Як називається невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту?
(Такий твір складається з двох частин: розповідь про якийсь випадок і повчальний висновок – мораль.)
Закінчи визначення. Оповідання – це
Прочитай вірш Оксани Сенатович «Балакуни». Подумай, чому авторка дала саме такі імена героям? Вибери, яка характеристика описує героїв.
Будував Базіка дім –
Сім дверей і вікон сім.
Торохтій допомагав:
Язиком дошки тесав.
Метушився Пустомеля:
– Скоро будуть стіни й стеля.
Говорун клав на словах
з жерсті цинкової дах.
І Патякало не плакав:
– Я усе покрию лаком.
Балакун все щебетав,
нахвалявся, обіцяв
для гостей спекти в печі
пиріжки та калачі
В дім без вікон, без дверей
Лепетун скликав гостей.
Прочитай уривок з твору. Який це твір за жанром?
Ой весна, весна днем красна,
Що ж ти, весно, принесла?
Принесла я вам лiтечко,
Ще й рожевую квiточку,
Хай вродиться житечко,
Ще й озимая пшениця,
I усякая пашниця.
Ой весна, весна, ти красна,
Що ти, весно красна, нам принесла?
Принесла я вам лiтечко,
Ще й запашненьке зiллячко,
Ще й зеленую травицю,
I холодную водицю.
Принесла я вам ягнятко
Ще й маленькеє телятко.
Чим літературні казки відрізняються від народних?
«Видатний український письменник. Народився в селі Нагуєвичі на Галичині. Його батько був ковалем. Для дітей цей письменник видав збірку казок «Коли ще звірі говорили». Деякі з них тобі вже знайомі, наприклад, «Лисичка і Рак», «Заєць і їжак», «Фарбований лис».
Прочитай вірш Олександра Олеся «Жив собі зайчик...».
Що робив зайчик?
Обери всі правильні відповіді.
Жив собі зайчик в бузиновій хатці,
Мився з миски, спав на канапці,
Мав кожуха і сіренькі капці.
Сіяв моркву, редьку і капусту,
Щоб не було в животику пусто,
А в коморі, щоб лежало густо.
Перед тобою фрази з твору Василя Сухомлинського «Конвалія в саду».
Віднови послідовність подій, щоб можна було прочитати текст.
1. «Он яка ти, дивовижна квітко, – подумав Петрик. – Хіба ж можна тебе зривати й нести до кімнати?».
2. «Зірву квітку, поставлю в вазу на столі, – подумав Петрик. – Красиво буде в кімнаті».
3. Петрик відтулив квітку, і на деревах знову заграли зелені листочки, знов почувся пташиний спів.
4. Петрик уранці прийшов у сад і побачив конвалію. Зачарований дивною красою квітки, хлопчик довго стояв перед нею.
5. Він простяг руку, щоб зірвати квітку, та враз уявив собі: що ж станеться із садом без конвалії? Затулив долонями квітку, і в саду стало похмуро й незатишно. На зелені листки впала сіра тінь, замовкли пташки.
Прочитай прислів’я.
Зазнач речення, яке правильно розкриває його зміст.
За двома зайцями поженешся, жодного не спіймаєш.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома