Екосистема

Додано: 21 листопада 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 330 разів
14 запитань
Запитання 1

Виберіть характеристику екосистеми, що НЕ описує біоценоз.

варіанти відповідей

кількість видів-хижаків

густина популяції домінантного виду

річний діапазон коливань температури

рослини, що утворюють деревостій

Запитання 2

Що більше популяцій різних видів входить до складу екосистеми, то

варіанти відповідей

більше в ній продуцентів

менша конкуренція в ній

швидший колообіг речовин у ній

більша її стійкість

Запитання 3

Рослини найнижчого ярусу широколистяного лісу помірної зони є

варіанти відповідей

світлолюбними

теплолюбними

тіньолюбними

посухолюбними

Запитання 4

Зазначте правильну характеристику консумента другого порядку.

варіанти відповідей

гетеротроф, що живиться тваринами

автотроф, що не здатний до фотосинтезу

гетеротроф, що живиться рослинними рештками

гетеротроф, що розкладає органічні речовини до неорганічних

Запитання 5

Скориставшись правилом екологічної піраміди, визначте біомасу продуцентів, необхідну для існування в екосистемі консументів другого порядку, суха маса яких становить 500 кг.

варіанти відповідей

5 т

5000 г

500000 кг

50 т

Запитання 6

Серед наведених прикладів сукцесій оберіть первинну.

варіанти відповідей

відновлення степу на розораному полі

поява тропічного лісу на атолі в океані

відновлення змішаного лісу на схилі гори після буревію

зміна рослинного угруповання на полі, де випасають худобу

Запитання 7

Яка з наведених екосистем НЕ є агроекосистемою?

варіанти відповідей

ставок для розведення форелі

грядка з огірками

вигін для випасу корів

озеро посеред села

Запитання 8

Висока продуктивність агроценозу досягається завдяки

варіанти відповідей

винищенню видів-конкурентів для сільськогосподарської культури

розведенню культурних і диких рослин поряд

максимально щільному засіванню території

збільшенню кількості сонячної енергії, що надходить

Запитання 9

Схильність агроекосистеми до сукцесії зумовлена

варіанти відповідей

унесенням добрив

відсутністю редуцентів

нестабільністю агроценозу

високою розгалуженістю трофічних ланцюгів

Запитання 10

Використання досконаліших сортів і порід у господарстві дозволяє

варіанти відповідей

зменшити стійкість агроценозу

збільшити продуктивність агроценозу

зменшити витрати на насіння

збільшити об’єми добрив, що вносяться

Запитання 11

Розташуйте наведені етапи сукцесії в порядку їх проходження.

А поява кущів Б поява трав’янистих рослин В поява дерев Г припинення догляду за городом

варіанти відповідей

г-б-а-в

а-б-в-г

б-в-а-г

б-г-а-в

Запитання 12

Увідповідніть організм і його трофічний рівень у харчовому ланцюзі.

1 дощовий черв’як

2 клен

3 дрізд

4 яструб

А продуцент

Б консумент І порядку

В консумент ІІ порядку

Г консумент ІІІ порядку

Д редуцент

варіанти відповідей

1-б, 2-а, 3-б, 4-в

1-д, 2-а, 3-в, 4-г

1-д, 2-а, 3-б, 4-в

1-д, 2-а, 3-г, 4-б

Запитання 13

Увідповідніть функціональну роль у колообігу речовин в екосистемі з організмом, що її виконує

А підсніжник

Б медична п’явка

В бактеріягниття

1 перетворення органічних речовин на неорганічні

2 перетворення неорганічних речовин на органічні

3 перетворення одних органічних речовин в інші


варіанти відповідей

а-1, б-2, в-3

а-2, б-3, в-1

а-3, б-2, в-1

Запитання 14

Увідповідніть екологічну закономірність та її опис.

1 правило екологічної індивідуальності

2 закон толерантності

3 закон компенсації екофакторів

4 закон сукупної дії екофакторів

А нестача одного екофактора може бути компенсована другим екофактором

Б виживання організму визначається взаємодією всіх екологічних факторів

В толерантність за одним екологічним фактором залежить від дії іншого

Г кожен вид має власний унікальний набір адаптацій до середовища

Д виживання організму визначають фактори, найближчі до меж витривалості


варіанти відповідей

1-г, 2-в, 3-д, 4-а

1-а, 2-в, 3-а, 4-б

1-г, 2-в, 3-а, 4-б

1-г, 2-д, 3-а, 4-б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест