Екосистема. Різноманітність екосистем. Харчові зв’язки

Додано: 20 квітня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 526 разів
20 запитань
Запитання 1

Термін "екосистема" запропонував

варіанти відповідей

К. Мьобіус

Е. Геккель

А. Тенслі

В. Сукачов

Запитання 2

Найбільша кількість ярусів рослин є в

варіанти відповідей

ялиновому лісі

сосновому лісі

широколистому лісі

міському парку

Запитання 3

Явище, коли іммігрантам, як правило, не вдається колонізувати острів, якщо їхня потенційна екологічна ніша вже зайнята ендеміком, називається

варіанти відповідей

паразитизмом

мутуалізмом

конкуренцією

виїданням

Запитання 4

Популяції гетеротрофних організмів, які у процесі життєдіяльності розкладають мертві органічні речовини до мінеральних - це

варіанти відповідей

Редуценти

Продуценти

Консументи

Запитання 5

Ланцюг живлення: опале листя – дощовий черв’як – кріт – лисиця, є

варіанти відповідей

дентритним

пасовищним

звичайним

Запитання 6

Екологія - це наука, яка вивчає:

варіанти відповідей

тварини, рослини та середовища їхнього існування

взаємозв'язки між живими організмами і середовищем їхнього існування

взаємозв'язки між живими організмами

Запитання 7

Визначте, який ланцюг живлення розміщено у правильному порядку.

варіанти відповідей

клен→ гусінь→ дрізд→ сова→ мукор

мукор→ клен→ гусінь→ сова→ дрізд

клен→ мукор→ гусінь→ дрізд→ сова

гусінь→ клен→ дрізд→ мукор→ сова

Запитання 8

Визначте, який ланцюг живлення розміщено у правильному порядку.

варіанти відповідей

фітопланктон→ кріль→ риба→ тюлень→ акула

акула→ тюлень→ риба→ кріль→ фітопланктон

фітопланктон→ риба→ тюлень→ кріль→ акула

кріль→ фітопланктон→ риба→ акула→ тюлень

Запитання 9

Розгляньте зображені організми та визначте, хто з них належить до продуцентів:

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

8

Запитання 10

Розгляньте зображені організми та визначте, хто з них належить до редуцентів:

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

8

Запитання 11

Розгляньте зображені організми та визначте, хто з них належить до консументів:

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

8

Запитання 12

До якого трофічного рівня екологічної піраміди для пасовищного ланцюга живлення належать білка, заєць та миша?

варіанти відповідей

Консументи 3-го порядку

Консументи 2-го порядку

Консументи 1 -го порядку

Продуценти

Запитання 13

В екосистемі лісу продуцентом є:

варіанти відповідей

мухомор

миша

липа

лисиця

Запитання 14

Глива звичайна, що руйнує деревину мертвих дерев тополі, є:

варіанти відповідей

продуцентом

редуцентом

консументом І порядку

консументом II порядку

Запитання 15

Укажіть на зображення продуцента.

варіанти відповідей
Запитання 16

Сукупність живих організмів, що мешкають у певному середовищі існування й утворюють з ним єдине ціле, — це:

варіанти відповідей

вид

популяція

екосистема

біоценоз

Запитання 17

Ланцюги живлення,зазвичай, складаються з 5-6 ланок, оскільки

варіанти відповідей

ресурси середовища обмежені

хижаки не можуть живитися хижаками

у ланцюгах живлення відбуваються втрати енергії

редуценти не справляються з функціями

Запитання 18

Біомаса кожного з наступних рівнів зменшується приблизно в 10 разів тому, що частина енергії

варіанти відповідей

йде на побудову нових рослинних тканин

витрачається на життя і розсіюється у вигляді тепла

виділяється з організмів разом з продуктами обміну

витрачається на розиноження

Запитання 19

Прикладами дентритного ланцюга живлення є

варіанти відповідей

хвоя сосни - гусениця - синиця - яструб

конюшина - заєць - яструб - лисиця

нектар квітки - осоподібна муха - павук - ящірка

мертва тварина - личинки мух - жаба - вуж

Запитання 20

Оберіть правильну відповідність: термін та вченого, який ввів його в науку

варіанти відповідей

біоценоз - К. Мьобіус; біогеоценоз - В. Сукачов; екосистема - Е.Геккель; ; екологія - А. Тенслі

екологія - Е.Геккель; біоценоз -В. Сукачов ; біогеоценоз - К. Мьобіус; екосистема - А. Тенслі

біоценоз - К. Мьобіус; біогеоценоз - В. Сукачов; екосистема - А. Тенслі; екологія - Е.Геккель;

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест