Хто був головним редактором самвидавчого журналу "Український вісник"?
У якому році була створена Українська Гельсінська Група?
Хто з українських діячів очолив Українську Гельсінську Групу?
Наслідком розвитку дисидентського руху в період «застою» стало...
Що було однією з ознак дисидентського руху в Україні у другій половині 1960-х — першій половині 1980-х рр.?
Які завдання ставила перед собою Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод?
Утворення Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод пов’язано з...
Через «самвидав» упродовж 1970 – початку 1980-х років розповсюджувалась інформація
Оберіть відомого українського поета-дисидента, який помер у 1985 р. у російській в’язниці
Причитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Публіцист, автор праць «Лихо з розуму», «Правосуддя чи рецидиви терору», редактор «Українського вісника». Був в ув’язненні близько 15 років.»
Вкажіть характеристики діяльності радянських дисидентів
Визначте методи боротьби дисидентів другої половини 1960-х – першої половини 1980-х рр.
Життєва позиція якого історичного діяча, виражена в уривку джерела:
«…Організатори чергової кампанії проти української інтелігенції прорахувалися. На цей раз вони мають справу з людьми високої освіти, що виховані в радянських умовах і суть марксизму-ленінізму вміють збагнути з першоджерел…»
Життєва позиція якого історичного діяча, виражена в умовку джерела.
«Кожний, хто живе на Радянській Україні, любить її, з гордістю говорить: «моя Україна», «наша Україна». І це цілком природно і закономірно. Тут ми народилися, виросли як громадяни, будівники комунізму…»
Кому належать дані слова?
«...Для оцінки суспільства – прогресивне воно чи регресивне існує тільки одне мірило – свобода слова, свобода інформації.
Понад три місяці мене допитували – і щоденно підполковники КДБ втовкмачували мені в голову ось таку істину: у нас за переконання не судять, у нас судять за діяльність.»
Чиє прізвище мало стояти в уривку історичного джерела?
Наприклад, журналіст … був судимий Львівським обласним судом 15 листопада 1967 р тільки за те, що зібрав і представив в офіційні органи матеріали, що розкривають протизаконний і юридично безграмотний характер політичних процесів, проведених на Україні в 1965-1966 рр.
Хто з українськиї діячів створив Українську Гельсінську Групу?
Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?
Вкажіть портрет письменника про твори якого йдеться в уривку:
«Головне, що далеко не всі романи й повісті письменника виявилися художньо вдалими навіть за читацькими мірками тих часів. Суто соцреалістичними були повісті «Земля гуде» та «Микита Братусь», а історико-революційна романна дилогія «Таврія» і «Перекоп» взагалі мало надавалася до читання….А далі йде роман «Собор», над яким [письменник] почав працювати ще в останній рік правління Хрущова, а закінчив і видав друком його вже за нових обставин, за правління Брежнєва.»
Які причини зумовили фактичний розгром дисидентського руху в Україні на початку 1980-х рр.?
Установіть послідовність подій дисидентського руху в Українській РСР.
А створення Л. Лук'яненком Української робітничо-селянської спілки
Б початок випуску В. Чорноволом «самвидавського» журналу «Український вісник»
В заснування М. Руденком Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод
Г участь В. Стуса в акції протесту в кінотеатрі «Україна» проти масових арештів дисидентів.
Про кого з історичних діячів ідеться в уривку з джерела? «13 лютого 1978 р. указом Президії Верховної Ради СРСР був позбавлений громадянства. Він скликав прес-конференцію і сказав, що це найсумніший день у його житті: “Мене позбавили права померти на Батьківщині”. Отоді він пішов у наступ! Влада гадала, що, випустивши совєтського дисидента, позбулася клопоту: незручно було втретє ув’язнювати всесвітньовідому людину. А він виявився ще й свідомим українцем. Та ж таки “Свобода”: “От ви були російським генералом..”-“Я ніколи не був російським генералом. Я був совєтським генералом, а родом я українець. І приїхав сюди представляти Українську Гельсінську групу”».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома