Економічне та суспільно-політичне життя 1945 - 1950 рр

Додано: 29 вересня 2020
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 1008 разів
18 запитань
Запитання 1

Становище сільського господарства у повоєнну добу (1945 - початок 1950-х рр.) визначали

варіанти відповідей

надлишок робочих рук і техніки в колгоспах

збільшення розмірів присадибного господарства колгоспників

безправне соціальне становище селян

вільне пересування селян у міста й на новобудови

Запитання 2

Укажіть особливість розвитку промисловості УРСР в роки повоєнної відбудови.

варіанти відповідей

надання США кредитів Радянському Союзу згідно з планом Маршалла

матеріальна зацікавленість робітників у розвитку виробництва та якості продукції

відбудова промисловості, зокрема за рахунок викачування ресурсів із сільського господарства

інтенсифікація розвитку промисловості

Запитання 3

Укажіть термін, тлумачення якого наведено.

Повернення до країн осіб, які з різних причин опинилися на території інших держав - .....

варіанти відповідей

депортація

репатріація

етнічні чистки

еміграція

Запитання 4

Зображений плакат, що був присвячений відбудові, вказує на її ....

варіанти відповідей

причини

джерела

переваги

успіхи

Запитання 5

Яку п′ятирічку розвитку народного господарства називали "п′ятирічкою відбудови"?

варіанти відповідей

третю

четверту

п′яту

шосту

Запитання 6

Коли в післявоєнний час в УРСР було скасовано карткову систему?

варіанти відповідей

1945 р.

1947 р.

1949 р.

1953 р.

Запитання 7

Який український поет у період "ждановщини" зазнав нещадної критики за вірш "Любіть Україну"?

варіанти відповідей

М. Рильський

М. Бажан

В. Сосюра

П. Тичина

Запитання 8

Кампанія боротьби з "космополітизмом", що була поширена в післявоєнні роки, мала яскраво виражений ....

варіанти відповідей

антиукраїнський характер

антиамериканський характер

антиросійський характер

антисемітський характер

Запитання 9

Яка подія (процес) є проявом політики "ждановщини" в СРСР (УРСР)?

варіанти відповідей

голод 1946 - 1947 рр.

проведення операції "Вісла"

ліквідація Української греко-католицької церкви

публічне цькування і звинувачення в націоналізмі М. Рильського, Ю. Яновського, І. Сенченка

Запитання 10

Що було однією з особливостей післявоєнної відбудови України (1945 — початок 1950-х рр.)?

варіанти відповідей

широкомасштабне залучення висококваліфікованих європейських спеціалістів

першочергова відбудова галузей важкої промисловості, транспорту, енергетики

використання західної фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла»

спрямування основних капіталовкладень у сільське господарство, соціальну сферу

Запитання 11

Чим було зумовлене таке повідомлення сільгоспвідділу ЦК КП(б)У: «З лютого 1946 р. почався масовий наплив населення Брянської, Калузької, Орловської, Одеської, Полтавської, Київської, Вінницької та інших областей у західні області України за хлібом...»?

варіанти відповідей

повоєнною хвилею колективізації

радянізацією західних областей України

повоєнним голодом

збройною боротьбою ОУН-УПА

Запитання 12

Які з вказаних подій відбулися в 1947 р.

варіанти відповідей

грошова реформа і скасування карткової системи

операція "Вісла"

Львівський собор

початок четвертої п′ятирічки

загибель командуючого УПА Р. Шухевича

утворення Закарпатської області

перші післявоєнні вибори до Верховної Ради УРСР

Запитання 13

До чого призвела ситуація, описана в джерелі?

«...Посуха, особливо у червні-липні, до всіх нещасть (бо треба було загоювати рани війни) додала ще й свої. Врожай зернових вийшов доісторичний..., тобто 1 ц посіяли, а зібрали 3 ц у кращому випадку. Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю. Поля обробляли переважно кіньми-клячами, коровами, лопатами, сапами, а збирали косами та жіночими руками. Бо чоловіки лишилися напівкаліками...»

варіанти відповідей

голод 1932—1933 рр.

проведення операції «Вісла»

голод 1946—1947 рр.

отримання УРСР допомоги за планом Маршалла

Запитання 14

Укажіть рису, характерну для відбудови промисловості в Україні після Другої світової війни

варіанти відповідей

використання досягнень науково-технічної революції

уведення госпрозрахунку та надання самостійності підприємствам

здійснення відбудови централізовано за державним п′ятирічним планом

отримання фінансової та технічної допомоги США за "планом Маршалла"

Запитання 15

Якими були причини голоду в УРСР у 1946 - 1947 рр.?

варіанти відповідей

державна політика хлібозаготівлі

збройна боротьба УПА

повоєнна розруха

несприятливі погодні умови (посуха)

грошова реформа

вибори до Верховної Ради УРСР

широкомасштабна меліорація земель

Запитання 16

Що з переліченого характеризує умови, за яких відбувалася відбудова господарства в УРСР у повоєнну добу?

варіанти відповідей

тоталітарний політичний режим, командно-адміністративна система

домінування приватної та державної соціалістичної власності

панування колгоспно-радгоспної системи

економічна зацікавленість працівників у розвитку виробництва

американська фінансова та технічна допомога

пріоритетний розвиток важкої промисловості

Запитання 17

Які явища та процеси характерні для економіки України в повоєнні часи?

варіанти відповідей

пріоритетний розвиток галузей, що виробляли товари і продукти для населення

відбудова економіки як самостійного, замкнутого і самодостатнього комплексу

вплив ідеологічного фактора: соціалістичні змагання, рухи передовиків і новаторів

фінансування села за залишковим принципом, укрупнення колгоспів

активне впровадження в буденне життя населення досягнень науково-технічного прогресу

Запитання 18

Що було характерним для України в перші повоєнні роки (1945 - 1950-х рр.)?

варіанти відповідей

відбудова старих, будівництво нових електростанцій

істотні капіталовкладення в сільське господарство

скасування обов′язкових поставок державі сільськогосподарської продукції

згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди

зростання обсягів виробництва за умов домінування важкої промисловості

упровадження на машинобудівних, металургійних та хімічних заводах новітніх технологій

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест