Антропічний вплив на атмосферу, гідросферу, грунти

Додано: 7 травня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 440 разів
23 запитання
Запитання 1

Кислотні дощі, пов'язані з надходженням в атмосферу оксиду:

варіанти відповідей

марганця

сірки

нітрогена

карбона

Запитання 2

Накопичення в атмосфері вуглекислого газу формує

варіанти відповідей

 парниковий ефект

кислотний дощ

 пилову бурю

озонову діру

Запитання 3

Потрапляння у водойми сполук Фосфору і Нітрогену сприяє явищу

варіанти відповідей

цвітіння води

очищення води

розмноження вірусів

обміління

Запитання 4

Масове розмноження фітопланктону, що спричиняє зміну забарвлення води називають:

варіанти відповідей

евтрофікація

цвітіння

 деградація

біоіндикація

Запитання 5

Який з перелічених компонентів сприяє евтрофікації водойм:

варіанти відповідей

Фосфати 

Вуглекислий газ

 Кисень 

Сульфати

Запитання 6

Найбільш небезпечним для водних екосистем є забруднення:

варіанти відповідей

 механічне

  хімічне

фізичне

біологічне

Запитання 7

До фізичних показників якості питної води відноситься:

варіанти відповідей

зменшення вмісту кисню  

 зміна кислотності

поява хвороботворних бактерій

зміна прозорості

Запитання 8

Прикладом антропогенного забруднення довкілля є: 

варіанти відповідей

падіння метеоритів  

виверження вулканів 

 пилові бурі 

утворення нафтової плівки в океані 

Запитання 9

Серед теплових забруднювачів води найбільшими є: 

варіанти відповідей

ТЕЦ 

 підприємства текстильної промисловост і 

АЕС

підприємства харчової промисловості 

Запитання 10

З економічної точки зору виробництвам, де використовується в технологічних процесах багато води, вигідно робити її забір у природних проточних водоймах і по завершенні її використання скидати ці води назад у водойми. З точки зору екології це приводить до забруднення водойм різними речовинами. Який шлях вирішення цієї проблеми є найкращим:

варіанти відповідей

Створити підприємства, які не будуть потребувати води у своїх виробництвах.

Закрити підприємства, які використовують воду у своїх технологічних процесах.

Зобов'язати такі підприємства використовувати тільки води із глибоких шарів землі і туди ж повертати відпрацьовану воду.

Створити технології замкнених циклів, технології глибокої очистки води, щоб вода використовувалася та ж сама і не поверталася у природні водойми.

Запитання 11

При видобутку нафти та газу в надрах землі утворюються порожнини, які можуть стати причинами великих катастроф при просіданні ґрунту в цих регіонах. Але ці речовини потрібні для забезпечення роботи багатьох галузей, зокрема транспорту та енергетики. Який вихід із ситуації:

варіанти відповідей

Заборонити видобуток і перевести всі галузі на такі, де не буде використовуватися електроенергія.

Перепрофілювати транспорт та енергетику на інші джерела енергії (сонячна, вітрова).

Заповнювати пустоти, які утворюються, пластиком, який уже відпрацьований.

Замінити нафту та газ на кам'яне вугілля.

Запитання 12

Який із шляхів вирішення проблеми пластикових плям у світовому океані є найефективнішим на вашу думку:

варіанти відповідей

1. Увесь пластик, який вже використаний, прикопувати у великі ями.

Припинити в масштабах планети виробництво пластику взагалі.

Розробити технології повторної переробки та екологічно безпечної утилізації пластику, щоб повертати в середовище елементи, які входять до складу цього матеріалу.

Збирати пластик і у спеціальні контейнери і захоронювати їх на дні океанів.

Запитання 13

Одна із екологічних проблем в Україні, яка залежить від кожного із нас, незалежно від віку, освіти, умов проживання, матеріального становища - це проблема:

варіанти відповідей

Викидів транспорту.

Сортування побутового сміття.

Радіаційного забруднення.

Зменшення біорізноманіття.

Запитання 14

В нашому регіоні спостерігається інвазія (проникнення) іспанського слимака, який пошкоджує сільськогосподарські культури і завдає великої шкоди. Це екологічна проблема ... характеру:

варіанти відповідей

Абіогенного.

Біогенного.

Антропогенного.

Космогенного.

Запитання 15

В 60-х роках ХХ століття було розроблено отрутохімікат, який отримав назву ДДТ, а в народі його називали дуст. Його використовували для боротьби із шкідливими комахами, в першу чергу - колорадським жуком. Через 20 років цей препарат був заборонений по всьому світу. Його було виявлено в печінці пінгвінів. Яким чином він міг потрапити аж до жителів Антарктики, якщо там не вирощують жодних рослин і там не живуть шкідливі комахи:

варіанти відповідей

Його туди привезли науковці, які там працюють.

Його туди занесли потоки повітряних мас.

Він з полів із потоками води потрапив в океан і по ланцюгах живлення надійшов у тіло риб, а з ними потрапив до пінгвінів.

Цей препарат застосовували для боротьби із шкідливими комахами, які живуть на тілі пінгвінів.

Запитання 16

Гербіциди застосовують для:

варіанти відповідей

скидання листу деревами перед збиранням урожаю

знищення шкідливих кліщів

знищення бур'янів

Запитання 17

Наведіть приклад алергенних видів рослин-бур'янів, що є одним із видів біологічного забруднення:

варіанти відповідей

портулак городський

амброзія полинолиста

 осот польовий

пирій повзучий

Запитання 18

Засолення грунтів це процес:

варіанти відповідей

накопичення радіонуклідів

 накопичення сульфатів і карбонатів

виснаження підземних вод

руйнування верхнього, родючого шару

Запитання 19

Хімічне забруднення грунтів спричиняють:

варіанти відповідей

збудники мікозів

хвороботворні бактерії

 гельмінти

 нафтопродукти

Запитання 20

Біологічне забруднення грунтів здійснюють:


варіанти відповідей

азбест

нафтопродукти

сегетальні рослини (бур'яни)

 радіонукліди

Запитання 21

Для знищення шкідливих грибів застосовують:


варіанти відповідей

 фунгіциди

пестициди

гербіциди

інсектициди

Запитання 22

Для знищення шкідливих комах застосовують:


варіанти відповідей

інсектициди

 фунгіциди

пестициди

гербіциди

Запитання 23

Зниження продуктивності грунтів та погіршення їх властивостей називається:


варіанти відповідей

сукцесією

 окультуреням

культивуванням

деградацією

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест