ЛІХТАРНИК
Серед зелених луків і дрімучих лісів текла річка. Повновода, глибока, але тиха й ласкава. Багато віків несла вона свої чисті води. Рікою плавали човни й навіть маленькі кораблики.
Жив на березі ріки старий ліхтарник. Увечері сідав він у човник, плив на середину ріки, засвічував ліхтар. До світанку блимав посеред ріки вогник, показував дорогу мандрівникам. Лагідно хлюпались об берег хвилі — тішилась ріка: люблять її люди, й вона людям потрібна.
Та ось людям знадобилося багато дощок на столи й стільці. Вирубали вони ліси по берегах ріки. Здалося також людям, що зелені луки — це непотрібні розкоші. Зорали луки, посіяли кукурудзу.
Виснажилися студені джерела, задихнулась від спраги ріка й померла. Кілька років на тому місці, де плавали човни й кораблики, весною дзюрчав струмок, а згодом і він засох.
Перетворилося русло ріки на город. Про річку нагадував тільки стовп, до якого ліхтарник за звичкою щовесни прикріплював ліхтар. Але над ним усе рідше збиралися хмари. Палючі вітри прилітали з пустелі й стукали в хати людей.
Як тільки на землю сідали сутінки, старий ліхтарник ішов на капустяне поле й засвічував на стовпі ліхтар.
Маленький Сергійко і питає:
— Дідусю, навіщо ви засвічуєте ліхтар? Ріки ж давно немає.
— Щоб люди краще бачили свою дурість.
В. Сухомлинський
Де текла річка?
Якою була річка?
Де жив старий ліхтарник?
Які судна плавали колись рікою?
Навіщо ліхтарник щовечора засвічував свій ліхтар?
Що люди зробили із зеленими луками?
На що перетворилося русло ріки?
Для чого ліхтарник продовжував засвічувати свій ліхтар, хоча
річки вже давно не було?
Продовж речення.
Як тільки на землю сідали сутінки, старий ліхтарник ішов на капустяне поле й ...
Установи послідовність подій в оповіданні.
1. Вирубали люди ліси по берегах ріки.
2. Виснажилися студені джерела, задихнулась від спраги ріка й померла.
3. Жив на березі ріки старий ліхтарник.
4. Серед зелених луків і дрімучих лісів текла річка.
5. Перетворилося русло ріки на город.
Добери синоніми до слова палючий
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома