Екологічні чинники,їх вплив на живі організми. Стабільність екосистем.

Закріпити поняття «біотичні фактори», «абіотичні фактори» та «антропогенні фактори», «паразитизм», коменсалізм», «мутуалізм», «хижацтво», «конкуренція»; « стабільність екосистем», причини порушення стабільності різних екосистем, принципи цілісності та саморегуляції екосистем; механізми відновлення порушених екосистем або утворення нових. 

Додано: 20 квітня 2022
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 546 разів
18 запитань
Запитання 1

 Зазначте термін, що відповідає визначенню: «Всі компоненти довкілля, які впливають на організм».

  

варіанти відповідей

Абіотичні чинники

Біотичні чинники

Екологічні чинники

Антропічні чинники

Запитання 2

Класифікуйте чинники довкілля з наведеного переліку: інтродукція нових видів рослин, інтродукція нових видів тварин, хімізація, меліорація


варіанти відповідей

Антропічні чинники

Адаптаційні чинники

Абіотичні чинники

Біотичні чинники

Запитання 3

Визначте екологічний чинник, який визначає вертикальний розподіл рослин по наземних ярусах.


варіанти відповідей

 Рельєф

 Світло

 Вологість

Температура

Запитання 4

Існують водорості, які оселяються в клітинах морських тварин – коралових поліпів. Без цих водоростей корали не змогли б утворювати свій потужний скелет. Клітини водоростей, у свою чергу, знаходять у клітинах коралів захист від несприятливих впливів навколишнього середовища й отримують від тварин деякі необхідні сполуки. Такі біотичні зв'язки є прикладом

варіанти відповідей

паразитизму

квартирантства

нейтралізму

мутуалізму

нахлібництва

Запитання 5

Проявом біотичного фактора є:


варіанти відповідей

підвищення врожайності внаслідок унесення добрив.

збільшення концентрації озону в повітрі після грози.

виділення фітонцидів у повітря.

зникнення соснового лісу внаслідок вирубування.

Запитання 6

Боротьба самців за самок - це...

варіанти відповідей

коменсалізм

міжвидова конкуренція

хижацтво

внутрішньовидова конкуренція

Запитання 7

Корені багатьох видів рослин утворюють мікоризу з гіфами грибів. Гіфи можуть проникати всередину коренів або оплітати їх зовні. Така форма біотичних зв'язків є прикладом: 

варіанти відповідей

мутуалізму

нейтралізму

коменсалізму

паразитизму

Запитання 8

Фактор, який найбільше впливає на виживання організмів, називають...

варіанти відповідей

оптимальним

антропогенним

лімітуючим

біотичним

Запитання 9

Здатність екосистеми відновлювати свій стан після його порушення - це...

варіанти відповідей

цілісність

саморегуляція

стійкість

оптимум

Запитання 10

Найсприятливіші умови для певного виду- це...

варіанти відповідей

діапазон сталості

діапазон толерантності

біологічний оптимум

біологічний песимум

Запитання 11

Лімітуючим чинником для поширення арктичного ведмедя на південь є:

варіанти відповідей

температура

вологість

тиск

солоність води

Запитання 12

Квіти та комахи-запилювачі - це приклад:

варіанти відповідей

паразитизму

квартирантства

нейтралізму

мутуалізму

нахлібництва

Запитання 13

Орхідея та дерево, на якому вона існує - це приклад:

варіанти відповідей

паразитизму

квартирантства

нейтралізму

мутуалізму

нахлібництва

Запитання 14

Взвємовідносини левів та гієн - це приклад:

варіанти відповідей

паразитизму

квартирантства

нейтралізму

мутуалізму

нахлібництва

Запитання 15

Виберіть ознаки агроценозів:

варіанти відповідей

саморегульовані

регуляцію здійснює людина

різноманітність видів

монокультура

природна екосистема

штучна екосистема

Запитання 16

Межі екологічного чинника, за якими організми певного виду гинуть - це...

варіанти відповідей

лімітуючий чинник

межі толерантності

біологічний оптимум

зона пригнічення

Запитання 17

До антагоністичних форм біотичної взаємодії належать:

варіанти відповідей

паразитизм;

коменсалізм;

конкуренція;

виїдання;

хижацтво;

нейтралізм;

мутуалізм.

Запитання 18

До симбіотичних форм взаємодії належать:

варіанти відповідей

паразитизм;

коменсалізм;

конкуренція;

виїдання;

хижацтво;

нейтралізм;

мутуалізм.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест