10 клас.Контрольна робота . Фонетика. Орфоепія

Додано: 20 жовтня
Предмет: Українська мова, 10 клас
12 запитань
Запитання 1

   Звук [д] є в кожному слові рядка

варіанти відповідей


А молотьба, молодий, дівчина, дріт



Б рідкість, джміль, здоров’я, щедрота



В радість, подвиг, кукурудза, дощ



Г сад, студент, надписати, футбол


Запитання 2

   Правил чергування у–в, і-й дотримано в усіх словах рядка

варіанти відповідей


А  була в Італії, плавав в озері, діти і онуки



Б   радощі й печалі, була у своєму домі, читала в газеті


В сидіти у атобусі, високий і стрункий,працювати в аптеці


Г  погляд в майбутнє,відніс у хату, згадав й приніс


Запитання 3

 М'який приголосний є в кожному слові рядка


варіанти відповідей


А клятва, ідеал, слизько, м'ята



Б світлиця, гетьман, менший, сьогодні



В боротьба, чудо, льон, щільно



Г юрба, ім'я, росяно, донька


Запитання 4

 Однакова кількість букв і звуків є у кожному слові рядка

варіанти відповідей


А полюють, яблунька, сьогодення, м’ята



Б приїжджати, Вітчизна, п’ють, український


В їдять,окраєць, єднання, щоденник



Г приїхати, шістнадцять,кар'єра, потьмяніти

Запитання 5

 Правильно підкреслено літеру на позначення наголошеного звука у кожному слові рядка

варіанти відповідей

А загадка, адже, вантажівка, вільха

         

         Б колесо, обруч, отаман, русло

        

         В разом, фартух,щавель, читання

         

          Г випадок, чорнозем, асиметрія, вітчим

Запитання 6

Чергування приголосних звуків (під час словозміни ) можливе в обох словах рядка

варіанти відповідей

А летіти, університет

Б друг, ананас

В ходити,перемога

близький, турнір

Запитання 7

В уривку

Легко,легко,аж несміло

Листям липа шелестіла.

Два лелеки пролітали

І на липі спочивали.

Як лелеки полетіли,

Липа вслід їм шелестіла (Ганна Чубач)


провідним фонетичним засобом є

варіанти відповідей

А алітерація

Б асонанс

В звукова анафора

Г звуконаслідування

Запитання 8

В уривку

Корови моляться до сонця,

що полум'яним сходить маком.

Струнка тополя тонша й тонша,

мов дерево ставоло птахом. (Богдан-Ігор Антонич)


провідним фонетичним засобом є

варіанти відповідей

А звуконаслідування

Б звукова анафора

В асонанс

Г звукова епіфора

Запитання 9

 У котрому варіанті при словозміні в усіх словах відбувається чергування [е], [о] з [і]?

варіанти відповідей


А  радість, восьмий, плести;


   

Б товкти, береза, тигролов;



В кінець, молебень, весна;



Г семирічний, безмежний, червоний. 

Запитання 10

. В усіх словах рядка відбувається подовження приголосних:


варіанти відповідей


А пристраст…ю, стат…ю, завзят…ям, підпіл…я



Б століт…ь, сміт…я, гран…ю, суд…ів



В Поділ…я, латат…я, подорож...ю, кохан…я



Г подвір…я, багат…я, зібран…я, радіомовлен…я 

Запитання 11

Подвоєні букви треба писати у формі орудного відмінка однини в обох іменниках рядка

варіанти відповідей

А єдність, подорож

Б заметіль, фальш

В доповідь, поміч

Г оболонь, глазур

Запитання 12

На другий склад падає наголос у всіх словах рядка

варіанти відповідей

А занести, гуртожиток, вимова, дрова

Б решето, цінник, граблі, завдання

В подруга. перепис, ознака, отаман

Г тонкий, щавель, фольга,фартух

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест