Для вивчення модифікаційної мінливості у рослин учні зібрали 50 листків жасміну і розподілили їх на групи зображені на світлині. Яка ознака листків вивчається під час дослідження?
Обравши листки з найменшим і найбільшим розміром учні встановили
Учні згрупували листки відповідно до варіаційного ряду і побудували таблицю в якій зазначено варіант (v) - це розмір в см листової пластинки та частоту (р) кожного варіанта, для цього вони підраховуємо кількість листків у кожному варіанті.
Які варіанти листової пластинки зустрічаються найчастіше?
Норма реакції - це діапазон міндивості ознаки або межі в яких може ознака змінитися.
У учнів під час досліду норма реакції становить ...
Складаємо варіаційний ряд. Варіаційний ряд (в даному дослідженні) - це...
Визначаємо середнє значення ознаки за формулою: М= Σ(v·p)/n, де М - середнє значення ознаки, v - варіанта ознаки, p - частота зустрічаємості варіанти, n - загальна кількість варіанти. Об'єм вибірки _____ листків. М= (2х7+...х8+...х9+...Х10+...Х11+...Х12+...Х13): ... = ___ (вставте пропущені значення варіаційного ряду, порахуйте. Округляємо до цілого числа).
Оберіть ДВІ правильні відповіді
Чим зумовлений діапазон мінливості листків?
На рисунку зображено рослини одного виду. Вони помітно відрізняються своїми розмірами. Яку мінливість ілюструє цей приклад? Яка ознака вивчається? Що можна побудувати за малюнком?
Оберіть ЧОТИРИ правильні відповіді
Оберіть варіаційну криву, що відповідає варіаційному ряду
Якщо зібрати і висадити насіння рослин, що мали найбільші листки, то у нащадків будемо спостерігати розміри листків:
Оберіть ДВІ правильні відповіді
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома