Під гаслом "Свій до свого по своє!" в Галичині на початку ХХ століття розвивався...
Що стало поштовхом до появи документа, уривок з якого наведено: «Бюро української парламентської групи надіслало телеграму: «Рідна українська просвіта найміцніша підвалина української автономії. Нехай же ширяться по всій Україні просвітні товариства, стаючи джерелом освіти й свідомості для рідного народу. Вітаємо київську «Просвіту», вітаємо нове культурне життя України...»?
Потребу здобуття політичної незалежності України вперше обґрунтував
Який процес був характерним для економічного розвитку українських земель на початку ХХ ст.?
Хто був засновником української організації, згаданої в уривку документа: «…поляки боялися хлопської організації… та ще в таких формах.., які вони вважали на свій виключний привілей.., а найбільше їх дражнила назва «Січ» та назви січової старшини… у цьому вбачалася їм гайдамаччина»?
Відстоювання самодержавства, невизнання українців і білорусів як окремих народів, неподільність Російської імперії, антисемітизм - це складові програми
У 1907 р. на західноукраїнських землях відбулося
Хто з діячів є автором брошури «Самостійна Україна»?
Яка верства домінувала в структурі західноукраїнського суспільства наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.?
Поширення на початку XX ст. в суспільному лексиконі Російської імперії понять «хутір», «відруб», «переселенці» пов'язане із
На картосхемі стрілками позначено
Створення легіону Українських січових стрільців
Результат якої події Першої світової війни дав змогу правлячим колам Росії реалізувати стратегію «…злиття землі Ярослава Осмомисла, князів Данила і Романа з Імперією в політичному та національному відношеннях…»?
У якому році розпочались бойові дії на українських землях у роки Першої світової війни?
Укажіть один із напрямів діяльності Союзу визволення України, що існував у 1914-1918 рр.
Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання.
«Справжнє бойове хрещення Українські січові стрільці пройшли у квітні – на початку травня 1915 р. у боях за гору поблизу Славська. Кілька разів цей важливий пункт переходив із рук в руки. Лише ціною великих втрат російським солдатам вдалося закріпитися на горі, але в цей час розпочався загальний відступ росіян із Галичини».
Де відбулися описані події?
Головна Українська Рада ставила собі за мету
Укажіть три наслідки Першої світової війни для України.
Прочитайте речення та продовжіть його:
Перед початком Першої світової війни українські землі входили до складу...
Позначте назву держави, у плани якої напередодні Першої світової війни входило загарбання і приєднання до своєї території Поділля та Волині...
Позначте варіант, що містить правильні твердження, які характеризують особливості політики, яку проводив російський уряд на окупованих західно-українських землях у 1914-1915 роках.
1. невтручання у церковні справи
2 закриття української преси, заборона друкування книжок українською мовою, припинення діяльності "Просвіт" та інших культурно-освітніх і громадських установ
3. заборона викладання у школах українською мовою
4. створення Західно-української губернії, проголошення її автономії у складі Російської імперії
5. надання допомоги населенню, що постраждало від бойових дій: постачання продовольства, посівного матеріалу
6 переслідування і нищення Української греко-католицької церкви, депортація священників углиб Російської імперії, насаджування православ'я
Головна українська рада - це ...
Чи правильні твердження?
1) перше бойове хрещення УСС прийняли під час битви на горі Маківка у червні 1915 року у Карпатах, коли проти них виступала дивізія кубанських козаків. Відразу після цієї битви відбулося переформатування куренів УСС у полк, а незабаром створено дивізію УСС;
2) Головна українська рада створила Центральну бойову управу, яка звернулася до австрійського уряду з проханням створити окрему українську військову частину; так було започатковано створення легіону УСС, або "усусів" і вже наприкінці серпня були створені перша (під командуванням Вітовського Д.) та друга (під командуванням Коника Є.) сотні УСС.
Назвіть прізвище голови Головної української ради
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома