Екоситеми. Властивості. Зв'язки в екосистемах

Додано: 4 лютого 2022
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 53 рази
19 запитань
Запитання 1

Екосистема - це?

варіанти відповідей

Сукупність живих організмів, які тісно взаємодіють між собою і з середовищем існування

Сукупність умов у яких живуть організми, популяція, угрупування. та які впливають на їх стан і властивості

Стійкий, досить однорідний комплекс взаємопов'язаних видів живих організмів і компонентів довкілля

Сукупність популяцій живих організмів, які населяють ділянку суші або водойми

Запитання 2

В структурі екосистеми виділяють частини

варіанти відповідей

біотичну

соціальну

індивідуальну

абіотичну

Запитання 3

До біотичної частини екосистем належать

варіанти відповідей

рослини, повітря, вода.

вода, тварини, грунт

віруси, тварини, гриби

рослини, віруси, водойми

Запитання 4

Абіотична частина екосистеми це -

варіанти відповідей

неорганічні сполуки, органічні сполуки, кліматичний режим

консументи, продуценти, кліматичний режим

продуценти,редуценти, кліматичний режим

рослини, бактерії, водойми

Запитання 5

В екосистемі гриби та бактерії

варіанти відповідей

редуценти

продуценти

консументи

нахлібники

Запитання 6

Популяції гетеротрофних організмів, які в процесі життєдіяльності розкладають мертві органічні речовини до мінеральних, котрі потім використовуються продуцентами називають:


варіанти відповідей

Редуценти

Продуценти

Консументи

Нахлібники

Запитання 7

Властивості екосистем

варіанти відповідей

Цілісність

Стійкість

Саморегуляція

Щільність

Видове різноманіття

Об'єм

Запитання 8

Основною умовою існування екосистем є -

варіанти відповідей

постійна температура

 колообіг речовин та енергії, які повязують між собою неживі компоненти середовища та живі організми

 змінна вологість

наявність бактерій

Запитання 9

Для задоволення своїх господарських потреб, людина на місці природних екосистем створює штучні (агроценози). Які з зазначених екосистем належать до створених людиною?

варіанти відповідей

Луки й болота

 Ліси й степи

Поля й водосховища

Озера й річки

Запитання 10

Види організмів, пов’язаних між собою трофічними зв’язками, що створює певну послідовність у передаванні речовин та енергії

варіанти відповідей

Трофічний ланцюг

Послідовність видів

Спосіб надходження енергії

Спосіб перетворення речовин

Запитання 11

За джерелом надходження енергії до консументів трофічні ланцюги поділяють на

варіанти відповідей

пасовищні

штучні

детритні


природні

Запитання 12

Ланцюг живлення, що починається рослинами

варіанти відповідей

детритний

виїдання

розщеплення

пасовищний

Запитання 13

Трофічні ланцюги детритного типу ( ланцюги розкладання) починаються з

варіанти відповідей

авторофних організмамів

хемотрофних організмів

хижаків

відмерлих залишок рослин, решток й екскрементів тварин

Запитання 14

Детритний ланцюг живлення

варіанти відповідей

Опале листя - дощовий червяк - кріт - лисиця

Дощовий червяк - опале листя - кріт - лисиця

Опале листя - кріт - дощовий червяк - лисиця

Трава - зелений коник - ящірка - яструб

Запитання 15

Пасовищний тип живлення

варіанти відповідей

Ящірка - трава - зелений коник - яструб

Зелений коник - трава - яструб - ящірка

Трава - зелений коник - ящірка - яструб

Опале листя - кріт - дощовий червяк - лисиця

Запитання 16

"На кожному наступному трофічному рівні кількість біомаси та енергії, що їх запасають організми за одиницю часу, є значно меншою, ніж на попередньому"- визначення

варіанти відповідей

Закону конкурентного витіснення

Правила екологічної піраміди

Закону мінімума Лібіха

Закону вичерпності природних ресурсів

Запитання 17

Вкажіть ланцюг живлення, який складений правильно.

варіанти відповідей

гусінь → синиця → яструб

трава → гусінь → синиця → яструб

яструб → синиця → трава → гусінь

трава → синиця → гусінь→ яструб

Запитання 18

Екосистеми бувають

варіанти відповідей

прості

складні

природні

штучні

Запитання 19

Вчений, що ввів термін " екосистема"

варіанти відповідей

В. Сукачов

А. Тенслі

Е. Геккель

Ю. Лібіх

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест