До найдавніших пам’яток музичного мистецтва належать ... (с.176)
На фресках, скіфських коштовностях, монетах і вазах з античних міст Північного Причорномор’я трапляються зображення ...
Феодосій Гуменюк забразив (якщо уважно придивитися)
Історичні джерела свідчать, що східні слов’яни мали багатожанровий фольклор, грали на різноманітних музичних інструментах. Архаїчні пісні, хороводи, ігри складалися в ... та ... цикли.
Чаша з Чернігова (XII ст.), на дні якої зображено Давида і Мелодію, виготовлена ...
Особливого розвитку набула на Русі музика ... , що супроводжувала колоритним перегуком християнські свята, а також збирала народ на віче.
Легендарний ... (ім'я) зі «Слова о полку Ігоревім» співав, акомпануючи собі на гуслях.
Фольклорний жанр, у яких оспівували захисників рідної землі, народних героїв.
На фресках Софійського собору збереглися зображення виконавця на ... — інструменті, схожому на скрипку.
На цьому зображенні цілий ансамбль музикантів, які грають на флейті, сурмах, струнних інструментах, подібних до лютні та ліри, металевих тарілках, дзвонах, парних барабанчиках, а також, можливо, на пневмонічному органі.
Труби, роги, волинки (жалейки), окарини, кувички; бубни, тарілки, накри (подвійні барабани типу литавр) використовували ...
Поступово монодичний (одноголосний) спів розвинувся в багатоголосний: ... спів (від лат. «партії», «голоси»), у якому відбулося чітке розмежування чотирьох голосів хору за висотою і тембром: бас, тенор, альт, дискант.
Воздвиження Чесного Хреста з родиною Яна Собеського. Хористи (фрагмент ікони) Партесна музика стала плідним музичним ґрунтом, з якого виріс ... концерт.
Хорові концерти Максима Березовського, Артемія Веделя, Дмитра Бортнянського – досягнення хорової культури не тільки української, але й світової. Оберіть портрети цих композиторів.
За козацько-гетьманської доби, під час національно-визвольної боротьби, розквітло мистецтво ... , виникли думи.
Речитативна мелодія завжди підпорядковується тексту. Композиція цих творів складається із заспіву «заплачки», циклу «уступів» і завершення «славнослов’я». Мова йде про ...
Музичний інструмент
Музичний інструмент.
Пізніше набули поширення багато інших інструментів: на західноукраїнських землях — цимбали, у східній і центральній Україні — басоля і козобас (нагадує віолончель і контрабас). Побутували такі самобутні інструменти, як решето, бугай, тулумбас, зокрема шумові — підкова, деркач, рубель, качалка, затула. З-поміж духових, окрім сопілки, відома коза (дуда), споріднена з європейською волинкою.
Пізніше набули поширення багато інших інструментів: на західноукраїнських землях — цимбали, у східній і центральній Україні — басоля і козобас (нагадує віолончель і контрабас). Побутували такі самобутні інструменти, як решето, бугай, тулумбас, зокрема шумові — підкова, деркач, рубель, качалка, затула. З-поміж духових, окрім сопілки, відома коза (дуда), споріднена з європейською волинкою.
На картині Іполіта Липинського зображено
Їм притаманні маршові ритми, чітка куплетно-варіаційна форма, виконання хором без супроводу. Мова йде про
Яка пісня належить напівлегендарній співачці-полтавчанці Марусі Чурай?
Козацькі, чумацькі, бурлацькі, наймитські тощо — відображали соціальну нерівність, професійну діяльність українців. Вони зазвичай сумні, пронизані щемливими мотивами туги за родиною або, навпаки, — сповнені передчуттям радості зустрічі з рідною домівкою, наприклад «Над річкою бережком».
Він писав канти, створив збірку «Сад божественних пісень».
Улюблений музичний інструмент Г. Сковороди.
Основоположником жанру духовного хорового концерту був
Композитор, диригент, співак (тенор), скрипаль, педагог, писав виключно сакральну музику. Він розвивав у своїх концертах (близько 30) традиції української хорової культури, пісенно-романсової лірики.
Класик хорової музики, реформатор церковного співу, у творчості якого поєдналися найновіші на той час досягнення європейської, зокрема італійської, музики з вітчизняними музичними традиціями. Він написав понад 100 хорових творів, декілька опер та інших творів світських жанрів, зокрема Концертну симфонію, концерт для чембало з оркестром, сонати тощо.
Виник партесний спів, який фіксували вже не знаками-крюками, а новим «київським» лінійним письмом із квадратними нотами. Партесну музику опановували в братських школах (Київ, Львів, Острог, Луцьк). Узагальненням цієї практики стала «Граматика мусікійська» (1675) Миколи Дилецького (1630 − 1690), яка вміщує правила композиції, вправи з хорового співу і диригування, поради щодо навчання музики, розвитку слуху, голосу. Оберіть аркуш із цієї мусікійської (тобто музичної) граматики.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома