Належність до якої релігійної конфесії гарантувала українській шляхті доступ до посад і реалізацію прав і привілеїв у Речі Посполитій у першій половині XVII ст.?
Яка подія суттєво вплинула на активізацію українського національно-культурного руху кінця ХVІ — початку ХVІІ ст.?
Діяч, про якого йдеться в уривку з історичного джерела?
«Політичний, церковний, освітній діяч Речі Посполитої. З 1627 р. — архімандрит Києво-Печерського монастиря. У 1632 р. домігся від королівської влади визнання вищої православної церковної ієрархії. Для підвищення культурно-освітнього рівня православних священиків заснував Лаврську школу...».
1632 р. - це рік створення ...
Укажіть прізвище діяча, з яким пов’язане відновлення в XVII ст. вищої православної церковної ієрархії в Речі Посполитій.
Яка подія пов’язана з діячем, зображеним на репродукції картини?
Установіть відповідність між подією другої половини ХVІ - першої половини ХVІІ ст. та її наслідком для українських земель.
1. Утворення Речі Посполитої
2. Укладення Берестейської унії
3. Заснування перших православних братств у Львові
4. Обрання П. Могили Київським митрополитом
А Реформування православної церкви
Б Масове покозачення селянства
В Поширення фільварків
Г Започаткування книгодрукування
Д Розкол православної церкви
«1. Усім уніатам і неуніатам надається право вільного відправлення свого богослужіння,.. ремонтувати свої церкви й будувати нові…
2. …церква Св. Софії київська з підданими, що живуть навколо неї, повинна залишатися за неуніатами й митрополитом, що має посвяту від патріарха константинопольського; він, митрополит, за давніми правами й звичаями, повинен обиратися з-поміж руської шляхти духовними й світськими обивателями Корони [Польської] і Великого князівства Литовського релігії грецької, що не перебувають в унії і мають привілеї з боку короля…
3. Те ж саме треба розуміти й щодо Львівського, Луцького, Перемишльського й Мстиславського владик й архімандритів Печерського й Унівського…»
Документ, уривок із якого наведено, увійшов в історію під назвою ...
«1. Усім уніатам і неуніатам надається право вільного відправлення свого богослужіння,.. ремонтувати свої церкви й будувати нові…
2. …церква Св. Софії київська з підданими, що живуть навколо неї, повинна залишатися за неуніатами й митрополитом, що має посвяту від патріарха константинопольського; він, митрополит, за давніми правами й звичаями, повинен обиратися з-поміж руської шляхти духовними й світськими обивателями Корони [Польської] і Великого князівства Литовського релігії грецької, що не перебувають в унії і мають привілеї з боку короля…
3. Те ж саме треба розуміти й щодо Львівського, Луцького, Перемишльського й Мстиславського владик й архімандритів Печерського й Унівського…»
Укажіть портрет діяча, який унаслідок виконання умов цитованого документа очолив православну церкву.
«1. Усім уніатам і неуніатам надається право вільного відправлення свого богослужіння,.. ремонтувати свої церкви й будувати нові…
2. …церква Св. Софії київська з підданими, що живуть навколо неї, повинна залишатися за неуніатами й митрополитом, що має посвяту від патріарха константинопольського; він, митрополит, за давніми правами й звичаями, повинен обиратися з-поміж руської шляхти духовними й світськими обивателями Корони [Польської] і Великого князівства Литовського релігії грецької, що не перебувають в унії і мають привілеї з боку короля…
3. Те ж саме треба розуміти й щодо Львівського, Луцького, Перемишльського й Мстиславського владик й архімандритів Печерського й Унівського…»
З якою метою ухвалено цитований документ?
З іменами діячів, зображених на портретах, пов’язано:
Про кого із зображених діячів ідеться в уривку документа: «…уклав з Київським братством угоду, за якою ставав “старшим братом, дозорцем, довічним охоронцем і наставником” об’єднаних Лаврської та Братської шкіл»?
Що стало наслідком події, описаної в уривку з історичного джерела: «Року 1620 місяця березня 22 дня прибув з Москви до Києва святійший патріарх Феофан…»?
З митрополитом Петром Могилою пов’язано:
На фото зображено портрети:
Одним із результатів церковної реформи митрополита П. Могили було:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома