Під час фізичних явищ склад речовин не змінюється.
Під час хімічних явищ утворюються нові речовини.
Налийте у пробірку воду об’ємом 2-3 мл, закріпіть пробірку у пробіркотримачі, обережно нагрійте її у полум’ї, кип’ятіть 1-2 хвилини.
Обережно піднесіть до отвору пробірки предметне скло.
(Під наглядом дорослих, скористайтесь чайником!)
Має бути два варіанти відповіді:
1. Чи утворилася нова речовина? (так або ні)
2. Яке явище ви спостерігаєте ? (фізичне або хімічне)
Додайте у пробірку з кип’яченою водою кілька листочків чаю. Спостерігайте за зміною забарвлення.
(Під наглядом дорослих, заваріть в чашці чай)
Має бути два варіанти відповіді:
1. Чи утворилася нова речовина? (так або ні)
2. Яке явище ви спостерігаєте ? (фізичне або хімічне)
Налийте у пробірку воду об’ємом 1 мл та додайте кухонну сіль масою 1 г й обережно розмішайте.
Скляною паличкою перенесіть кілька крапель розчину на предметне скло та обережно нагрійте.
(Під наглядом дорослих, проведіть даний дослід з використання кухонного приладдя)
Має бути два варіанти відповіді:
1. Чи утворилася нова речовина? (так або ні)
2. Яке явище ви спостерігаєте ? (фізичне або хімічне)
Помістіть у пробірку невелику кількість питної соди. Додайте по краплині оцет. (Виконайте дослід під наглядом дорослих з використання кухонного приладдя)
Має бути два варіанти відповіді:
1. Чи утворилася нова речовина? (так або ні)
2. Яке явище ви спостерігаєте ? (фізичне або хімічне)
За якою ознакою відрізняють хімічні явища?
(Мають бути дві відповіді)
Уважно прочитайте вірші, і виберіть ті в яких мова йде про хімічні явища.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома