Екосистеми. Харчові звя'зки та колообіг речовин. Екологічні фактори. Стабільність у екососистемах. (К/р ІІІ варіант)

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 32 рази
24 запитання
Запитання 1

Вкажіть групу антропогенних факторів:

варіанти відповідей

температура, течія, опади, тиск

неконтрольований збір рослин, надмірне знищення промислових тварин

міжвидова конкуренція

нейтралізм, коменсалізм

Запитання 2

Який компонент середовища належить до абіотичних екологічних факторів?

варіанти відповідей

конкуренція за особин протилежної статі

вирубування тропічних лісів

коменсалізм

атмосферний тиск

Запитання 3

Прісноводною екосистемою є:

варіанти відповідей

тайга

естуарій

болото

рифт

Запитання 4

Опеньок осінній, який паразитує на деревах сосни, є:

варіанти відповідей

продуцентом

консументом І порядку

консументом ІІ порядку

редуцентом

Запитання 5

Глива звичайна, щоруйнує деревину мертвих дерев тополі, є:

варіанти відповідей

продуцентом

консументом І порядку

консументом ІІ порядку

редуцентом

Запитання 6

Антропогенним фактором для миші, що живе у широколистяному лісі є:

варіанти відповідей

лисиця

кліщ

температура

вирубка деревини

Запитання 7

Зебри та антилопи живляться травою та живуть на одній території.

Яка форма симбіозу спостерігається між цими представниками:

варіанти відповідей

Мутуалізм

Коменсалізм

Внутрішньовидова конкуренція

Міжвидова конкуренція

Запитання 8

Яке твердження правильно відображає дію лімітуючого фактора?

варіанти відповідей

поширення водоростей на велику глибину обмежується низьким умістом кисню

недостатній уміст Кальцію в ґрунті уповільнює розвиток культурних рослин

розміри кореневих систем обмежуються високим умістом вуглекислого газу в ґрунті

поширення багатьох рослин на північ стримується нестачею тепла

Запитання 9

Укажіть відповідність між організмами, позначеними на рисунку цифрами, і трофічними рівнями, які вони займають у ланцюгу живлення:

варіанти відповідей

1 – продуцент,

2 – консумент ІІ порядку

3 – консумент І порядку,

4 – консумент ІІ порядку

2 – консумент І порядку,

3 – консумент ІІ порядку

1 – консумент І порядку,

4 – редуцент

Запитання 10

Наведено деякі компоненти ланцюга виїдання.


Укажіть правильну послідовність цих компонентів у реальному ланцюгу.

варіанти відповідей

1 → 2 → 3 → 4

4 → 2 → 1 → 3

1 → 2 → 4 → 3

3 → 4 → 2 → 1

Запитання 11

Існують водорості, які оселяються в клітинах морських тварин – коралових поліпів. Без цих водоростей корали не змогли б утворювати свій потужний скелет. Клітини водоростей, у свою чергу, знаходять у клітинах коралів захист від несприятливих впливів навколишнього середовища й отримують від тварин деякі необхідні сполуки. Такі біотичні зв'язки є прикладом:

варіанти відповідей

мутуалізму

нейтралізму

коменсалізму

паразитизму

Запитання 12

Головна роль редуцентів полягає у тому, що вони:

варіанти відповідей

створюють значну кількість органічних речовин

перетворюють складні органічні речовини в неорганічні

забезпечують колообіг речовин

підтримують сталу кількість кисню у атмосфері

Запитання 13

Коменсалізм, таке співжиття організмів, за якого:

варіанти відповідей

вони мають взаємну вигоду

один вид використовує інший вид як житло

один вид використовує інший вид як житло та джерело живлення, завдаючи їм шкоди

один вид використовує інший вид як житло та джерело живлення, не завдаючи їм шкоди

Запитання 14

Організми, які отримують поживні речовини і необхідну енергію, живлячись іншими живими організмами - це:

варіанти відповідей

консументи

редуценти

продуценти

біоценти

Запитання 15

Який чинник обмежує поширення водоростей на значних глибинах?

варіанти відповідей

зниження температури води

зниження рівня освітленості

зниження концентрації кисню у воді

підвищення рівня солоності

Запитання 16

Укажіть правильну відповідність між організмами, позначеними на рисунку цифрами, і трофічними рівнями, які вони займають у ланцюгу живлення.

варіанти відповідей

1 — продуцент,

2 — консумент II порядку

2 — консумент І порядку,

3 — консумент II порядку

3 — консумент І порядку,

4 — консумент II порядку

1 — консумент І порядку,

4 — редуцент

Запитання 17

Деякі види мурашок живляться цукристими виділеннями попелиць і захищають їх від хижаків. Вкажіть тип взаємозв’язків між цими організмами?

варіанти відповідей

 коменсалізм

хижацтво

паразитизм

мутуалізм

Запитання 18

Ящірка туатара (острови Нова Зеландія) не облаштовує собі нори, а користується гніздом буревісника. Коли птах вночі повертається до гнізда, ящірка вирушає на полювання.

Який це тип взаємозв’язків між організмами?

варіанти відповідей

мутуалізм

хижацтво

коменсалізм

паразитизм

Запитання 19

Сукупність живих організмів, що мешкають у певному середовищі і утворюють з ним єдине ціле, - це:

варіанти відповідей

вид

популяція

екосистема

біоценоз

Запитання 20

У клітинах фотосинтезуючої тканини листків нижніх гілок дерева міститься менше хлорофілу, ніж у клітинах верхніх листків.

Яка причина цього явища?

варіанти відповідей

нижні листки гірше провітрюються

верхні листки сильніше нагріваються

у верхніх листках інтенсивніша транспірація

на нижні листки потрапляє менше світла

Запитання 21

Порівняно з природними біогеоценозами агроценози:

варіанти відповідей

мають більше трофічних рівнів

мають вищу біопродуктивність

стійкіші відносно коливань температури

різноманітніші за видовим складом

Запитання 22

Фактор, який найбільше впливає на виживання організмів називається:

варіанти відповідей

 оптимальний

лімітуючий

пригнічуючий

екстремальний

Запитання 23

Яка послідовність правильно відображає передавання енергії в ланцюгу живлення?

варіанти відповідей

 короїд → сосна → дятел → сокіл

сосна → дятел → сокіл → короїд

сокіл → дятел → короїд → сосна

сосна → короїд → дятел → сокіл

Запитання 24

Біомаса кожного із наступних рівнів екологічної піраміди зменшується приблизно в 10 разів тому, що частина енергії:

варіанти відповідей

витрачається на розмноження

 виділяється з організмів разом з продуктами обміну

витрачається на процеси життєдіяльності та розсіюється у вигляді тепла

витрачається на утворення нових рослинних тканин

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест