2 червня о 18:00Вебінар: Як розвивати дослідницьку компетентність учнів: створюємо прилади для шкільної лабораторії власними силами

“ Чи не той то Хміль ”

Додано: 4 червня 2020
Предмет: Українська література
Тест виконано: 85 разів
7 запитань
Запитання 1

Жанр вірша

варіанти відповідей

календарно-побутова пісня

історична пісня

родинно-побутова пісня

суспільно-побутова пісня

Запитання 2

Де відбуваються події в пісні ?

  

варіанти відповідей

Савур-могила

Жовті води

Чорне море

Богуслав

Запитання 3

Коли відбуваються події в пісні ?

варіанти відповідей

За основу пісні «Чи не той то хміль…» узято одну з найвизначні­ших подій Національно-визвольної війни під проводом Б. Хмельниць­кого — перша збройна перемога козаків над поляками під Жовтими Во­дами в травні 1648 р. Ця пісня виконувала важливу роль у тодішній Україні — плекала в народі повагу до свого ватажка Б. Хмельницького.

За допомогою діалогу створюється відчуття безпосередньої близькості до ватажка. Твір рясніє традиційними для фольклорних творів тавтоло­гією, паралелізмами, порівняннями й постійними епітетами.

Запитання 4

Яка тема пісні ?

варіанти відповідей

оспівування мужності, героїзму, винахідливості Б. Хмельницького — видатного українського гетьмана,

його прагнення здобути волю і щастя народу в боротьбі з ляхами.

Запитання 5

Ідея та основна думка пісні ?

варіанти відповідей

Ідея - уславлення гетьмана як захисника народних інтересів

Основна думка - народ шанує і поважає своїх захисників і тому прославляє їх у піснях.

Запитання 6

Композиція

варіанти відповідей

Експозиція: розповідь про Б. Хмельницького, порівняння його з хмелем.

Зав’язка: застереження гетьману — перед битвою з ляхами не пити Золотої Води.

Кульмінація: перемога над ворогом.

Розв’язка: «Утікали вражі ляхи…».

Запитання 7

Художні засоби

варіанти відповідей

Метафори: «Хміль в’ється, грає, кисне», «становили хати».

Епітети: «Золота Вода», «хороша врода».

Гіпербола: «Гей, поїхав Хмельницький К Золотому Броду,— Гей, не один лях лежить Головою у воду».

Повтори: «Чи не той то хміль?», «Ой, той то Хмельницький», «…вражі ляхи».

Риторичні запитання: «Що коло тичини в’ється?», «Що по ниві грає?», «Що у пиві кисне?».

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест