18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Аудіювання

Додано: 12 травня 2020
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 54 рази
13 запитань
Запитання 1

Уважно прочитайте текст. Стиль тексту

 

                                            Черевики

Згадують всілякі, здебільшого химерні історії, і все частіше чомусь вертаєшся думкою до отієї землі, до тої річки, понад якою бігав босоніж. Скільки про те босоніжжя понаписувано в книгах. А воно ж ой як недобре бігати без взувачки осінніми стернями. І як гірко мріялося про ту взувачку.

Я й згадав оце через те. Що принесла мені жінка з крамниці черевики, моднющі черевики, і якраз по нозі, а мені подумалося : скільки пар черевиків мені судилося ще зносити ? І якби-то можна було вернутися до отих, перших, які запам’яталися на все життя. Мабуть, вони не були першими, перші – в моїй пам’яті.

Було це восени 1943 року. Щойно настало наше звільнення від окупанта, зазнали ми великої радості, але ж і набідувалися вдосталь. Вже земля грудками взялася, зима з-за гори виглядала, мені до першого класу йти, а взувачки – ніякої. Мати напекла ячних пампушок, поклала ті пампушки в плетений лозовий кошик та й каже :

-         Понеси на станцію, продай солдатам. По п`ять карбованців за пампушку.

Прийшов я на станцію. Стоїть на запасній колії ешелон, двері у вагонах-телятниках порозчиняні, і в кожному повно солдатів. Я заліз у вагон і стою при вході. Не знаю, що казати. А солдати й так здогадалися, що в кошику, - свіжий хлібний дух по вагону пішов.

-         Продаєш ? По чом штука ? – запитує мене найближчий солдат, вже не молодий, з рудими – щіткою – вусиками. Йому, либонь, стільки років було, як моєму батькові, - мій батько пішов на війну в сорок першому, й від нього – жодної звістки.

-         Так почому ? – перепитує солдат ?

Я мовчу. Малий, але теж утямив : люди їдуть на фронт, їх усіх повбиває завтра, а я з них за пампушки гроші правитиму. Соромно мені стало, й сльози на очі навернулися. Стою я. переступаю босими ногами, носом шморгаю.

- Я не продаю, я за так …

Солдат із вусами простягнув руку, взяв одну пампушку, надломив, і дух ще дужче по вагону пішов. Одкусив він трішки, скраєчку, жує і на мої ноги дивиться. Тоді друга рука потяглась до кошика, третя, а далі пішов кошик по вагону околясом.

-         Ох і смачні, - кажуть, - пампушки, дарма, що ячні.

Вусатий випростався, ухопив десь за спиною кошик, втиснув мені в руки і в спину штовхає :

-         Біжи, хлопче, зараз поїдемо.

Я стрибнув на землю, а ешелон брязнув буферами й рушив. І пішов, поплив за станцію. А я йду додому, й чомусь мені все ще соромно й плакати хочеться. Аж за станцією відчув, що кошик не порожній. Не розібрали солдати всіх пампушок, думаю. Одгорнув шматину, аж там два зошити зелені й чотири олівці. А під зошитами ще щось. Роздивляюся, а воно солдатські ботинки. Добрячі ботинки, цілі, тільки один трохи більший, а другий менший, і задники позлигувані. Дуже міцні ботинки, вони ще п`ять набойок переживуть. Подумав так, і знову мені стало чомусь соромно.

Прийшов я додому, мати саме біля колодязя сорочки в ночвах виполіскувала. Руки в неї червоні, бо вода холодна. Випросталася вона, за поперек узялася.

-         Продав ?

Я щось промимрив – боявся, що мати лаятиме, бо ж грошей не приніс, а коли вона перепитала знову, то зважився на брехню :

- Там були саме поранені.

- Ну й добре, - мати зітхнула, а тоді взяла кошик, щоб до хати занести, й шматину відкрила.

- О, а це що ?

- Це … вони накидали. Я не бачив.

Мати чомусь заплакала, а тоді витерла сльози й ботинки на ґанок поставила.

- Ану ж приміряй.

 Ті ботинки я носив до шостого класу, міцнішої і теплішої взувачки не пам’ятаю в житті. І коли б мені зараз хоч одну соту тієї радості, з якою приміряв ті ботинки, не обсіли б тоді мою голову думки про осінь, про стерні, про гайвороння в небі.

 

варіанти відповідей

художній

науковий

публіцистичний

офіційно - діловий

Запитання 2

   Коли відбувається подія, описана в оповіданні ?

варіанти відповідей

 під час наступу німців  

після звільнення села від окупантів

в умовах німецької окупації                

під час боїв з німцями

Запитання 3

 Про яку проблему майбутнього першокласника згадує автор ?

варіанти відповідей

він дуже мерз узимку                                

йому далеко було йти до школи

у нього не було взуття                      

його не прийняли до школи

Запитання 4

 З якою метою мати послала хлопчика на станцію ?

варіанти відповідей

продати пампушки                                             

поговорити із солдатами  

роздати бійцям пампушки                 

попросити у солдат якоїсь допомоги

Запитання 5

   Що сталося з батьком хлопчика ?

варіанти відповідей

він зник безвісті                           

він був у німецькому полоні   

він загинув на війні                          

від нього не було жодної звістки

Запитання 6

    На що дивився немолодий солдат, розмовляючи з хлопчиком ?

варіанти відповідей

на кошик із пампушками  

на обличчя хлопчика

на інших солдатів                         

на босі ноги хлопчика

Запитання 7

    Чому хлопчик не став продавати пампушки ?

варіанти відповідей

йому стало соромно                                          

він забув про наказ матері  

йому не потрібні були гроші               

він хотів скоріше повернутися додому

Запитання 8

     Що зрозумів хлопчик ?

варіанти відповідей

що пампушок на всіх не вистачить          

що бійці можуть завтра загинути 

що в солдатів немає грошей                

що він не зуміє порахувати грошей

Запитання 9

      Коли хлопчик відчув, що його кошик не порожній ?

варіанти відповідей

коли зістрибнув з ешелону                                 

коли вийшов за станцію                   

коли був у вагоні  

коли прийшов додому

Запитання 10

    Що було в кошику ?

варіанти відповідей

олівці й зошити                             

олівці, зошити й ботинки    

олівці й чоботи                             

там залишилися пампушки

Запитання 11

   Як відреагувала мати, коли дізналась, що хлопчик не виконав її доручення ?

варіанти відповідей

 зітхнула

промовчала  

розсердилась   

заплакала 

Запитання 12

   Чому мати не лаяла хлопчика ?

варіанти відповідей

тому що вона його розуміла                 

тому що він був ще малий                  

тому що вона була втомлена

тому що вона була зайнята пранням

Запитання 13

    Яке бажання було в автора ?

варіанти відповідей

відчути радість, з якою колись приміряв солдатські ботинки

подарувати черевики синові       

купити нові черевики

 знайти подаровані солдатами черевики

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест