депортації кримських татар

Додано: 8 грудня 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
8 запитань
Запитання 1

Яке завдання ставили перед собою учасники кримсько-татарського визвольного руху?

варіанти відповідей

захист прав віруючих кримських татар

протидія антитатарській пропаганді в СРСР та повернення татар на батьківщину

контроль за виконанням владою гуманітарних статей Гельсінської угоди

вимагали акредитувати в Україні представників незалежних зарубіжних прес-агентств.

Запитання 2

Хто з перелічених осіб є лідером кримськотатарського визвольного руху?

варіанти відповідей

М. Джемілєв

В. Чорновіл

Й. Тереля

С.Шабатура

Запитання 3

Увідповідніть ім’я історичного діяча з фактами його біографії.


А.-Х. Султан 

варіанти відповідей

один з організаторів першого Курултаю, автор національного гімну кримських татар 

генерал-майор, активний учасник дисидентського руху, обстоював право кримських татар повернутися на батьківщину

дисидент, перший голова Меджлісу кримськотатарського народу 

просвітитель, видавець першої в Криму тюркомовної газети «Терджиман» 

льотчик-ас, учасник Другої світової війни, національний герой кримськотатарського народу

Запитання 4

Увідповідніть ім’я історичного діяча з фактами його біографії.


Н. Челібіджіхан 

варіанти відповідей

один з організаторів першого Курултаю, автор національного гімну кримських татар 

генерал-майор, активний учасник дисидентського руху, обстоював право кримських татар повернутися на батьківщину

дисидент, перший голова Меджлісу кримськотатарського народу 

просвітитель, видавець першої в Криму тюркомовної газети «Терджиман» 

льотчик-ас, учасник Другої світової війни, національний герой кримськотатарського народу

Запитання 5

Увідповідніть ім’я історичного діяча з фактами його біографії.


М. Джемілєв

варіанти відповідей

один з організаторів першого Курултаю, автор національного гімну кримських татар 

генерал-майор, активний учасник дисидентського руху, обстоював право кримських татар повернутися на батьківщину

дисидент, перший голова Меджлісу кримськотатарського народу 

просвітитель, видавець першої в Криму тюркомовної газети «Терджиман» 

льотчик-ас, учасник Другої світової війни, національний герой кримськотатарського народу

Запитання 6

Дисидент-це…

варіанти відповідей

людина, політичні погляди якої істотно розходяться з офіційно встановленими в країні, де вона живе; політичний інакодумець.

назва покоління радянської та української національної інтелігенції з яскраво вираженою громадянською позицією, що ввійшло у культуру (мистецтво, літературу тощо) та політику в СРСР в другій половині 1950-х 

вільний воїн, східноєвропейський найманець, представник військового стану 15 — 20 століття.

Запитання 7

Установіть відповідність між поняттями та уривками історичних джерел.


 1. Лібералізація; 2. Дисиденти; 3. Шістдесятники; 4 Реабілітація.


А «Зняти з обліку спецпоселення і звільнити з-під адміністративного нагляду органів МВС греків, болгар, вірмен та членів їх сімей, виселених з Криму в 1944 р.»;

Б «Затвердити… передачу Кримської області зі складу Російської СФСР до складу Української СРР»;

В «Завдання полягає в підготовці народу до нового масового руху за національну свободу. Для такої праці потрібні не скоростріли з багнетами, а натхненне слово з вірою у перемогу…»;

Г «Поетів тоді називали формалістами за шукання своєї індивідуальності. Насправді за шуканням істини — замість ідеї спущеної зверху для оспівування… неприйняття, опір, протистояння офіційній літературі та всьому апаратові будівничих казарм»;

Д «Для цього необхідно: по-перше, по-більшовицькому засудити і викорінити як чужий духу марксизму-ленінізму і несумісний з принципами партійного керівництва і нормами партійного життя культ особистості, вести нещадну боротьбу проти всіляких спроб відродити його в тій чи іншій формі…»


Вкажіть варіант відповіді, в якому правильно встановлена відповідність.

варіанти відповідей

АГДВ;

БВГД;

ВАБГ;

ДВГА.

Запитання 8

У якому році до території УРСР увійшов Крим?

варіанти відповідей

1945

1947

1951

1954

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест