виконавця на ... — інструменті, схожому на скрипку.
На цьому зображенні цілий ансамбль музикантів, які грають на флейті, сурмах, струнних інструментах, подібних до лютні та ліри, металевих тарілках, дзвонах, парних барабанчиках, а також, можливо, на пневмонічному органі.
Труби, роги, волинки (жалейки), окарини, кувички; бубни, тарілки, накри (подвійні барабани типу литавр) використовували ...
Поступово монодичний (одноголосний) спів розвинувся в багатоголосний: ... спів (від лат. «партії», «голоси»), у якому відбулося чітке розмежування чотирьох голосів хору за висотою і тембром: бас, тенор, альт, дискант.
Воздвиження Чесного Хреста з родиною Яна Собеського. Хористи (фрагмент ікони) Партесна музика стала плідним музичним ґрунтом, з якого виріс ... концерт.
Хорові концерти Максима Березовського, Артемія Веделя, Дмитра Бортнянського – досягнення хорової культури не тільки української, але й світової. Оберіть портрети цих композиторів.
За козацько-гетьманської доби, під час національно-визвольної боротьби, розквітло мистецтво ... , виникли думи.
Речитативна мелодія завжди підпорядковується тексту. Композиція цих творів складається із заспіву «заплачки», циклу «уступів» і завершення «славнослов’я». Мова йде про ...
Музичний інструмент
Музичний інструмент.
На картині Іполіта Липинського зображено
Їм притаманні маршові ритми, чітка куплетно-варіаційна форма, виконання хором без супроводу. Мова йде про
Яка пісня належить напівлегендарній співачці-полтавчанці Марусі Чурай?
Козацькі, чумацькі, бурлацькі, наймитські тощо — відображали соціальну нерівність, професійну діяльність українців. Вони зазвичай сумні, пронизані щемливими мотивами туги за родиною або, навпаки, — сповнені передчуттям радості зустрічі з рідною домівкою, наприклад «Над річкою бережком».
Він писав канти, створив збірку «Сад божественних пісень».
Основоположником жанру духовного хорового концерту був
Композитор, диригент, співак (тенор), скрипаль, педагог, писав виключно сакральну музику. Він розвивав у своїх концертах (близько 30) традиції української хорової культури, пісенно-романсової лірики.
Класик хорової музики, реформатор церковного співу, у творчості якого поєдналися найновіші на той час досягнення європейської, зокрема італійської, музики з вітчизняними музичними традиціями. Він написав понад 100 хорових творів, декілька опер та інших творів світських жанрів, зокрема Концертну симфонію, концерт для чембало з оркестром, сонати тощо.
Написав оперу «Катерина» на текст поеми Т. Шевченка.
Зразком поєднання народної та професійної творчості є опера «Запорожець за Дунаєм». Виразна музична мова, що увібрала барви українського пісенного мелосу, тип драматургії з чергуванням музичних номерів і розмовних діалогів, реалістичність персонажів — ліричних (Оксана, Андрій) і комічних (Карась, Одарка) — сприяли популярності опери. Хто автор цієї опери?
Фундатор національної композиторської школи, видатний громадський діяч, композитор, хоровий диригент, фольклорист, піаніст і педагог. Спадщина митця охоплює різні жанри: опери, кантати, вокальні та інструментальні твори. Багатогранна діяльність М. Лисенка мала виняткове значення для розвитку української культури. У діалозі фольклорного і композиторського — типовому для романтичного мистецтва — оформився стиль української професійної музики.
Пам’ятник М. Лисенку в ... (скульп. Д. Гнєздилов, архіт. О. Ковальов)
Фундатором Перемишльської композиторської школи став священник, який писав духовну музику в західноєвропейських традиціях.
Хто на вірш «Ще не вмерла України...» написав солоспів із супроводом гітари. Твір побачив світ у збірці «Кобзар» (1885) і почав поширюватися у численних різновидах. Зі здобуттям Україною незалежності ця пісня стала Державним гімном, символом відродження та єдності українського народу.
Композитор, хоровий диригент, священник, педагог, учень і духовний спадкоємець М. Лисенка. В образній сфері його музики (хори «Сон» і «Прометей», кантата «Шевченкові», церковні твори, обробки народних пісень) домінують ліричні й лірико-драматичні мотиви.
Видатний майстер хорової мініатюри, автор знаменитого «Щедрика» й інших хорових обробок українських народних пісень, які ввійшли до золотого фонду нашої культури. Обробки й оригінальні твори (кантата «Льодолом»), духовна музика композитора належать до хорової класики.
Автор переважно камерної музики — вокальної та фортепіанної. Опосередковане відтворення національного колориту є ознакою творчого почерку композитора-лірика. Солоспів «Степ» композитора став знаменитим і вплинув на походження його псевдоніма.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома