Адаптації В2

Додано: 5 жовтня 2021
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 136 разів
18 запитань
Запитання 1

Кожен вид специфічний за екологічними можливостями адаптації, двох ідентичних видів не існує. Це правило:

варіанти відповідей

Адаптивності

Екологічної індивідуальності

Відносна незалежність адаптацій

Двох рівнів адаптацій

Запитання 2

Прикладом стратегії за принципом толерантності (пасивний шлях адаптацій) є:

варіанти відповідей

підтримування сталої температури тіла у гомойотермних тварин 

гіпобіоз, або спокій вимушений (наприклад, заціпеніння риб, амфібій) 

криптобіоз, або спокій фізіологічний (сплячка ссавців, глибокий спокій рослин)

Запитання 3

Адаптація нототенії мармурової до низької температури води є наслідком:

варіанти відповідей

мутацій та рекомбінацій генів

впливу сонячної активності

впливу температури 

Запитання 4

Виберіть етологічну адаптацію


варіанти відповідей

накопичення у клітинах цукрів, які знижують температуру замерзання води

переміщення в пошуках їжі

переміщення пінгвінів у групі, щоб зігрітися

зміна забарвлення хутра та волосяного покриву у зайців

Запитання 5

Адаптації, що виникають упродовж індивідуального розвитку, забезпечують реалізацію норми реакції за певних умов називають

варіанти відповідей

філогенетичними

екологічними

онтогенетичними

фізіологічними

Запитання 6

Визначте екосистемні адаптації

варіанти відповідей

мікориза

мутуалізм

паразитизм

турнірні бої оленів

збільшення кількості мітохондрій у клітині

Запитання 7

Визначте приклад преадаптивного способу формування пристосувань

варіанти відповідей

пір′я птаха

голки їжака

плавці кита

скелет хребетних

Запитання 8

Нічний спосіб життя у багатьох мешканців пустель, загрозливі пози тіла для оборони від хижаків, побудова гнізд або нір. Це адаптації:

варіанти відповідей

Структурні

Фізіологічні

Етологічні

Правильної відповіді немає

Запитання 9

Існують такі властивості адаптацій...

варіанти відповідей

непостійність

індивідуальність

відносна доцільність

вибірковість

Запитання 10

Оберіть малюнки, що ілюструють приклади попереджувального забарвлення

варіанти відповідей
Запитання 11

Якщо в певному місцеіснуванні виникають вільні ділянки (в результаті пожеж, зсувів, тривалих розливів річок тощо), їх заселяють здебільшого нові види, а не ті, що мешкали там раніше.

Яким правилом пояснюється таке явище?

варіанти відповідей

правилом конкурентного витіснення

тропічнім парадоксом

планктонним парадоксом 

правилом обов'язковості заповнення екологічних ніш

Запитання 12

Ширина екологічної ніши - це.....

варіанти відповідей

Площа ніши

Діапазон дії будь-якого екологічного чинника

Обєм ніши

низький адаптивний потенціал

Запитання 13

Перелічіть комплекс адаптацій для життєвої форми тварин - плаваючі...

варіанти відповідей

сильні кінцівки, кінцівки у вигляді ласт, обтічна форма тіла

перетинки між пальцями, обтічна форма тіла, легкий пористий скелет

 плавці, відсутність зовнішнього вуха, не намокаюче хутро

 обтічна форма тіла, перетинки між пальцями, ласти

Запитання 14

Пригадайте життєві форми тварин та вкажіть зайвий організм...

варіанти відповідей
Запитання 15

Різноманітність життєвих форм тварин пов′язана із....

варіанти відповідей

способом локомоції

 розміром тіла

 

способом добування їжі

 

поведінкою

Запитання 16

Вкажіть організм, що має пристосування до посушливих місць зростання....

варіанти відповідей
Запитання 17

Визначити вірні твердження

варіанти відповідей

Перекривання екологічної ніші може бути повне або часткове.

Перекривання екологічної ніші може бути по одному чи кількох параметрах.

Дуб звичайний і ясен звичайний займають однакові екологічні ніші.

Клен та липа квітнуть в один і той самий час.

Запитання 18

Визначити вірне твердження

варіанти відповідей

Правило обов'язкового заповнення екологічної ніші: екологічна ніша не може бути порожньою.

Якщо ніша звільняється внаслідок вимирання будь-якого виду, то вона одразу заповнюється іншим видом.

Екологічні ніші існують за певними правилами.

Всі відповіді вірні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест