Текст – це
Будова тексту така:
Прочитайте текст. Визначте, до якого типу мовлення він належить.
Подивіться на наші степи, долини, переліски. Скільки тут краси, яка вона різноманітна! Яке багатство барв, кольорів і відтінків! Правий берег Дніпра горбистий. Горби йдуть немов хвилями. І чим далі хвиля, тим тонші, ніжніші барви накладає на неї сонце. Подивіться на першу. Тут можна розрізнити кожне дерево, навіть стебло соняшника.
Подивіться на другу хвилю. Вона сіра, як отара овець у тумані. Дерева на тих горбах здаються табунами гусей, що опустилися відпочити перед далекою дорогою.
А третя хвиля синя. Вона схожа на пелюстки тендітних пролісків. На ній уже можна тільки вгадати, а не розрізнити лісосмуги, прямокутники полів. Усе це ховається в якомусь серпанку.
Виберіть рядок, у якому всі слова прикметники.
Прочитайте уважно речення. Розташуйте їх так, щоб утворився текст (запишіть послідовно номери речень на чернетці).
Виберіть правильну відповідь.
ХЛІБ
1. Потім його зібрали, змололи, тісто замісили — хліб спекли.
2. І лежить хліб — золотий, теплий, пахучий, руками роботящими подарований.
3. Принесли хліб і на стіл поклали.
4. Робочі руки зерно в ріллю посіяли.
5. На столі лежить хлібина золота і ніби до сонця промовляє: любіть мене, шануйте мене, їжте та здоровими будьте.
Познач рядок, в якому всі слова жіночого роду:
Головна думка тексту – це
Види мовленнєвої діяльності:
Частина тексту,яка об’єднана однією мікротемою і пишеться з нового рядка називається
Кожнa порa року по-своєму особлива.Хтось захоплюється білим снігом, хтось мріє про квітучі дeрeва навесні, хтось бажає дочекатися теплого літа. А я люблю осінь.
Це такa крaсивa пора року! Клeни вдягнулися в рум’янець. Вони стоять задумані, сумні. Іноді тихенько скидають своє різьблене листя. Раптовий порив вітру безжально зриває осінню красу із сумних кленів.
Високо в небі дзвінко курличуть журавлі. Вони збираються у зграї і летять на південь. Дeсь високо вгорі перекликаються дикі гуси. У рідних крaях дуже холодно, і вони вимушeні летіти туди, де тeпло. Тільки горобці літають нaвколо і дзвінко цвірінчать, тому що їм нікуди поспішати.
А я гуляю і думаю: яка гaрмонія бaрв і звуків!
Розташуйте пункти плану до тексту в правильній послідовності
Кожнa порa року по-своєму особлива.Хтось захоплюється білим снігом, хтось мріє про квітучі дeрeва навесні, хтось бажає дочекатися теплого літа. А я люблю осінь.
Це такa крaсивa пора року! Клeни вдягнулися в рум’янець. Вони стоять задумані, сумні. Іноді тихенько скидають своє різьблене листя. Раптовий порив вітру безжально зриває осінню красу із сумних кленів.
Високо в небі дзвінко курличуть журавлі. Вони збираються у зграї і летять на південь. Дeсь високо вгорі перекликаються дикі гуси. У рідних крaях дуже холодно, і вони вимушeні летіти туди, де тeпло. Тільки горобці літають нaвколо і дзвінко цвірінчать, тому що їм нікуди поспішати.
А я гуляю і думаю: яка гaрмонія бaрв і звуків!
План:
1.Замріяний клен.
2.Осіння гармонія барв і звуків.
3.Прощальна пісня птахів.
4.Осінь – улюблена пора року.
Державна мова в Україні - це
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома