Контрольна робота. Екологія

Додано: 22 лютого 2023
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 855 разів
25 запитань
Запитання 1

Укажіть абіотичний чинник середовища

варіанти відповідей

забруднення повітря викидами автотранспорту

сезонні коливання чисельності популяції хижака

підвищення вологості повітря після дощу

виділення фітонцидів у повітря

Запитання 2

Організми, які можуть жити лише за незначних змін чинників навколишнього середовища називаються?

варіанти відповідей

Еврибіонти

 Стенобіонти

 Гідробіонти

  Стенофаги

Запитання 3

На уроці біології для обговорення трофічних зв’язків між організмами клас поділили на дві групи. Перша група зазначила, що на першому трофічному рівні перебувають рослиноїдні тварини. Друга група вважала, що на другому трофічному рівні перебувають хижаки. Яка група висловила правильне судження?

варіанти відповідей

лише перша

лише друга

обидві групи

жодна з груп

Запитання 4

Проаналізуйте графіки коливання чисельності популяції жертви та хижака впродовж певного часу. І. Графіки відображають залежність коливання чисельності популяції зайця та беркута. ІІ. Максимальне збільшення чисельності популяції хижака менше за максимальне збільшення чисельності популяції жертви. Чи є поміж них правильні?

варіанти відповідей

правильне лише І

правильне лише ІІ

обидва правильні

немає правильних

Запитання 5

Ознайомтеся зі схемою трофічної сітки (стрілки направлені в бік споживача). Охарактеризуйте її за наведеними ознаками. 

Літерою А позначено:

1- продуцент, 2- консумент,3- редуцент

На третьому трофічному рівні перебувають об’єкти, позначені літерою

1- лише А, 2- лише Г,3 - Б, В

Літерою Г позначено

1- рослину, 2- рослиноїдну тварину, 3- хижака 

варіанти відповідей

1, 2, 3

1, 3, 3

3, 2, 2

Запитання 6

Визначте місце рослиноїдних тварин у трофічній структурі екосистеми

варіанти відповідей

консументи І порядку    

 редуценти  

консументи II порядку

 продуценти

Запитання 7

 Охарактеризуйте зображену тварину за наведеними ознаками.


Взаємодія джмеля та рослини є прикладом:

1- хижацтва, 2- мутуалізму, 3 - коменсалізму

Займає в трофічному ланцюгу:

1 - перший трофічний рівень

2 - другий трофічний рівень

3 - третій трофічний рівень

Належить до трофічної групи

1- продуцентів, 2- консументів, 3 - редуцентів

варіанти відповідей

1, 2, 3

1, 1, 1

2, 2, 2

3, 3, 2

Запитання 8

Утворення нафти, вугілля, торфу мають безпосередній зв'язок із біогеохімічним циклом:

варіанти відповідей

нітрогену

  фосфору

  сульфуру

карбону

Запитання 9

Увідповідніть метод екологічних досліджень і його приклад.

1 моніторинг

2 екологічна індикація

3 моделювання

4 спостереження

А використання інфрачервоної камери для визначення видів сов у парку

Б вивчення наявності чутливих до забруднення повітря видів лишайників навколо заводу

В використання акваріума з рибами для дослідження швидкості розмноження ціанобактерій

Г щомісячне визначення співвідношення самок і самців коропа в Канівському водосховищі

варіанти відповідей

1-г, 2-б, 3-а, 4-в.

 1-а, 2-б, 3-в, 4-г.

  1-г, 2-в, 3-б, 4-а.

  1-г, 2-б, 3-в, 4-а.

Запитання 10

На рисунку зображено схему дії екологічного фактора. Проаналізуйте твердження і вкажіть правильні.

І. Межі витривалості виду позначено точками А і Б.

ІІ. Затемнені ділянки відповідають зоні пригнічення життєдіяльності

варіанти відповідей

правильне лише І


правильне лише ІІ

обидва правильні

 обидва неправильні

Запитання 11

Виберіть правильне формулювання закону оптимуму.


варіанти відповідей

Взаємокомпенсація життєво важливих екологічних факторів має певні межі

Кожен екологічний фактор позитивно впливає на організм лише в певних межах

Межі витривалості організму стосовно певного фактора залежать від інтенсивності дії інших екологічних факторів

Не існує двох близьких видів, подібних за своїми адаптаціями

Запитання 12

Яке твердження правильно відображає дію лімітуючого фактора?

варіанти відповідей

поширення водоростей на велику глибину обмежується низьким умістом кисню

поширення багатьох рослин на північ стримується нестачею тепла

розміри кореневих систем обмежуються високим умістом вуглекислого газу в ґрунті

недостатній уміст Кальцію в ґрунті уповільнює розвиток культурних рослин

Запитання 13

Укажіть приклад екологічних змін унаслідок дії абіотичного чинника.

варіанти відповідей

проростання насіння внаслідок збільшення вологості ґрунту

загибель мешканців акваторії в результаті аварії танкера

зміна чисельності популяції оленя шляхетного внаслідок конкуренції між особинами

звуження ареалу популяції лишайника під дією викидів промислових підприємств

Запитання 14

Поміж організмів є особливо чутливі до екологічних чинників – індикаторні. Такими організмами є, зокрема, деякі одноклітинні еукаріотичні організми. За їхнім видовим складом можна зробити висновок про стан навколишнього середовища. Отже, науковці можуть


варіанти відповідей

дослідити трофічні зв'язки між організмами

прослідкувати міграції організмів певних видів

оцінити якість природних вод, ґрунту, повітря

вивчити кількісні характеристики популяції

Запитання 15

Вкажіть екологічний закон за описом "Найбільш значущим для організму буде той фактор, який максимально відхиляється від свого оптимального значення для

цього організму"

варіанти відповідей

Закон мінімуму Лібіха

 Закон оптимуму

Закон взаємокомпенсації екологічних факторів

Закон толерантності

Запитання 16

Система взаємозв’язків між особинами популяції, що проявляється в їхній поведінці, - це:

варіанти відповідей

статева структура

  вікова структура

 просторова структура

  етологічна структура

Запитання 17

Організми з широким діапазоном толерантності, які здатні витримувати значні зміни навколишнього середовища, називаються:

варіанти відповідей

 стенофагами

 стенобіонтами

 еврибіонтами

  еврифагами

Запитання 18

Визначте вірне твердження:


варіанти відповідей

 прикладом форичних зв'язків є використання птахами сухої трави для будівництва гнізд

до живої речовини належать всі живі організми

 біокосна речовина - це вся речовина, створена, або перероблена живими організмами.

  торф - це біокосна речовина.

Запитання 19

"Розумова" оболонка Землі - це:


варіанти відповідей

стратосфера

  магнітосфера

  ноосфера

мезосфера

Запитання 20

До вторинної сукцесії належить

варіанти відповідей

обростання скель мохами

ліс на місці виливу лави

заростання травою піщаних дюн

 заболочування луки

Запитання 21

Скориставшись правилом екологічної піраміди, визначте біомасу продуцентів необхідну для існування консументів ІІ порядку суха маса яких становить 50 кілограм:


варіанти відповідей

500 кг

 5000 кг

50000 кг

500 000 кг

Запитання 22

Межі біосфери:

варіанти відповідей

 верхня частина літосфери, уся гідросфера, нижня частина атмосфери (стратосфера)

нижня частина літосфери, уся гідросфера, верхня частина атмосфери (тропосфера)

верхня частина літосфери, уся гідросфера, нижня частина атмосфери (тропосфера)

верхня частина літосфери, верхня частина гідросфери, нижня частина атмосфери (мезосфера)

Запитання 23

Охарактеризуйте агроценози


варіанти відповідей

 мала кількість видів

створені людиною

видове різноманіття

порушення колообігу речовин

Запитання 24

Найважливіші функції живої речовини:

варіанти відповідей

дихальна, міграційна, концентраційна

окисно - відновна, концентраційна, газова

транспортна, повітряна, каталітична

Запитання 25

Як називається розділ екології, що вивчає видові особливості реакцій організмів на чинники середовища?

варіанти відповідей

Демекологія

Синекологія

Екосистемологія

Аутекологія

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест