Експрес опитування з української літератури з теми "Іван Нечуй-Левицький. Кайдашева сім’я"

Додано: 22 вересня 2023
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 236 разів
12 запитань
Запитання 1

Де було розташоване село Семигори?

варіанти відповідей

Недалеко од Богуслава, коло Росі

У центрі Богуслава, коло Росі

На окрайні Богуслава, коло Росі.

Запитання 2

Прочитайте опис:

"...Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні..."

Про кого йде мова?

варіанти відповідей

про Мелашку

про Марусю

про Мотрю.

Запитання 3

Хто (або що) завів старого Кайдаша на греблю, а вранці його знайшли у воді на лотоках коло самої заставки?

варіанти відповідей

херсонський чумак

горілка

чортики.

Запитання 4

Через скільки днів після похорону Омелька сини почали ділити майно?

варіанти відповідей

на наступний день після похорону

на четвертий день після похорону

на третій день після похорону.

Запитання 5

Хто першим почав сварку за неправильно виміряний, а у результаті і поділений город (після смерті Омелька)?

варіанти відповідей

Карпо

Мотря

Лаврін

стара Кайдашиха.

Запитання 6

Від якого часу між молодими Кайдашенками й їх жінками не було миру й ладу?

варіанти відповідей

з того часу, як Лаврінова груша почала рясно родити

з того часу, як помер Омелько

з того часу, як волость присудила Лаврінові та матері батьківське добро

з того часу, як вперше почали міряти город.

Запитання 7

Прочитайте цитату:

"... - Твої діти такі зміюки, як і ти. Наплодила вовченят, то не пускай їх до моєї діжки..."

Про кого йде мова?

варіанти відповідей

про дітей Мотрі

про дітей Мелашки

про сусідських дітей.

Запитання 8

Гумор - це ...

варіанти відповідей

незлобне, співчутливе висміювання окремих недоліків суспільного й побутового життя або вад людського характеру (добродушне підсміювання, жартівливий тон)

незлобне, співчутливе висміювання, яке виражає насмішку або лукавство, подвійний смисл, коли сказане набуває протилежного значення

незлобне, співчутливе висміювання вдачі персонажа, громадського й побутового життя, покликане викрити й знищити потворні негативні явища.

Запитання 9

За жанром «Кайдашева сім'я» — це ...

варіанти відповідей

соціальна повість-хроніка

побутова сатирично-гумористична повість

соціально-побутова повість-хроніка

соціально-побутова сатирично-гумористична повість-хроніка

Запитання 10

Якими словами описував Іван Нечуй-Левицький свою повість?


варіанти відповідей

"...герої повісті майже ніколи не сміються, сміється читач..."

"Сміх зі слізьми"

"...це повість, у якій крізь сміх пробиваються сльози...".

Запитання 11

Про двоїсту натуру Кайдашихи свідчить характеристика в рядку:

варіанти відповідей

"Свекруха люта змія: ходить по хаті, полум'ям на мене дише, а з носа гонить дим кужелем"

"Вона не злюбила Мелащиних батьків, і як тільки бралась за тім'я, то згадувала Западинці і свої розглядини в Балашів"

"Кайдашиха почала свариться й стала дуже лайлива та опришкувата. Вона нападала на Мелашку кожного дня, точила її, як вода камінь"

"Настали жнива. Кайдашиха запрягла Мелашку до роботи, як у віз... Кожної неділі просилася Мелашка в гості [до батьків], і кожної неділі Кайдашиха знаходила для неї роботу"

"На словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне; а як гляне, то од її очей молоко кисне.".

Запитання 12

Прочитайте рядки з повісті «Кайдашева сім'я»

"... Не чорна хмара із синього моря наступала, то виступала Мотря з Карпом з-за своєї хати до тину. Не сиза хмара над дібровою вставала, то наближалася до тину стара видроока Кайдашиха, а за нею вибігла з хати Мелашка з Лавріном, а за ними повибігали всі діти."

У цьому уривку комічний ефект досягається через

варіанти відповідей

надуживання старослов'янізмів в описі побутової сцени

надмірне використання зниженої лексики

змішування стилів — високого епічного з побутовим

гротескні характеристики членів родини

поєднання логічно несумісних, протилежних понять .

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест