1. Прочитай текст мовчки
ПОЄДИНОК
Того дня приїхали ми з Павликом до Маркіяна Васильовича дуже рано: ще до сніданку вирішили походити трохи узліссям.
Ранок був чудовий. Перші промені сонця купалися в рясних росах. На кінчику кожної травинки висіла краплина і сяяла веселковими барвами.
І враз цю ранкову благодать сколотив розпачливий писк, схожий на зойк дитини. За ним пролунали лютий клекіт і лопотіння. Стривожено глянули ми на Маркіяна Васильовича.
Він кивнув на кущі неподалік і пояснив коротко:
— Сова. Зайця заскочила.
І справді з-за кущів знялася велика сова, шугнула вгору й знову каменем упала вниз. Знов пролунав той же розпачливий писк і розлютований клекіт.
Ми підбігли ближче й побачили: заєць лежить на спині й одчайдушно відбивається лапами від напасниці.
Сова не звернула на нас ніякісінької уваги. Вона жадала одного: скоріше вхопити кігтями здобич. Та заєць не переставав верещати, вправно відбиваючи її напади.
Ось хижачка знову злетіла в небо. Заєць, мабуть, побачив нас й обережно, бочком, почав підповзати ближче. Ми закричали на сову, замахали руками. А їй хоч би що! Ще лютіше кидається на свою жертву.
Та ось заєць підповз до самих наших ніг. Тремтить, бідолаха, а сердечко калатає, що я ногою відчуваю його стукіт. Сова шугає кругом нас, злісно клекоче, б’є крильми. Врешті зрозуміла, що програла поєдинок, і майнула до лісу.
Заєць пильно стежив за нею, а коли сова зникла, стрепенувся, стрибнув убік, сів на задні лапи. Підняв вуха свічками, потім кілька разів прищулив їх, ніби дякував за порятунок.
— Що, радієш? — засміявся Маркіян Васильович. — Молодець! Захищався ти геройськи...
Заєць, мабуть, справді радів, бо пострибав від нас зиґзаґами, а тоді, наче згадав щось важливе, чкурнув щодуху до лісу. (258 слів)
Дай відповіді на запитання
2. Що їх стривожило у лісі?
3. Чий поєдинок вони побачили?
4. Правильно з’єднай синоніми.
5. Обери слова, які характеризують вдачу зайця.
6. Віднови послідовність пунктів плану.
7. Обери мету даного оповідання.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома