Термін “екологія” був введений в науковий вжиток:
Екологія на сучасному етапі її розвитку – це:
Предметом дослідження екології як науки є:
Основним об"єктом еколгічних досліджень сьогодення є:
Функцію захисту від ультрафіолетового випромінювання Сонця здійснює:
Причиною виникнення парникового ефекту є порушення пропорцій вмісту в атмосфері:
Оболонка Землі, що являє собою сукупність океанів, морів, поверхневих вод суші, а також підземних вод і льодів - це:
Організми, що синтезують (утворюють) органічні речовини з неорганічних - це:
А) Біогеоценоз В) Редуцент Д) Консумент
Б) Екосистема Г) Продуцент Є) Фітоценоз
Організми, що перетворюють органічну речовину на неорганічні складові - це:
Продуцентами є:
Консументами є:
Укажіть групу, до якої належать організми, що оселяються на різних субстратах у товщі води (на гідротехнічних спорудах, днищах кораблів):
Установіть відповідність між тим, що вивчають біоекологічні науки, та їх назвами:
1. взаємозв'язки живих організмів та їхніх угруповань між собою і довкіллям;
2. структуру, функціонування, саморегуляцію та саморозвиток біосфери;
3. умови формування, структуру і динаміку розвитку окремих видів, популяцій;
4. водні екосистеми;
5. вплив радіаційного опромінення на організми.
А біогеоценологія;
Б популяційна екологія;
В радіобіологія;
Г екологія;
Д гідробіологія.
. Установіть відповідність між місцем існування живих організмів та їх назвами:
1. мешкають у ґрунті і риють ходи передніми кінцівками;
2. мешкають у ґрунті, але риють ходи різцями зубів;
3. населяють шлунки жуйних тварин;
4. гинуть від атмосферного кисню;
5. витримують значні коливання температури у північних широтах.
А інфузорії;
Б кроти;
В сліпаки;
Г аскариди;
Д песці.
Установіть відповідність між груповими характеристиками популяцій та їх назвами:
1. певне число особин;
2. займає певну площу або обсяг у біоценозі;
3. певне середнє число особин та їх маса (біомаса) на одиницю площі чи обсягу (для гідробіонтів);
4. число особин, що народилися за одиницю часу;
5. число особин, які загинули за одиницю часу.
А смертність;
Б щільність;
В ареал;
Г чисельність;
Д народжуваність.
Установіть відповідність між характеристикою живлення та назвами живих організмів:
1. здатні синтезувати органічні речовини з неорганічних;
2. використовують для живлення готові органічні сполуки;
3. живляться рештками організмів або продуктами їх життєдіяльності;
4. споживають органічні сполуки різного (рослинного і тваринного) походження;
5. можуть синтезувати органічні речовини з неорганічних, але в інших умовах (без світла) живляться готовими органічними сполуками (джгутикові).
А міксотрофи;
Б гетеротрофи;
В поліфаги;
Г сапрофаги;
Д автотрофи;
Е макрофаги.
Установіть відповідність між організмами та їхніми характеристиками:
1. пшениця ярова; А автотрофи;
2. дощовий черв'як; Б фітофаги;
3. вовк звичайний; В паразити;
4. кліщ собачий. Г хижаки;
Д сапротрофи.
Наведені нижче фактори середовища розділіть на:
1 абіотичні А сольовий склад води; Г наявність хижаків;
2 біотичні Б сонячна радіація; Д освітленість;
3 антропічнні В вологість; Е інсектициди в ґрунті;
Є ступінь урбанізації; Ж сила тяжіння Землі.
Встановіть відповідність між описом екологічного чинника та його назвою:
1. чинники, які найбільше відхиляються від оптимуму (обмежуючи існування кожного виду);
2. визначаються сукупністю елементів неживої природи;
3. створюються сукупністю живих організмів.
А. біотичні
Б. антропічні
В. абіотичні.
Г. лімітуючі
Привести у відповідність перелік біосистем і рівнів організації, до яких вони належать:
1. березовий гай; А. молекулярний;
2. нуклеїнова кислота; Б клітинний;
3. зграя горобців; В популяційно–видовий;
4. жива речовина планети Земля; Г організм енний;
5. хлоропласт; Д екосистемний;
6. кіт. Е біосферний.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома