Прочитайте уривок джерела.
«Його… скинули з вежі на гаки, умуровані в стіни біля морської затоки дорогою з Константинополя до Галати. Зачепившись ребром за гак, жив у такому стані три дні, поки турки не вбили його з лука за те, що ганив їхню віру…»
Про кого з гетьманів ідеться?
Якого року відбулася подія, описана в уривку джерела: «Конашевич надзвичайно спритно, страшенно збентеживши ворога, об’єднався з Владиславом під самою Москвою, столицею держави. Проніс переможні корогви своїми безмежними просторами.., обернувши в руїни такі надзвичайно сильні своєю позицією та залогами міста, як Єлець, Шацьк, Лівни, Калуга…»?
Що стало підсумком подій, відображених на картосхемі?
Гетьманів, зображених на портретах, об’єднує укладення воєнних договорів
Укажіть ім’я гетьмана Лівобережної України від 1687 р., від 1704 р. — гетьмана Війська Запорозького обох берегів Дніпра, який уславився як меценат української культури, а в 1709 р. виступив проти царя Петра І на боці шведського короля Карла ХІІ.
Офіційна назва Гетьманщини в російських документах, яка набула поширення в XVIII ст. і почала використовуватись для позначення всіх українських земель, — це:
У 1768 р. Коліївщиною було охоплено райони
Прочитайте уривок листа українського діяча.
«Спасибі вам і за ласкаве слово про дітей моїх “Гайдамаків”. Пустив я їх у люди, а до цієї пори ще ніхто й спасибі не сказав…»
Автором цитованого листа є
Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ - початку XIX ст.?
Яка організація у своїх документах задекларувала такі ідеї діяльності:
«…політичне об’єднання слов’ян є тією справжньою метою, до якого вони повинні прагнути. …при об’єднанні кожне слов’янське плем’я [українці, росіяни, білоруси] повинно мати свою самостійність. Визначаємо, що кожне плем’я повинно мати народне правління і дотримуватися повної рівності співгромадян… Має існувати спільний Слов’янський собор з представників всіх племен. …правило «Мета виправдовує засоби» визнається безбожним»?
Головна руська рада – це
Визначте особливість економічного розвитку Наддніпрянської України 60–90-х рр. ХІХ ст.
Із зображеним на фото собором тісно пов’язана діяльність митрополита
«Галицько-Буковинське генерал-губернаторство» – це адміністративно-територіальна одиниця, створена
Ухвалення якого Універсалу Української Центральної Ради дало поштовх до створення Генерального секретаріату?
Плакат, зображений на фото, є пропагандистським складником реалізації політики
Уривок джерела, у якому схарактеризовано часи Голодомору «Урожай у нас був хороший, але радянська влада, “заготовляючи” наш хліб, до тих пір доводила свої плани й завдання до нас, допоки не залишились [ми] без фунта хліба…», можна використати для пояснення його
У якому уривку історичного джерела відображено один із заходів, спрямованих на асиміляцію українців у 1920–1930-х рр.?
Прочитайте уривок джерела.
«Український народ не хоче й не буде своєю кров’ю рятувати Німеччину. Якщо Німеччина стоїть сьогодні перед смертельною небезпекою зі Сходу, то це наслідки дикунської політики німецького імперіалізму серед поневолених народів Сходу... Ми боремося за Українську державу, а не за чужий імперіалізм. Ми мусимо берегти наші сили, бо ми впевнені, що війна у своїй кінцевій фазі надасть нам державу...»
Таку позицію у зверненні до українського народу в роки Другої світової війни проголосив
Що стало однією із причин проведення операції «Вісла»?
Узгодьте поняття з його визначенням.
1«займанщина»
2«паланка»
3«зимівник»
4«панщина»
А військова, адміністративно-територіальна, господарська одиниця Запорозької (Нової) Січі
Б форма визиску селянства, примусове виконання певного обсягу робіт на користь землевласника
В система правових норм, що визначала залежність селянина від феодала
Г елемент звичаєвого права, що давав змогу на підставі першості володіти землею
Д хутір, у якому запорозькі козаки займалися скотарством і землеробством
Поєднайте назву організації з іменем історичної особи, яка була її членом.
1 Братство тарасівців
2 Кирило-Мефодіївське братство
3 «Південно-Західний відділ Російського географічного товариства»
4 Наукове товариство ім. Т. Шевченка
А Микола Гулак
Б Михайло Грушевський
В Дмитро Донцов
Г Павло Чубинський
Д Микола Міхновський
Узгодьте дату з подією.
1 січень 1918 р.
2 квітень 1918 р.
3 січень 1919 р.
4 листопад 1921 р.
А «Листопадовий зрив» у Львові
Б державний переворот Павла Скоропадського
В Другий «Зимовий похід» Армії УНР
Г бій під Крутами
Д проголошення Акта Злуки УНР і ЗУНР
Узгодьте назву документа Української Центральної Ради з наслідками його оприлюднення.
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А збройний виступ самостійників, поповнення складу Центральної Ради представниками національних меншин
Б створення Генерального секретаріату, загострення стосунків із Тимчасовим урядом Росії
В підписання Брест-Литовського мирного договору, вступ німецьких й австрійських військ на територію УНР
Г поширення влади Центральної Ради на дев’ять українських губерній (без Криму), початок соціально-економічних перетворень
Д утворення Української Центральної Ради, початок Української революції
Установіть послідовність подій XVII–XVIII ст.
А Руїна
Б Паліївщина
В Коліївщина
Г Хмельниччина
Установіть послідовність подій ХІХ ст.
А перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка в Петербурзі
Б видання «Енеїди» І. Котляревського
В повстання Чернігівського полку, керованого декабристами
Г реорганізація Літературного товариства ім. Т. Шевченка в наукове
Установіть послідовність подій початку ХХ ст. в Наддніпрянській Україні.
А початок діяльності товариства «Просвіта»
Б утворення Товариства українських поступовців
В заснування Революційної української партії
Г припинення діяльності Української думської громади
Укажіть імена гетьманів періоду Руїни.
Які із зазначених понять і термінів дають змогу схарактеризувати колективізацію сільського господарства в УСРР?
Укажіть країни, із арміями та збройними формуваннями яких Українська повстанська армія (УПА) вела боротьбу в 1943–1947 рр.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома