11_Узагальнення з теми «Загальні закономірності географічної оболонки Землі»

Узагальнення навчального матеріалу з теми «Загальні закономірності географічної оболонки Землі» 

Додано: 20 грудня 2022
Предмет: Географія, 11 клас
Тест виконано: 332 рази
12 запитань
Запитання 1

Було помічено, що урожайність сільськогосподарських культур змінюється з пе­ріодом 11 років. При цьому найбільш урожайні роки припадають на роки міні­муму сонячної активності. А в роки максимуму сонячної активності в результаті стресової реакції на електромагнітні збурення збільшується число серцево-су­динних захворювань людей. Встановлено, що епохи великих зледенінь, відділені одна від одної інтервалами часу 200 млн років, й пов'язані з переломними мо­ментами в розвитку органічного світу. Про яку закономірність географічної обо­лонки свідчать усі наведені приклади?


варіанти відповідей

А Безперервність та нерівномірність розвитку

Б Колообіги речовини та енергії

В Зональність та азональність

Г Ритмічність

Запитання 2

Які явища в природі є наслідками дії сили Коріоліса?

варіанти відповідей

1) Напрям зміна місцевого часу

2) Напрям постійних вітрів

3) Існування поясів освітлення

4) Асиметрія правого й лівого берегів річок

5) Напрям руху океанічних течій

6) Напрям зміни природних зон

7) Зміна висоти Сонця над горизонтом

Запитання 3

17.  Які екологічні властивості літосфери визначають п місце в геосистемах та вплива­ ють на розселення людей та спеціалізацію господарської діяльності?

варіанти відповідей

1) Поширення стихійних погодних явищ, які мають значну руйнівну силу та завдають матеріальні збитки

2) Наявність або відсутність ресурсів поверхневого стоку та підземних вод

3) Наявність родючих ґрунтів, які використовуються, або можуть бути використані людиною

4) Вплив геологічних процесів на стан живих організмів, безпеку та комфортність проживання людини

5) Наявність необхідних для економічного розвитку мінеральних ресурсів та се­редовища існування організмів


6) Наявність магнітних, електричних, радіоактивних полів, які впливають на стан живих організмів та людини


7) Ареали поширення живих організмів, які впливають на економічне освоєння території

Запитання 4

Які з зазначених характеристик визначають вплив геологічного середовища на густоту населення, рівень безпеки проживання та освоєння території?

варіанти відповідей

1) Поширення стихійних погодних явищ

2) Живлення та характер режиму річок

3) Умови залягання підземних вод

4) Ареали поширення небезпечних тварин

5) Поширення зовнішніх геологічних процесів

6) Тектонічна будова та особливості рельєфу

7) Забезпеченість водними ресурсами

Запитання 5

Група будівельників з України відправляється у тривале відрядження в одну з північноафриканських країн, яка розташована в умовах субтропічного середзем­номорського клімату. До яких кліматичних особливостей доведеться звикати на­шим фахівцям?

варіанти відповідей

1) Температури повітря протягом року майже однакові

2) Протягом усього року щоденні зливи з грозою, які вщухають після обіду

3) 3 початку червня до кінця серпня встановлюється жарка й суха погода

4) Протягом тривалого сезону літніх дощів випадає понад 1000 мм опадів

5) Зимою температура знижується до +10 °С й починаються дощі

6) Щороку бувають заморозки, зимою часто випадає сніг

7) Влітку часто дмуть сухі вітри з Сахари, які несуть хмари піску

Запитання 6

Які приклади доводять вплив атмосферних процесів та явищ на Світовий океан?

варіанти відповідей

1) Наявність на поверхні Океану вітрових хвиль

2) Формування цунамі в районах високої сейсмічності

3) На глибині 4000 м температура води в усіх океанах практично однакова, не за­лежно від географічної широти

4) Рівень солоності поверхневих водних мас неоднаковий в різних широтах

5) Руйнівна та акумулятивна робота морських хвиль на узбережжях

6) Наявність припливів та відпливів на морських узбережжях

7) Наявність колових систем течій в усіх океанах

Запитання 7

Які приклади доводять взаємозв'язок Світового океану з процесами в літосфері?

варіанти відповідей

1) Наявність на поверхні Океану вітрових хвиль

2) Формування руйнівних хвиль цунамі, особливо велетенських у вузьких бухтах

3) Нагромадження товщ осадових гірських порід органічного, хімічного та улам­кового походження

4) Рівень солоності поверхневих водних мас неоднаковий у різних широтах

5) Руйнівна та акумулятивна робота моря на узбережжях

6) Наявність припливів та відпливів на морських узбережжях

7) Наявність колових систем течій в усіх океанах

Запитання 8

Розмістіть складники гідросфери в порядку зменщення в них запасів прісної води.

А Льодовики

Б Річки

В Прісні озера

Г Підземні води

варіанти відповідей

1-А Льодовики

4-Б Річки

3-В Прісні озера

2-Г Підземні води

1-Г Підземні води

2-В Прісні озера

3-Б Річки

4-А Льодовики

Запитання 9

Установіть відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу й основними видами корисних копалин.

1) Давні (докембрійські) платформи

2) Молоді (пізньопалеозойські) платформи

3) Герцинські (давні) області складчастості

4) Альпійські (молоді) області складчастості


А Плоскі рівнини-низовини, значні поклади нафти й природного газу

Б Здебільшого низькі, омолоджені складчасто-брилові гори, руди кольорових металів

В Горбисті рівнини з чергуванням височин і низовин, руди заліза, урану, алмази, вугілля

Г Середньовисотні та високі складчасто-брилові гори, руди олова, вольфраму, міді

Д Здебільшого високі, молоді складчасті гори, руди кольорових металів

варіанти відповідей

2) Молоді (пізньопалеозойські) платформи А) Плоскі рівнини-низовини, значні поклади нафти й природного газу

3) Герцинські (давні) області складчастості Б) Здебільшого низькі, омолоджені складчасто-брилові гори, руди кольорових металів

1) Давні (докембрійські) платформи В) Горбисті рівнини з чергуванням височин і низовин, руди заліза, урану, алмази, вугілля

1) Давні (докембрійські) платформи Г) Середньовисотні та високі складчасто-брилові гори, руди олова, вольфраму, міді

4) Альпійські (молоді) області складчастості Д) Здебільшого високі, молоді складчасті гори, руди кольорових металів

2) Молоді (пізньопалеозойські) платформи Д) Здебільшого високі, молоді складчасті гори, руди кольорових металів

3) Герцинські (давні) області складчастості В) Горбисті рівнини з чергуванням височин і низовин, руди заліза, урану, алмази, вугілля

4) Альпійські (молоді) області складчастості Б) Здебільшого низькі, омолоджені складчасто-брилові гори, руди кольорових металів

Запитання 10

Знайдіть відповідність між назвами природних зони та характерними для них ос­новними типами ґрунтів, а також рослинами і тваринами, що могли б слугувати їхніми візитівками.

1 Степи й лісостепи

2 Тайга

3 Перемінно-вологі ліси

4 Вологі екваторіальні ліси


А Червоно-бурі, баобаб, жирафа

Б Червоно-жовті фераліти, дерево какао, горила

В Червоноземи, бамбук, панда

Г Чорноземи, ковила, байбак

Д Підзолисті, модрина, бурий ведмідь

варіанти відповідей

1) Степи й лісостепи

Г) Чорноземи, ковила, байбак

2) Тайга

Д) Підзолисті, модрина, бурий ведмідь

3) Перемінно-вологі ліси

В) Червоноземи, бамбук, панда

4) Вологі екваторіальні ліси

Б) Червоно-жовті фераліти, дерево какао, горила

1) Степи й лісостепи

А Червоно-бурі, баобаб, жирафа

2) Тайга

Б Червоно-жовті фераліти, дерево какао, горила

3) Перемінно-вологі ліси

Г Чорноземи, ковила, байбак

4) Вологі екваторіальні ліси

В Червоноземи, бамбук, панда

Запитання 11

Яка характерна риса сучасного етапу розвитку географічної оболонки?

варіанти відповідей

А) Докорінні зміни географічної оболонки під впливом біосфери та бурхливого розвитку життя

Б) Просторове розширення антропосфери, людина стала найпотужнішим чинником формування геосистем

В) Посилення ролі космічних чинників на формування геосистем різного рівня

Г) Гармонійний стан між людиною та природою на основні збалансованого вико­ристання її ресурсів

Запитання 12

Що з зазначених об'єктів належить до складників геологічного середовища людства?

варіанти відповідей

А Корисні копалини, доступні для використання підземні води, карстові печери

Б Річки, прісноводні озера, підземні води

В Кліматичні умови, болота, багаторічна мерзлота

Г Ґрунтові та земельні ресурси, геологічні процеси

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест