Тренувальні вправи. Діалог. Розділові знаки при діалозі.

Додано: 27 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 1088 разів
10 запитань
Запитання 1

Діалог – це:



варіанти відповідей

а) різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб

б) зв’язне висловлювання однієї особи

в) слова, що вказують, кому належить пряма мова

Запитання 2

Репліка – це:


варіанти відповідей

а) слово, що називає особу, яка бере участь у розмові

б) фраза (слова) кожного учасника діалогу

в) прикінцеві слова кожного з учасників діалогу

Запитання 3

Позначте правильну схему цього діалогу (розділові знаки вилучено):

Софійка прошепотіла

Як я чекаю літа Це моя улюблена пора року

А я не хочу щоб весна закінчувалась Люблю коли все розквітає продовжила розмову Богдана.

варіанти відповідей

а) А —

— Рд.

— Рд.

— а.

б) А :

— Рд.

— Рд, — а.

в) А :

— Рд.

— Рд : а.

г) А —

— Рд —

— Рд — а.

Запитання 4

Перед реплікою ставиться … 

варіанти відповідей

а) тире

б) лапки

в) трикрапка

Запитання 5

Розмова декількох осіб одночасно без вказівки на автора це – …

варіанти відповідей

 а) полілог

б) діалог

в) монолог

Запитання 6

Визначте діалог, у якому допущено пунктуаційні помилки:

варіанти відповідей

Хлопчик запитує дідуся:

-        Що у світі найкрасивіше?

-        Найкрасивіше – це праця людська - каже дідусь.

-        А що ж найпотворніше?

-        Те, що пускає працю на вітер - продовжує старенький.

Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали.

  Ось перший Іван каже:

-        Вийду на високу гору, сяду на камінь.

-        Для чого? – питає другий Іван.

-        Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван.

-        А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати.

-        Доброго ранку, синочку! Ти вже встав?

-        Встав, встав. А тобі що?

-        Як тобі спалося? Що снилося?

-        Ну чого причепилася з самого ранку?

-        Та я ж нічого, мій хороший! Іди ж, синочку, снідати.

-        Дай спокій! Я ще маю час. Не спішу.

Запитання 7

Пунктуаційні помилки допущено в діалозі:


варіанти відповідей

- Доброго ранку, мамусю!

- Доброго ранку, синочку!

- Ти моя рання пташко, чим це так смачно пахне?

- Вгадай!

- Невже млинці з вишнями?

- Так, твої улюблені.

- Ти, справді, найкраща в світі мама!

Добридень бабусечко!

– Добридень, онучко! Як успіхи в школі?

– Дуже добре! Отримала сьогодні «одинадцять» з української мови!

– А що ви сьогодні вивчали?

– Ми читали текст про природу, робили за ним вправи. Там розповідалося про ліс звірів гриби та ягоди.

- Бабусенько, що у нас сьогодні на обід?

- Борщ, картопля з котлетою та компот.

- От і добре. Я дуже люблю ваш борщ і котлети. Таких смачних я ніде не їв.

- Це тому що я їх готую з спеціальною приправою.

- А з якою?

- З любов’ю.

Запитання 8

Скільки реплік у даному діалозі?

-Сергію, знайди, будь ласка, дієслово у реченні «Хлопчик відпочиває».

-Тут немає дієслова.

-Чому?

-Дієслово відповідає на питання «Що робити?», а хлопчик нічого не робить.

варіанти відповідей

а) три

б) чотири

в) п’ять

Запитання 9

Пунктуаційну помилку допущено в рядку:



варіанти відповідей

– Як то? За свого невірного гнилого кабана та ви взяли нашого коня! – репетувала Мотря, піднявши лице вгору.

– То ваш кінь гнилий та червивий, а не наш кабан, - кричала Мелашка з-за бабиних плечей.

– Ще й та обзивається! Мовчала б уже та не гавкала, - кричала Мотря до Мелашки.

– Принеси лишень три карбованці, а ні, піду у волость, - обізвалась Мелашка. – тебе позивати.

– Ще й вона піде у волость! Втри передніше віскривого носа та тоді підеш у волость, - кричала Мотря.

Запитання 10

Прочитайте діалог.

Тетяно, жовті тюльпани – гарний подарунок для моєї дівчини? – запитав Олег.

Жовті тюльпани – символ розлуки, тому раджу купити білі троянди, - відповіла сестра.

Точно передає зміст діалогу речення:



варіанти відповідей

а) Тетяна наполягає на тому, що білі квіти красивіші за жовті.

б) Тетяна радить купити інші квіти, бо не любить жовті тюльпани.

г) Тетяна радить купити інші квіти через негативну символіку жовтих тюльпанів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест