5 клас. Складне речення. Кома між частинами складного речення

Додано: 2 травня
Предмет: Українська мова, 5 клас
12 запитань
Запитання 1

Серед поданих речень оберіть тільки складні.

варіанти відповідей

Цвіркун сюрчить , і сад шумить.

Дідусь широко відчиняє ворота, і я виїжджаю з подвір'я.

Тут мене з дитинства пам'ятають і стрічають радо земляки.

Тимко взяв косу і хотів шаркнути нею по траві.

Прилинув вітер, і в нічній хатині він про весняну волю заспівав.

Запитання 2

Чи ставимо ми кому між однорідними членами речення перед неповторюваними сполучниками і, й, чи, або, та?

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 3

Визначте граматичні основи поданого речення.

Знов весна настане, і квітки барвисті принесуть хвилини щастя і тепла.

варіанти відповідей

весна настане, квітки барвисті

знов весна, принесуть хвилини

весна настане, квітки принесуть

весна настане, принесуть щастя

Запитання 4

Оберіть правильні характеристики для цього речення.

Ось вперіщив дощ і зашумів над полями, над пасікою.

варіанти відповідей

Просте речення, ускладнене другорядними членами.

Складне речення, ускладнене другорядними членами.

Граматична основа-дощ вперіщив, зашумів.

Граматична основа -дощ вперіщив.

Однорідні члени речення- вперіщив, зашумів; над полями, над пасікою.

Однорідні члени речення- вперіщив, зашумів.

Запитання 5

Оберіть речення з правильно розставленими розділовими знаками.

варіанти відповідей

Умите сонце перекинуло свої коси на поля і вони укрилися пахучою парою.

Не копай іншому ями, бо сам в неї попадеш.

Синиця шкоду робить , а журавлеві перепадає.

Дорослі чайки ширяли над озером , і час від часу приносили пташенятам смачну рибу.

Там правда мовчить, де сила панує.

Запитання 6

Визначте тип з'єднання частин складного речення.

Місяць в травах росяних купався, по степу світилась ковила.

варіанти відповідей

сполучниковий зв'язок

безсполучниковий зв'язок

Запитання 7

Визначте тип з'єднання частин складного речення.

Із-за тину привітно виглядає соняшник, а за хатою хвилюється золотий пшеничний лан.

варіанти відповідей

сполучниковий зв'язок

безсполучниковий зв'язок

Запитання 8

Оберіть речення з првильно розставленими розділовими знаками.

варіанти відповідей

Пройшли перші травневі дощі, і розгорнулося листя київських каштанів.

Учені виявили, що в далекому минулому, територію нашої країни покривав лід.

Не має спочинку ,ріка, бо течія річки стрімка

У Черкасах ішов дощ, а над Львовом світило сонце.

Запитання 9

Оберіть тільки складні сполучникові речення.

варіанти відповідей

Сестрички могли б піти погуляти, але Маринка вчасно не вивчила уроки.

Вітер зривав з дерев останнє листя, а воно повільно падало на землю.

Біля саду росте велика липа, лелеки там змостили собі гніздо.

Я тихо спостерігаю, а білочка ховає горішки в дупло.

Запитання 10

Оберіть твердження, що правильно характеризують подане речення.

Оркестр дощу над Моршином замовк, і ноти листям сохнуть на березі.

варіанти відповідей

Речення складне, розповідне, неокличне

Має 2 частини

Граматичні основи оркестр замовк і ноти сохнуть .

Має 3 частини.

Частини з'єднані безсполучниковим зв'язком.

Частини з'єднані сполучниковим зв'язком.

Додатки дощу, листям. Обставини над Моршином, на березі.

Додатки дощу, оркестр. Обставини над Моршином, на березі.

Запитання 11

Оберіть складні речення.

варіанти відповідей

Вересень уже запалив осінні вогнища в лісах і дібровах.

Без упину, без утоми, в бурі, в громі, в льодоламі, з-під зимової кори міцно вирвавсь Дніпр старий!

Кричали десь над Ніжином сичі, і небо в сад обтрушувало зорі.

Сплять і лошата, і мальви, і корови, і бджоли, і оси.

Прийшла весна, шумить Десна та хвилі розганяє.

Запитання 12

Оберіть речення, в яких правильно розставлені розділові знаки.

варіанти відповідей

Ось налетить вітер, і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена.

Мене водило в безвісти життя, та я вертався на свої пороги.

Я тобі кажу про рибу, а ти розказуєш про рака.

Українці захистім, себе , щоби світ вважав нас українцями.

Казав він, що земля наша древня.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест