1.Вступ. Рівні організації життя. Методи біологічних досліджень. Біологічні науки.

Додано: 15 лютого 2022
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 288 разів
15 запитань
Запитання 1

Яка наука досліджує вимерлі організми?

варіанти відповідей

А

палеонтологія

Б

морфологія

В

еволюційне вчення

Г

археологія

Запитання 2

До якого рівня організації життя належить об’єкт, зображений на рисунку?

варіанти відповідей

А

молекулярного

Б

клітинного

В

організмового

Г

екосистемного

Запитання 3

Будову і функції клітин організмів вивчає наука

варіанти відповідей

А

анатомія

Б

фізіологія

В

гістологія

Г

цитологія

Запитання 4

Який рівень організації життя зображено на рисунку?

варіанти відповідей

А

молекулярний

Б

клітинний

В

організмовий

Г

популяційно-видовий

Запитання 5

Життєві функції всього організму, його окремих органів і систем вивчає

варіанти відповідей

А

гістологія

Б

анатомія

В

цитологія

Г

фізіологія

Запитання 6

У 1928 році англійський учений Ф. Гриффіт змішав культуру живих нехвороботворних стрептококів із мертвими хвороботворними і цією сумішшю інфікував мишей. Миші захворіли на пневмонію й померли, а в їхній крові дослідник виявив багато живих хвороботворних бактерій. Відкрите явище було названо трансформацією бактерій. Який метод біологічних досліджень застосував Гриффіт?

варіанти відповідей

А

порівняльно-описовий

Б

моделювання

В

експериментальний

Г

моніторинг

Запитання 7

На схемі наведено об'єкти різних рівнів організації живої природи та їхні складові. Укажіть правильну комбінацію для заповнення пропусків.

варіанти відповідей

А

1 - міоцит, 2 - ендокард, 3 - аорта

Б

1 - ендокард, 2 - міоцит, 3 - аорта

В

1 - аорта, 2 - ендокард, 3 - міоцит

Г

1 - аорта, 2 - міоцит, 3 - ендокард

Запитання 8

Метод біологічних досліджень, що ґрунтується на спостереженні, широко застосовували вчені давнини під час збирання фактичного матеріалу. Практично до XVIII століття біологи використовували його, намагаючись узагальнити результати спроб систематизації рослин і тварин. У сучасних умовах за його допомогою відкривають нові види організмів, досліджують макро- й мікроструктури. Укажіть цей метод.


варіанти відповідей

А

моніторинг

Б

моделювання

В

порівняльно-описовий

Г

експериментальний

Запитання 9

На рисунку зображено різні біологічні об’єкти. Укажіть усі правильні твердження щодо їхніх рівнів організації.

І. Об’єкти 1 і 2 знаходяться на одному рівні організації живої природи.

ІІ. Об’єкт 3 займає нижчий рівень організації порівняно з об’єктами 1 і 2.

ІІІ. Об’єкти 4 і 5 можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи.

варіанти відповідей

А

лише І і II

Б

лише І і III

В

лише II і III

Г

І, II і III

Запитання 10

Місце та перебіг біохімічних процесів у клітині вивчають за допомогою методу

варіанти відповідей

А

світлової мікроскопії

Б

мічених атомів

В

центрифугування

Г

електронної мікроскопії

Запитання 11

Який рівень організації живої матерії забезпечується взаємодією різних органів, об'єднаних у системи органів?

варіанти відповідей

А

клітинний

Б

організмовий

В

популяційно-видовий

Г

біогеоценотичний

Запитання 12

На рисунку наведено графіки коливання чисельності популяції певних видів тварин. Дані збиралися протягом кількох десятків років.Метод досліджень, який застосовано під час отримання наведених даних,

варіанти відповідей

А

моніторинг

Б

експериментальний

В

моделювання

Г

порівняльно-описовий

Запитання 13

Розвиток біології у ХХ столітті уможливив розв’язання багатьох проблем людства. Відкриття антибіотиків, зокрема, забезпечило

варіанти відповідей

А

якісне діагностування серцево-судинних захворювань

Б

зниження смертності від інфекційних захворювань

В

розроблення заходів профілактики спадкових захворювань

Г

успішне лікування порушень обміну речовин

Запитання 14

На якому рівні організації живого перебуває біологічний об’єкт, зображений на рисунку?

варіанти відповідей

А

молекулярному

Б

клітинному

В

організмовому

Г

популяційно-видовому

Запитання 15

Який метод дослідження застосовують, щоб отримати інформацію про багаторічну поведінку птахів у природних умовах під час гніздування?

варіанти відповідей

А

порівняльно-описовий

Б

моніторинг

В

моделювання

Г

експериментальний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест