9 клас КОНТРОЛЬНА РОБОТА 2

Додано: 15 травня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 303 рази
45 запитань
Запитання 1

Популяції гетеротрофних організмів, які в процесі життєдіяльності розкладають мертві органічні речовини до мінеральних є

варіанти відповідей

консументи

редуценти

продуценти

Запитання 2

В екологічній піраміді є яструб вагою 15 кг., горобець, хижа комаха, гусінь, листя дерева. Яка вага листя дасть можливість існувати яструбу?

варіанти відповідей

150 тон

15 тон

1 500 кг.

150 кг.

Запитання 3

Консументи першого порядку є тварини

варіанти відповідей

заєць

кажан

ведмідь

Запитання 4

Прикладами екосистеми є

варіанти відповідей

краплина води

домашній акваріум

ставок

широколистий ліс

Запитання 5

Біосфера охоплює такі оболонки

варіанти відповідей

Атмосферу та літосферу

літосферу та атмосферу

атмосферу та гідросферу

атмосферу, гідросферу та літосферу

Запитання 6

Кожний вид організмів пристосований до певної сукупності умов існування - це закон:

варіанти відповідей

оптимуму

взаємокомпенсації факторів середовища

екологічної індивідуальності

взаємодії екологічний факторів

Запитання 7

Наука,що вивчає взаємозв’язки організмів та їхніх угруповань між собою та умовами середовища життя:

варіанти відповідей

екологія

етологія

зоологія

біологія

Запитання 8

Визначте,як називається тип зв’язків між організмами різних видів,за яких один з них отримує користь,не завдаючи іншому шкоди,але і не приносячи користі:

варіанти відповідей

мутуалізм

конкуренція

коменсалізм

паразитизм

Запитання 9

Зазначте, як називають усі можливі типи співіснування організмів різних видів в екосистемі:

варіанти відповідей

паразитизм;


мутуалізм;


коменсалізм;

 

симбіоз.

Запитання 10

Визначте, як називають тип симбіозу, за якого організми різних видів отримують взаємну користь:

варіанти відповідей

коменсалізм;


конкуренція;


мутуалізм; 

паразитизм.

Запитання 11

Зазначте, як називають просторове та трофічне положення популяції певного виду в екосистемі:

варіанти відповідей

Екологічна ніша

Місце перебування

Симбіоз

Трофічний рівень

Запитання 12

Заказник від заповідника відрізняється тим, що:

варіанти відповідей

у заказнику може бути дозволена господарська діяльність, якщо вона не шкодить охоронним об’єктам;   

заповідник створюють з метою збереження невеликої кількості особливо цінних об’єктів природи;


у заказниках суворіший режим і заборонена будь-яка діяльність людини;


заказник призначено для туризму та рекреації, тому в ньому створюють умови для безпечного перебування людей.

Запитання 13

Яка форма антибіозу зображена на фотографії:

варіанти відповідей

конкуренція 

виїдання

хижацтво 

Запитання 14

Яка форма антибіозу зображена на фотографії:

варіанти відповідей

хижацтво

виїдання

внутрішньовидова конкуренція 

міжвидова конкуренція 

Запитання 15

Яка форма симбіозу зображена на фотографії:

варіанти відповідей

коменсалізм

паразитизм

мутуалізм

Запитання 16

Форма взаємозв’язків, що є змаганням за засоби існування й умови розмноження між особинами одного виду (внутрішньовидова) або різних (міжвидова) видів є:

варіанти відповідей

конкуренція

виїдання 

хижацтво

Запитання 17

Форма взаємозв’язків, при якій одні організми поїдають інших, називається:

варіанти відповідей

виїдання 

конкуренція

хижацтво 

Запитання 18

Форма взаємозв’язків, при якій один із двох існуючих разом видів отримує користь від сумісного існування, не завдаючи шкоди іншому виду, називається:

варіанти відповідей

мутуалізм

коменсалізм

паразитизм

Запитання 19

Форма взаємозв’язків, при якій сумісне співіснування є корисним та обов’язковим для обох видів, називається:

варіанти відповідей

мутуалізм

коменсалізм

паразитизм 

Запитання 20

Форма взаємозв’язків, при якій один із двох існуючих разом видів отримує користь від сумісного існування і завдає шкоду іншому виду, називається:

варіанти відповідей

паразитизм

коменсалізм

мутуалізм 

Запитання 21

Виберіть гомологічні органи;

1

крила кажанів та крила комах

2

зябра річкового рака та річкового окуня

3

крила кажанів та плавці китів

4

додаткові корені картоплі та ризоїди річкового рака

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 22

Серед запропонованих, виберіть приклад ідіоадаптації:

1

поява квітки

2

утворення ластів у ластоногих

3

зникнення кишечнику у стьожкових червів

4

поява щелеп у хребетних тварин

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 23

 Визначте ознаку організмів, яка є прикладом рудиментів у тварин

1

дзижчальця у мух

2

чотирикамерне серце у птахів

3

гачкуватий дзьоб хижих птахів

4

поява недорозвинених кінцівок у безногої ящірки веретільниці

5

відсутність кишечнику у стьожкових червів 

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 24

 Визначте ознаку організмів, яка є прикладом загальної дегенерації у тварин

1

дзижчальця у мух

2

чотирикамерне серце у птахів

3

гачкуватий дзьоб хижих птахів 

4

поява недорозвинених кінцівок у безногої ящірки веретільниці

5

відсутність кишечнику у стьожкових червів


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 25

Укажіть приклади аналогічних органів

1

колючки кактусів і барбарису

2

вуса суниці і вусики винограду

3

крила кажанів і птахів

4

кореневі бульби жоржини та бульби топінамбура

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 26

 Онтогенез - це ...

1

індивідуальний розвиток особини

2

формування подібних ознак у неспоріднених організмів унаслідок мешкання в подібному середовищі

3

історичний розвиток виду або іншої систематичної групи

4

розходження ознак у нащадків спільного предка внаслідок пристосування до різних умов мешкання

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 27

Виділіть 4 захворювання, спричинені вірусами

варіанти відповідей

туберкульоз

кір

цукровий діабет

СНІД

Грип

Папілома

Запитання 28

ЦІанобактерії відрізняються від інших бактерій

варіанти відповідей

відсутністю хлорофілу

наявністю ядра

відсутністю фотосинтезу

наявністю хлорофілу

Запитання 29

Бактеріофаги - це

варіанти відповідей

Віруси

Бактерії

Археї

Запитання 30

Назвіть біологічні системи на клітинному рівні організації

варіанти відповідей

Пріони

Археї

Віроїди

Віруси

Запитання 31

Які оргагели клітин є і в прокаріотів і в еукаріотів?

варіанти відповідей

Ядро

Ендоплазматична сітка

Мітохондрії

Рибосоми

Запитання 32

Вірус імунодефіциту (ВІЛ) людини

варіанти відповідей

простий вірус

вражає Т-лімфоцити

ДНК - вмісний вірус

 РНК - вмісний вірус

Запитання 33

Складні віруси мають

варіанти відповідей

воск

ліпіди

хітин

вуглеводи

Запитання 34

Які властивості вірусів відрізняють їх від неживої матерії?

варіанти відповідей

відсутність обміну речовин

відсутність клітинної будови

здатність до передачі спадкової інформації

відсутність росту та розвитку

Запитання 35

До складу простих вірусів входить

варіанти відповідей

білкова оболонка та нуклеїнова кислота

капсид та рибосоми

генетичний матеріал та вуглеводи

лише ДНК або РНК

Запитання 36

Галузь біології, що займається створенням методів синтезу і виділення генів, за допомогою яких можна змінити генотип організму, називають:

варіанти відповідей

молекулярна біологія

біохімія

селекція

генна інженерія

Запитання 37

 Гетерозис найкраще проявляється у гібридів:

варіанти відповідей

першого покоління

другого покоління

третього покоління

восьмого покоління 


Запитання 38

 Штучний добір – це форма добору, яка забезпечує збереження особин:                                              

варіанти відповідей

найпристосованіших до умов навколишнього середовища

якості яких найбільше відповідають потребам людини. 

Запитання 39

 Одиницею еволюційного процесу є:

варіанти відповідей

особина

популяція

вид

Запитання 40

Встановіть вірну відповідність між доказами еволюції в галузі порівняльної анатомії та прикладами, що їх ілюструють:

1. рудименти                           А. зябра риби та луска плазунів

2. атавізми                              Б.тазовий пояс у безногої ящірки

3. аналогічні органи               В. народження дитини з хвостом

4. гомологічні органи             Г. ласт тюленя та рука людини

                                                Д. зябра риби і зябра рака

варіанти відповідей

1А, 2- В, 3-Б, 4-Г

1-Б, 2-В, 3-Д, 4-Г

1-Б, 2-В, 3-А, 4-Г

1-Б, 2-Г, 3-Д, 4-В

Запитання 41

Установiть вiдповiднiсть мiж групами в екологiчнiй системі ставка та органiзмами.

А) Продуценти;                               1. бактерії;

Б) консументи 1-го порядку;          2. планктон;

В) консументи 2-го порядку;          3. риби;

Г) редуценти.                                  4. дельфін;

                                                         5. воднi равлики.                

варіанти відповідей

1 - Г; 2 - А; 3 - В; 4 - Б

1 - Г; 2 -Б; 3 - А; 4 - В

1 - Г; 2 - А; 3 - Б; 4 - В

1 - В; 2 - А; 3 - Б; 4 - Г

Запитання 42

Установіть відповідність між компонентами ланцюга живлення та їхньою загальною масою, якщо загальна маса консументів першого порядку становить 300 кг.

1.  дрібні ракоподібні А. 3 кг

2. карась Б. 30 кг

3.  планктон В. 300 кг

4. щука Г. 3000 кг

Д. 30000 кг

варіанти відповідей

1 - 300; 2 - 3; 3 - 3000; 4 - 30

1 - 300; 2 - 30; 3 - 3000; 4 - 3

1 - 30; 2 - 300; 3 - 3000; 4 - 3

1 - 300; 2 - 30; 3 - 3; 4 - 3000

Запитання 43

За правилом екологічної піраміди на кожному трофічному рівні засвоюється лише:

    

варіанти відповідей

10 % енергії

50% енергії

60 % енергії

90 % енергії

Запитання 44

Установiть вiдповiднiсть мiж типами взаємовiдносин органiзмiв i наведеними прикладами.

А) Мутуалiзм;         1. печiнковий сисун проживає в органiзмi корови;

Б) паразитизм;      2. на стовбурах дерев оселяються                 В) коменсалiзм                    орхiдеї,   які не завдають їм шкоди;   Г)   конкуренція                3. спiвiснування сосен рiзного вiку в сосновому лiсi;

                                4. спiвiснування рака-самiтника й актинi. 

варіанти відповідей

1 - Б; 2 - В; 3 - Г; 4 - А

1 - Б; 2 - В; 3 - А; 4 - Г

1 - Б; 2 - Г; 3 - В; 4 - А

1 - А; 2 - В; 3 - Г; 4 - Б

Запитання 45

Скільки потрібно фітопланктону, щоб у Чорному морі виріс дельфін білобочка масою 300 кг.

варіанти відповідей

30 кг

300 кг

3000

30000

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест