Екологія. Екосистеми. Екологічні задачі.

Додано: 12 листопада 2021
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 111 разів
17 запитань
Запитання 1

Продуценти - це:

варіанти відповідей

Тварини

Бактерії

Гриби

Рослини

Запитання 2

Ланцюг живлення - це:

варіанти відповідей

 ряд видів організмів, пов’язаних між собою трофічними зв’язками, що складають певну послідовність у передаванні речовин і енергії

 трофічні зв’язки, що складають певну послідовність у передаванні речовин і енергії

ряд видів організмів, пов’язаних між собою трофічними зв’язками

Запитання 3

Виберіть правильну послідовність ланцюга живлення

варіанти відповідей

 жаба - слимак - капуста

капуста - слимак - жаба

слимак - жаба - капуста

капуста - жаба - слимак

Запитання 4

Укажіть, до якого трофічного рівня у ланцюгах живлення належать організми-автотрофи

варіанти відповідей

продуценти

редуценти

консументи

Запитання 5

Користуючись правилом екологічної піраміди, визначте, яка маса водоростей потрібна, щоб у морі виріс і міг існувати один дельфін, маса якого 400 кг.

Ланцюг живлення:

водорості - планктонні тварини - риби - дельфін

варіанти відповідей

 40 кг

40000 кг

400 кг

400000 кг

Запитання 6

 Встановіть відповідність між назвами організмів та їх приналежністю до певної екологічної групи

1.продуценти а. бактерії гниття

2. консументи І порядку б. полівка

3. консументи ІІ порядку в. пшениця

4. редуценти г. яструб

варіанти відповідей

 1-б, 2-г, 3-а, 4-в

 1-в, 2-б, 3-г, 4-а

1-в, 2- г, 3-б, 4-а

1-а, 2-б, 3-г, 4-в

Запитання 7

Складіть схему ланцюга живлення екосистеми озера, включивши до неї такі компоненти: продуценти, консументи І порядку, консументи ІІ порядку, консументи ІІІ порядку.



варіанти відповідей

карась-окунь-щука-видра

водорості-фітопланктон-карась-щука

водорості-карась-щука-видра

водорості-карась-короп-щука

Запитання 8

Яка площа акваторії моря потрібна для прогодування чайки (m = 1 кг, 40% - суха речовина) в ланцюгу живлення: фітопланктон – риба – чайка? Продуктивність фітопланктону – 500 г сухої маси/м 2

варіанти відповідей

80 м2

50 м2

 200 м2

0,40 м2

Запитання 9

Вкажіть ланцюг живлення, який складений правильно.


варіанти відповідей

гусінь → синиця → яструб

 яструб → синиця → трава → гусінь

трава → гусінь → синиця → яструб

 трава → синиця → гусінь→ яструб

Запитання 10

Лисиця важить 25 кг. Скільки потрібно рослинності аби вона могла вижити і харчуватися, якщо відомо що лисиця консумент ІІІ порядку

варіанти відповідей

 250 кг

25 кг

2500 кг

 25 000 кг

Запитання 11

Охарактеризуйте зображену на малюнку тварину.

Взаємодія цієї тварини і рослини є прикладом

варіанти відповідей

хижацтва

паразитизму

коменсалізму

мутуалізму

Запитання 12

Скориставшись правилом екологічної піраміди, визначте біомасу продуцентів, необхідну для існування в екосистемі консументів другого порядку, суха маса яких становить 400 кг.

варіанти відповідей

4 т 

4000 г

 400000 кг

40 т

Запитання 13

Згідно з правилом екологічної піраміди, ефективність кожної наступної ланки менша попередньої приблизно на ...

варіанти відповідей

на 1%

на 5%

на 10%

на 15%

Запитання 14

Які твердження щодо ланцюгів живлення є правильними?

І. Кожна ланка ланцюга живлення займає окремий трофічний рівень.

ІІ. Продуцентами в ланцюгу живлення є рослиноїдні тварини.

варіанти відповідей

 обидва неправильні

 обидва правильні

лише ІІ

 лише І

Запитання 15

Визначте площу (га) поля, що необхідна для прогодування яструба масою 6 кг (суха речовина становить 40 %). Суха маси трави з 1 м 2  становить 300 г.

варіанти відповідей

0,08 га

16 га

0,8 га

1,6 га

Запитання 16

За правилом екологічної піраміди, визначте, скільки рослинності необхідно, щоб прогодувати лисицю масою 27 кг.

варіанти відповідей

2,7 кг

2700 кг

27кг

27000 кг

Запитання 17

За правилом екологічної піраміди визначте, скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб у наведеному біоценозі могли існувати три рослинноїдні птахи масою 1 кг.

варіанти відповідей

10 кг

100кг

30 кг 

300кг

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест