Епізод із казки-пісні Лірника Сашка "Про силу характерницьку,
богатиря Ахмеда і Грицька Кобиляча Смерть" (252 слова)
Прочитай текст мовчки та дай відповіді на запитання
Про силу характерницьку, богатиря Ахмеда і Грицька Кобилячу Смерть
Далеко ще було Грицькові до справжнього козака. Ні в поході не побував, ні в море на чайці не сходив. Навіть прізвиська – імені козачого – ще не здобув. Так і звали його поки що – Грицько Прізвиськанемає.
Сміялися з Грицька в курені:
– Гляди, хлопче, щоб тебе часом Їжачком чи Зайчиком не назвали.
А все тому, що, бувало, Грицько їжачка у степу підбере і молочком напуває. Хіба ж то козакові личить? От якби уміти шаблюкою так вертіти, щоб дощ голови не змочив, чи бойового гопака так садити, щоб ляхів-гусарів із коней ногами збивати. Я вже не кажу про характерників січових. От би Грицькові тої науки характерницької вивчитися! Щоб і він міг ворогам очі відводити, на вовка обертатися чи кулі рукою ловити, як отой Федір Вовк, характерник січовий.
Розповідали на Січі, що якось турки козацький табір обложили, а в запорожців кулі скінчилися – немає чим боронитися. Тоді Федір одяг свою бурку чорну, виліз на воза та й давай над турками насміхатися! Як почали яничари стріляти в нього, аж грім степом котиться! А йому й байдуже. Злізе Федір на землю і з бурки своєї кулі яничарські сотнями витрушує, а далі знову на віз вилазить кулі ловити. Так і відбилися хлопці від турків їхніми ж кулями.
То Грицько таки впросився до Федора Вовка в науку. Та що з того – не відкриває таємниць своїх Федір, усе вуса свої крутить та усміхається.
– Прийде час, і ти характерником станеш, – каже.
– Коли ж то буде? От якби зараз…
А поки що вартує Федір із Грицьком на степовій хвігурі-вежі – стежать, чи не йде орда на Україну...
За Лірником Сашком
Як козаки звали Грицька попервах?
Ким мріяв стати Грицько?
Якими вміннями володів характерник Федір Вовк? Обери 2 варіанти
Чим наразі займалися Федір та Грицько?
Добери 2 синоніми до слова орда
Який жанр цього твору?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома