Територію якого державного утворення позначено на карті жирною лінією?
Яке гасло українського національно-визвольного руху відповідає змісту Четвертого Універсалу Української Центральної Ради (УЦР)?
Однією з причин падіння Української Центральної Ради (УЦР) була
Установіть відповідність між назвами документів Української Центральної Ради та наслідками їхнього оприлюднення.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А Збройний виступ самостійників, поповнення складу Центральної Ради представниками національних меншин.
Б Створення Генерального секретаріату, загострення стосунків із Тимчасовим урядом Росії.
В Підписання Брест-Литовського мирного договору, вступ німецьких і австрійських військ на територію УНР.
Г Поширення влади Центральної Ради на 9 українських губерній (без Криму), початок соціально-економічних перетворень.
Д Утворення Української Центральної Ради, початок Української революції.
Установіть відповідність між назвами документів Української Центральної Ради та наслідками їхнього оприлюднення.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А Збройний виступ самостійників, поповнення складу Центральної Ради представниками національних меншин.
Б Створення Генерального секретаріату, загострення стосунків із Тимчасовим урядом Росії.
В Підписання Брест-Литовського мирного договору, вступ німецьких і австрійських військ на територію УНР.
Г Поширення влади Центральної Ради на 9 українських губерній (без Криму), початок соціально-економічних перетворень.
Д Утворення Української Центральної Ради, початок Української революції.
Установіть відповідність між назвами документів Української Центральної Ради та наслідками їхнього оприлюднення.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А Збройний виступ самостійників, поповнення складу Центральної Ради представниками національних меншин.
Б Створення Генерального секретаріату, загострення стосунків із Тимчасовим урядом Росії.
В Підписання Брест-Литовського мирного договору, вступ німецьких і австрійських військ на територію УНР.
Г Поширення влади Центральної Ради на 9 українських губерній (без Криму), початок соціально-економічних перетворень.
Д Утворення Української Центральної Ради, початок Української революції.
Установіть відповідність між назвами документів Української Центральної Ради та наслідками їхнього оприлюднення.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А Збройний виступ самостійників, поповнення складу Центральної Ради представниками національних меншин.
Б Створення Генерального секретаріату, загострення стосунків із Тимчасовим урядом Росії.
В Підписання Брест-Литовського мирного договору, вступ німецьких і австрійських військ на територію УНР.
Г Поширення влади Центральної Ради на 9 українських губерній (без Криму), початок соціально-економічних перетворень.
Д Утворення Української Центральної Ради, початок Української революції.
«Народний секретаріат» — це
Перебіг яких подій відображено на карті?
До якого періоду Української революції належать цитовані документи?
1 «Після довгих… сумнівів Генеральний Секретаріат прийшов до тієї думки, щоб крайова влада стала фактичною, під нею повинна бути міцна підвалина, і такою підвалиною може бути тільки проголошення Української Народної Республіки…»
2 «Ми відчули, що нам, українській демократії, у спину хтось ніж готує… більшовики концентрують своє військо для розбиття УНР. …На ультиматум я дивлюсь як на потоптання наших прав…»
Що із зазначеного нижче було складовою політики більшовиків в Україні наприкінці 1917 — у лютому 1918 рр.?
Ухвалення якого Універсалу Української Центральної Ради дало поштовх до створення Генерального Секретаріату?
Падіння Української Центральної Ради (УЦР) спричинено
Перший Всеукраїнський з’їзд рад у Харкові було скликано з метою
Проаналізуйте зображену картосхему.
Картосхема дає змогу
Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел.
А «У Петрограді зчинилися криваві події… Частина людності Петрограда за керівництва більшовиків повстала озброєно проти Тимчасового правительства і хоче накинути свою волю всій Російській республіці…»
Б «На час до вирішення справи… Установчими Зборами у справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає …уряд по пропозиціям Центральної Ради…»
В «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення й водночас робити грубий замах на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки…»
Г …визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно пов’язана.., ми рішуче «ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
Добровільні військово-міліцейські формування в Україні в 1917–1918 рр., створені за територіальним принципом для охорони правопорядку та підтримки місцевої української влади, називали
Скликання І Всеукраїнського з’їзду рад ініційовано більшовиками з метою
Наступ військ радянської Росії на Київ і прагнення посилити позиції української делегації на мирних переговорах з державами Четверного союзу - обставини, що пришвидшили прийняття Українською Центральною Радою
У який період Української революції створено цитовані документи?
1. «…У разі неодержання задовільної відповіді …протягом 48 годин, Рада Народних Комісарів вважатиме Раду в стані відкритої війни проти Радянської влади в Росії і на Україні».
2. «…Однині Українська Народна Республіка стає самостійною, ні від кого не залежною, вільною, суверенною державою українського народу…»
Якого договору стосується цитований документ?
«Строго таємно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів… мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше… На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можливо задовольнити. За це Україна зобов’язується до якнайскорішої поставки хліба…»
До кого звертався С. Єфремов із «Листом без конверта» (19 лютого 1918 р.), уривок з якого процитовано:
«Серед імен, власники яких нахвалялись обернути Київ в руїну… одне ім’я спиняє на собі увагу, від якого найбільшим жахом віє. Це ваше ім’я. …серце України в залізних лещатах задушила людина, яка носить прізвище… великого художника, що служив рідному краєві своїм майстерним пером… Я знав і любив вашого батька. Але я, не вагаючись, кажу: яке щастя, що він помер, як добре, що його очі не бачили й уші не чули, як син бомбардує красу землі нашої і кладе в домовину українську волю!»?
Установіть відповідність між документом Української Центральної Ради та уривком із нього.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської,.. ми твердо станемо на нашій землі…»
Б «…не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають вибрані…Всенародні Українські 3бори (Сойм)...»
В «…ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
Г «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право… як це робить Рада Народних Комісарів щодо Народної Української Республіки…»
Д «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною… суверенною державою українського народу…»
Установіть відповідність між документом Української Центральної Ради та уривком із нього.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської,.. ми твердо станемо на нашій землі…»
Б «…не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають вибрані…Всенародні Українські 3бори (Сойм)...»
В «…ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
Г «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право… як це робить Рада Народних Комісарів щодо Народної Української Республіки…»
Д «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною… суверенною державою українського народу…»
Установіть відповідність між документом Української Центральної Ради та уривком із нього.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської,.. ми твердо станемо на нашій землі…»
Б «…не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають вибрані…Всенародні Українські 3бори (Сойм)...»
В «…ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
Г «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право… як це робить Рада Народних Комісарів щодо Народної Української Республіки…»
Д «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною… суверенною державою українського народу…»
Установіть відповідність між документом Української Центральної Ради та уривком із нього.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської,.. ми твердо станемо на нашій землі…»
Б «…не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають вибрані…Всенародні Українські 3бори (Сойм)...»
В «…ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
Г «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право… як це робить Рада Народних Комісарів щодо Народної Української Республіки…»
Д «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною… суверенною державою українського народу…»
Установіть відповідність між подією часів Першої світової війни та роком, коли вона відбулася.
1 утворення Української Центральної Ради
2 взяття Львова російськими військами
3 підписання Брестського миру.
4 Брусиловський прорив
А 1914 р.
Б 1915 р.
В 1916 р.
Г 1917 р.
Д 1918 р.
Установіть відповідність між подією часів Першої світової війни та роком, коли вона відбулася.
1 утворення Української Центральної Ради
2 взяття Львова російськими військами
3 підписання Брестського миру.
4 Брусиловський прорив
А 1914 р.
Б 1915 р.
В 1916 р.
Г 1917 р.
Д 1918 р.
Установіть відповідність між подією часів Першої світової війни та роком, коли вона відбулася.
1 утворення Української Центральної Ради
2 взяття Львова російськими військами
3 підписання Брестського миру.
4 Брусиловський прорив
А 1914 р.
Б 1915 р.
В 1916 р.
Г 1917 р.
Д 1918 р.
Установіть відповідність між подією часів Першої світової війни та роком, коли вона відбулася.
1 утворення Української Центральної Ради
2 взяття Львова російськими військами
3 підписання Брестського миру.
4 Брусиловський прорив
А 1914 р.
Б 1915 р.
В 1916 р.
Г 1917 р.
Д 1918 р.
Незалежність Української Народної Республіки проголошено
Наслідком укладення Брест-Литовського мирного договору для України було відновлення
Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання.
«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська [що вступили на територію України] не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду...»
Яку «велику потребу» в Україні мали зазначені вище країни?
«Німці, увійшовши до Києва, поводяться коректно, але як пани... Обиватель вважає, що справжніми господарями становища є німці, що здійснюється справжня окупація і що ми потрапили в остаточне ярмо... Українці грають сумну роль маріонеток, які привели до своєї країни іноземних поневолювачів…»
Підписання якого договору спричинило ситуацію, описану в уривку джерела?
Картосхема дає змогу
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома