Екосистеми: властивості, характеристики

Додано: 31 січня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 400 разів
16 запитань
Запитання 1

Екосистемами є й біосфера, й окремий ліс, і окрема калюжа, й оброслий мохом пеньок. Вони різні за розмірами й за складом. Але усім екосистемам притаманні спільні властивості, а саме:

варіанти відповідей

цілісність;

епізодичність;

стійкість;

саморегуляція;

обмеженість;

самоорганізація.

Запитання 2

Сукупність екологічних процесів, що завдяки внутрішнім й зовнішнім екологічним зв′язкам забезпечують існування та розвиток екосистеми в часі - це:

варіанти відповідей

екосистемологія;

структура екосистеми;

функціонування екосистеми;

правило екологічної піраміди.

Запитання 3

Функціонування екосистеми відбувається завдяки :

варіанти відповідей

структурним внутрішнім зв′язкам між компонентами;

зовнішнім зв′язкам між екосистемами;

самонавіюванню;

боротьбі за існування.

Запитання 4

У функціонуванні екосистем проявляється їхня головна еволюційно вихідна спільна функція:

варіанти відповідей

розвиток від простото до складного;

закон збереження маси;

засвоєння, перетворення й передача речовин, енергії та їнформації;

неоднорідність.

Запитання 5

Спільні ознаки екосистем (екологічна характеристика):

варіанти відповідей

ланцюги живлення;

мінералізація органічних решток;

видова різноманітність;

структура екосистеми;

витривалість організмів;

біологічна продуктивність.

Запитання 6

Редуценти, консументи й продуценти в екосистемі пов′язані між собою найрізноманітнішими зв′язками, визначальними серед яких є:

варіанти відповідей

прямі;

симбіотичні;

непрямі;

трофічні.

Запитання 7

Першою ланкою більшості ланцюгів живлення є:

варіанти відповідей

продуценти;

консументи;

редуценти.

Запитання 8

Ланки трофічних ланцюгів, які формують гетеротрофні організми (рослиноїдні, всеїдні, м′ясоїдні) - це:

варіанти відповідей

продуценти;

консументи;

редуценти;

біоми.

Запитання 9

Обери пасовищний ланцюг живлення:

варіанти відповідей
Запитання 10

Рештки організмів в екосистемі можуть бути використані:

варіанти відповідей

продуцентами;

консументами;

редуцентами.

Запитання 11

У будь-якій екосистемі різні ланцюги живлення не існують окремо, а формують:

варіанти відповідей

лісову мережу;

трофічну мережу;

лінійну мережу;

інфраструктуру.

Запитання 12

Всередині екосистеми обмін речовин та енергії здійснюється завдяки діяльності:

варіанти відповідей

продуцентів;

консументів;

продуцентів, консументів;

продуцентів, консументів, редуцентів.

Запитання 13

Правило екологічної піраміди:

варіанти відповідей

 енергія, що її отримує екосистема, передається в одному напрямку від продуцентів до консументів і редуцентів;

екологічна ефективність кожної наступної ланки приблизно в десять разів менша від попередньої внаслідок втрат енергії на кожному трофічному рівні;

речовини, енергія, інформація та динамічні якості природних екосистем перебувають у тісному взаємозв’язку, за якого зміна одного з показників неминуче призводить до змін інших за умови збереження загальних властивостей системи;

у природі один екологічний чинник може впливати на інший, тому успіх виду в довкіллі залежить від взаємодії чинників.

Запитання 14

Речовини, енергія, інформація та динамічні якості природних екосистем перебувають у тісному взаємозв’язку, за якого зміна одного з показників неминуче призводить до змін інших за умови збереження загальних властивостей системи. Це:

варіанти відповідей

закон Шелфорда;

закон піраміди енергії Р. Ліндемана;

закон односпрямованості потоку енергії;

закон внутрішньої динамічної рівноваги екосистем.

Запитання 15

Ланцюги, які починаються з мертвої органічної речовини і продовжуються безпосередньо редуцентами - це:

варіанти відповідей

пасовищні ланцюги живлення;

детритні ланцюги живлення.

Запитання 16

Послідовний ряд живих організмів, пов′язаних харчовими зв′язками, який відображає передачу речовини та енергії в екосистемі - це:

варіанти відповідей

екосистемне різноманіття;

життєздатність популяції;

ланцюг живлення;

агрегація.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест