1. Діалог
— То сватай Вівдю. Чим же Вівдя негарна? Говорить тонісінько, мов
сопілка грає, а тиха, як ягниця.
— Тиха, як телиця. Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем… відбувається між
«Були вони всі три панські й повиростали по панських дворах. Лушня був пана Совинського, а Пацюк та Матня – пана Польського, того самого, що й Чіпчин батько», – сказано про персонажів
Блавати, камеї, фрески - ці образи емоційно наснажують поезію
Зав’язкою твору «Мартин Боруля» є
Проблему формування нації на основі біблійного сюжету висвітлено у творі
«Не був жадний багатства – не на те гуцул жиє на світі,– саме плекання маржинки сповняло радістю серце. Як дитина для мами – такою була для нього худібка…» – сказано про
За стилем твір «Лісова пісня» є
Казку про те, як дерева обирали собі короля, розповідає
Ну, як-таки щоб воля – та пропала?
Се так колись і вітер пропаде! – дивується персонаж «Лісової пісні»
Елементи експресіонізму наявні у творі
«Польовою царівною» названо
Ідея служіння митця народові є провідною у творі
Датан, Авірон, Азазель є персонажами твору
Звертання «Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки — смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись» адресоване
Життєпис злочинця, зображений на широкому суспільному тлі, є темою твору, де персонаж
«Дворянські порядки» намагається завести у своєму домі персонаж твору, автор якого
Ознаки модернізму притаманні обом творам рядк
Тема: скороминущість людського життя, тимчасовість життя людини на землі; момент кохання є у творі:
Словами
Твоїм будущим душу я тривожу, Від сорому, який нащадків пізніх Палитиме, заснути я не можу… - Іван Франко звертається до
Історія села Піски є однією із сюжетних ліній твору
В житті мене ти й знать не знаєш, Ідеш по вулиці – минаєш,
Вклонюся – навіть не зирнеш І головою не кивнеш, – дорікає коханій ліричний герой твору
«Часто трапляються сім’ї, в котрих буває така колотнеча та завсідня лайка та сварка, що життя в хаті стає якимсь пеклом», – сказано про твір, у якому є такий епізод
Правильно встановлено відповідність:
1. « Енеїда»
2.«Чари ночі»
3.«De libertete»
4. «Мойсей»
5. «Contra spem spero»
Уривок твору
А « Цілу її, цілуй її. Знов молодість не буде".
Б «Та прийде час, і ти огнистим видом / Засяєш у народів вольних колі…»
В «Еол, оставшись на господі, Зібрав всіх вітрів до двора, Велів поганій буть погоді...»
Г «Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото, / Проти свободи воно – лиш болото…»
Д « Чи то так у жалю й голосінні проминуть молодії літа?»
Автором уривка «Вчилася музики, і язиків, і прерізних робіт ручних, ба — і все інше, що лише можна було, забирала я в себе, щоб стало колись капіталом і обернулося в хосен. Маєтку я не мала, а життя, вибагливе, мов молода дівчина, жадало свого» - є ...
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома