Скіки в мене хомяків
скільки папуг
собак
скільки животних
Прочитай і напиши правельно про шо це
The country you were born in is your Motherland, your native land.
Your Motherland is your native city, the house you live in, the snowball
tree in your granny’s garden and your mother’s song.
We live in Ukraine, so we are Ukrainians. Wherever we are in our
life, we must be proud that we are Ukrainians, the citizens of an
independent state.
We live in a wonderful country with beautiful nature, generous and
hard-working people. We live in a rich country. It has got rich soils, large
forests of fir trees and oak trees.
There are many mountains, forests, rivers and lakes in Ukraine. The
Dnipro is the longest river in Ukraine. Kyiv is the capital of Ukraine. It is
situated on the Dnipro river. Kyiv is one of the oldest cities in Europe.
Ukrainian people love their traditions and keep them with great
honour.
Це шо
Зупинки м'яча
Зупинки служать засобом прийому й оволодіння м'ячем. Ціль зупинки –
погасити швидкість м'яча, що котиться або летить для здійснення подальших
дій.
Зупинка ногою. Основні фази руху є загальними для різних способів.
Підготовча фаза – прийняття вихідного положення – характеризується
переносом ваги тіла на опорну ногу, що трохи зігнута для стійкості. Нога, що
зупиняє, посилається назустріч м'ячеві.
Рис. 5. Зупинка м'яча ногою: а – внутрішньою стороною стопи; б – підйомом;
в-стегном
Робоча фаза – амортизиручий рух зупиняючою ногою, яка трохи
розслаблена. У момент зіткнення з м'ячем (або трохи раніш) починається рух
ноги назад. Швидкість руху поступово сповільнюється [17,72].
Завершальна фаза – прийняття необхідного положення для наступних
дій. Загальний центр ваги тіла переноситься убік зупиняючої ноги і м'яча.
Зупинка внутрішньою стороною стопи (Рис. 5, а). Для зупинки м'яча, що
котиться, нога виноситься назустріч м'ячу. Стопа повернута назовні на 90°. У
момент зіткнення м'яча і стопи нога відводиться назад до рівня опорної ноги.
При зупинці м'ячів, які низько летять, у підготовчій фазі нога, що
зупиняє, більше згинається в колінному суглобі і піднімається до рівня м'яча.
М'ячі, які високо летять зупиняються в стрибку.
Зупинка підошвою. При наближенні м'яча, що котиться назустріч, нога
виноситься вперед. Носок піднятий вгору під кутом 30–40°. Поступальний
рух назад незначний.
Для того щоб зупинити підошвою м'яч, що опускається, необхідно точно
розрахувати місце його приземлення. Носок ноги піднятий. У момент
торкання м'яча землі він накривається (але не давиться) підошвою.
Зупинка підйомом. При зупинці м'ячів, що опускаються з високої
траєкторії, стопа ноги, розташована паралельно землі (Рис. 5, б).
Поступальний рух проводиться вниз-назад.
Зупинка стегном. Необхідно розташувати стегно під прямим кутом до
м'яча, що летить (Рис. 5, в). М'яч стикається із середньою частиною стегна.
Поступальний рух проводиться вниз-назад.
Зупинка м'яча грудьми. У підготовчій фазі футболіст повертається
обличчям до м'яча (Рис. 6), ноги на ширині пліч або невеликого кроку
(50–70 см), груди подаються вперед, руки злегка зігнуті. При наближенні
м'яча тулуб відводиться назад, плечі і руки – вперед.
М'ячі, які високо летять, зупиняються грудьми в стрибку.
Рис. 6. Зупинка м'яча грудьми та переведення м'яча зовнішньої частиною
підйому
Зупинка м'яча головою рідше використовується в грі, тому що вона важка
за виконанням. Зупиняють м'яч переважно чолом (середина чола)
поступальним рухом вниз або назад.
Зупинка м'яча з переведенням. Сучасний футбол характеризується тим,
що гравці ще до прийому (зупинки) м'яча повинні прийняти рішення про
подальші дії. Зупинки з переведенням саме і дозволяють не тільки погасити
швидкість м'яча, але і цілеспрямовано змінити його напрямок, зручно
підготуватися для подальших дій.
Переведення переважно виконуються убік (вправо – уліво) або назад (за
спину) [18,240].
Розглянемо особливості переведення на прикладі переведення м'яча
зовнішньою частиною підйому (Рис. 6). Нога, що зупиняє, виноситься
вперед. Стопа розвертається назовні. Рух ноги назад за м'ячем проводиться з
таким розрахунком, щоб накрити його в момент відскоку. Тулуб
повертається убік подальшого руху м'яча.
Ведення м'яча
За допомогою ведення здійснюються всілякі переміщення гравців з
м'ячем. При веденні використується біг (іноді ходьба), удари по м'ячу ногою
виконуються в різній послідовності і ритмі. Виходячи з тактичних задач
удари по м'ячу при веденні виконуються різної сили. Якщо необхідно
швидко подалати значну відстань, м'яч «відпускають» від себе на 10–12 м.
При протидії суперника варто постійно контролювати м'яч і не «відпускати»
його далі 1–2 м. Необхідно відзначити що часті удари знижують швидкість
ведення.
При веденні середньою частиною підйому і носком здійснюється
переважно прямолінійний рух. Ведення м'яча внутрішньою частиною
підйому дає можливість виконати переміщення по дузі. Найбільш
універсальним є ведення зовнішньою частиною підйому. При веденні
стрибучих м'ячів використовуються удари середньою частиною підйому,
стегном або головою.
Виконайте дії:
а) 2,4·(-3,5);
б) -5,3·0,2+0,2·7-1,7·(-0,2)+3,8:2
2) Який знак буде мати результат:
а) 2,7·(-2)·(-2789,89)·(-17)·(-9)·(-13)·36,378484;
б) -12·23,8·(-78,2)
3) Розв’язати рівняння:
а) (-6)·х=0;
б) х-12=-37
4) Розкрийте дужки:
а) 2(х-7);
б) 1-(а+с-х)
5) Зведіть подібні доданки:
а) 2х-9+4х;
б) 2а+5-7а+2+9а
6) Спростити вираз і вкажіть його коефіцієнт:
а) 0,3х·(-4у);
б) -8х·(-10х2)
2*8*8*8*88883949437636+9=
Розвиток елліністичних держав. Величезні розміри імперії Александра
Македонського призвели до її розпаду. Між найближчими соратниками
Македонського — діадохами (грецькою — «послідовник») спалахнули війни, що
тривали майже 50 років. В результаті державу поділили, започаткувавши нові династії:
Птолемеїв (Єгипет), Селевкідів (Вавилон і Сирія); Атталідів (Мала Азія, Пергам) та
Антигонідів (Македонія, Греція)
Держави, що утворилися в результаті розпаду імперії Александра в
Середземномор'ї, називають елліністичними, тобто «схожими на грецькі»
Політичний устрій цих держав поєднував елементи управління і східних держав, і
грецьких полісів.
Найміцнішою з елліністичних держав історики вважають Єгипет, зі столицею
— Александрією, де правив талановитий полководець Птолемей. Він заснував нову
династію царів Єгипту — династію Птолемеїв, що володарювала майже три століття.
Столиця держави Александрія стала найбільшим містом світу, яке сучасники
порівнювали із центром Всесвіту. У забудові Александрії було враховано досягнення
античного містобудування й архітектури. Прямі та широкі вулиці ділили місто на рівні
квартали. Будинки з білого мармуру прикрашали колони, скульптурні барельєфи.
Найбільші вулиці обсаджували деревами, які давали прохолоду в спеку. Близько
третини міста займав
комплекс царських
споруд: окрім власне
царського палацу, до
нього належали інші
споруди й паркові
ансамблі. Александрія
була великим портом.
Уже в 3 ст. до н. е.
Єгипет постачав
продукти харчування
всьому античному світу.
Знаними у світі були
єгипетські вироби з кольорового скла, тканини з вовни та льону, папірус, посуд,
вироби із заліза, міді й бронзи.
Головним суперником Єгипту була держава Селевкідів. Засновником держави
був Селевк, один із колишніх охоронців Александра Македонського. Тут також було
встановлено монархію.
Розвиток науки. Александрія зажила слави найбільшого наукового центру
елліністичного світу. Тут було створено наукову установу, яка дістала назву мусейон
(музей), що в перекладі означає «житло муз».
Акрополь
Пергама
Мусейон («святилище муз»)
було названо на честь богинь-
заступниць мистецтва і наук.
Давньогрецька міфологія
налічує дев'ять муз, супутниць
бога Аполлона. Це були: Кліо —
муза історії, Уранія — муза
астрономії, Талія — муза
комедії, Ерато — муза
любовної поезії, Полігімнія —
муза священних гімнів,
Калліопа — муза поезії,
Евтерпа — муза ліричних
пісень.
Багато наукових відкритів цієї доби належить александрійським ученим. При
александрійському мусейоні постала й перша в історії людства бібліотека, якою могли
користуватися і городяни, і мандрівники. Усередині бібліотеки стояли столи для
читання й письма, а біля них – крісла й ложа (греки любили читати лежачи за столом
на м’яких ложах). Писали в той час або на папірусі, або на спеціально обробленій
шкірі – пергаменті (від назви міста Пергам, де вперше стали виготовляти цей
матеріал для письма). Дослідники твердять, що александрійська бібліотека налічувала
понад 500 тис. рукописних книг. Добу еллінізму вважають добою розквіту науки.
Відомими вченими були Евклід з Александрії, автор математичної енциклопедії, та
Архімед із Сиракуз – засновник кількох розділів фізики
Які досягнення в науці пов’язані з ІІІ–ІІ ст. до н. е.?
https://sites.google.com/view/hist-world-and-ukraine-grade-6/R3/T4/4
Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=_7QAEHKKD-k
Архітектура та скульптура доби еллінізму
Архітектура та
скульптура розквітли в
усьому елліністичному
світі. Небачених
масштабів досягло
містобудування. В
архітектурі найбільше
уваги приділяли
будівництву театрів,
гімнасій, палаців
правителів.
Найяскравіша риса
Пергамський вівтар
Зевса
архітектури еллінізму – прагнення до грандіозності.
Акрополь Пергама. 3D реконструкція
https://bit.ly/2XgOxhV
Так, на Акрополі столиці Пергамського царства в 180 р. до н. е. спорудили
вівтар Зевса та Афіни, який мав, за задумом архітекторів, затьмарити велич
Афінського Парфенона.
Вівтар – величезний мармуровий поміст для жертвоприношень верховному
богові греків – було прикрашено величним рельєфом. Сюжет рельєфу – битва богів з
гігантами – символізував перемогу пергамських царів над ворогами. Могутні боги
стрімкими рухами атакують і валять додолу гігантів. Пам’яткою культури еллінізму є
одне із семи див світу – Колос Родоський – 37-метрова бронзова статуя бога Геліоса
на Родосі. За доби еллінізму з’являються скульптурні портрети, які передавали
індивідуальні риси, статуї старих і дітей. Прикладом таких творів є портрет
Александра Македонського роботи Лісіппа, статуя хлопчика з гусаком скульптора
Боефа. Скульптори доби еллінізму навчилися втілювати душевні переживання людей.
Про це свідчить скульптурна група «Лаокоон та його сини» роботи родоських
скульпторів. Лаокоон у грецькій міфології – жрець Аполлона в Трої. Під час
Троянської війни цей звитяжець застерігав троянців не заносити в місто дерев’яного
коня. Переймаючись, що троянці прислухаються до Лаокоона, богиня Афіна наказала
двом зміям задушити його разом із синами. Багатофігурність, складність композиції,
динаміка характеризують й інші елліністичні твори. Зокрема, до нашого часу також
збереглася скульптурна група «Фарнезький бик». Чудовими зразками елліністичного
мистецтва є статуї Афродіти (Венери)
Милосської та Ніки Самофракійської.
Довгий час статуя Аполлона
Бельведерського вважалася вершиною
античного мистецтва.
Чудо шосте.
Колос Родоський
Ця гігантська статуя була 30 чи 40
метрів заввишки. Споруджений Колос був
281 р. до н. е., а звалився під час землетрусу 225 р. до н. е. Він був заважкий навіть для
самої землі. «Навіть лежачи, був Колос Родоський щe чудом світу», – писав Пліній.
Чудо сьоме.
Маяк на острові Фарос
(Фароський маяк)
В 332 р. до н.е. Александр
Македонський заснував
Александрію Єгипетську.
Визначною пам'яткою міста був
маяк колосальних розмірів –
одне із Семи чудес світу. 120-
метрова вежа мала три яруси.
Маяк був ще й добре
укріпленою фортецею з
великим військовим гарнізоном
«Александрівський маяк та порт» 3D реконструкція
https://bit.ly/2W4hADU
Перегляньте відео про культуру за доби еллінізму:
https://www.youtube.com/watch?v=K5cHlJvB8zM
В епоху еллінізму грецька мова перетворилася на мову міжнародного спілкування.
В елліністичних державах поширювались не тільки мова, ай спосіб життя греків.
Поширилася грецька релігія. Скрізь зводилися храми на честь Зевса, Афіни, Аполлона.
Грецька і місцеві релігії настільки перемішалися, що люди молилися й приносили
жертви одночасно Осірісу й Посейдону, Мардуку й Артеміді.
Бурхливо розвивалася торгівля. Усю Передню Азію перетинали караванні
шляхи, облаштовані спеціальними помешканнями для купців, колодязями й охороною.
Морськими шляхами східні товари поширювались на все Середземномор'я та
Причорномор'я.
Отже, взаємодія грецького і східного світів була дуже різнобічною і стосувалася
не лише культури, а й державного управління, способу життя людей, військової
справи тощо. Тому вчені часто називають цей період «зустріччю цивілізацій».
Проте елліністичні держави ослаблювали часті війни та народні заворушення.
На той час на Заході значно посилюється Римська держава. VII-І ст. до н.е.
елліністичні держави були завойовані римлянами.
Практична частина
Завдання виконуйте у робочому зошиті.
Завдання 1 Вставити пропущені слова.
1. Культурною столицею елліністичного світу було місто…….. .
2. Особливий матеріал для письма з тонко вичиненої шкіри телят ………….. .
3. Мусейон в перекладі означає …
4. Учений ………..уславився як відомий математик.
5. Учений……….., друг Архімеда, обчислив розміри земної кулі.
6. Гіганська мідна статуя…………….– одне з семи чудес світу.
7. ………….– єдине з Семи чудес стародавнього світу несло в собі не тільки
архітектурну елегантність, але і практичну функцію.
8. Великим Державним науково-навчальним центром в Александрії був …
Завдання 2 Оберіть з переліку твердження, які розкривають суть поняття еллінізм.
1) Взаємозбагачення давньогрецької та давньосхідної цивілізацій.
2) Найвища влада належить народним зборам громадян.
3) Бурхливо зростали міста.
4) Спостерігався занепад господарського та суспільного життя.
5) Розвивалися торгівля та грошові відносини.
6) Виникали монархії.
7) Бурхливо розвивалася культура.
8) Відбувалися війни між демосом та аристократією.
Завдання 3
Закінчіть речення: «Особливості елліністичної культури полягають у …. Видатні її
пам’ятки — …. . Мені найбільш запам’ятався……, тому що …..».
Домашнє завдання:
1. Опрацювати § 40-41 підручника і теоретичний матеріал.
2. Уявіть, що вам доручили провести рекламну компанію з історичного туризму.
Підготуйте рекламну листівку (буклет) 7чи презентацію про одне із досягнень
культури доби еллінізму. ( Наприклад: Александрію Єгипетську, Пергам,
Фароський маяк, Колос Родоський, статуї Афродіти (Венери) Милосської та
Ніки Самофракійської.)
Роботу надсилайте на електронну адресу annagura25@gmail.com, або у
інстаграм anya_gura
Обов’язково вкажіть своє прізвище та ім’я
ти гамно
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома