Пацієнтка звернулась до фельдшера зі скаргами на високу температуру, двоїння в очах,
сітку перед очима, порушення мови і ковтання. Ваш попередній діагноз:
До фельдшера ФАПу звернувся пацієнт зі скаргами на свербіж шкіри, який з'явився
одночасно з висипанням і значно посилюється увечері та вночі. З анамнезу з'ясовано,
що 10 днів тому він прибув з відрядження, де проживав у гуртожитку. Об'єктивно: на
шкірі живота, сідниць, променево-зап'ясткових суглобів та бокових поверхонь пальців
рук - парні папуло-везикулярні розчухи з кров'яними кірочками. Встановіть
попередній діагноз:
Пацієнт звернувся в шкірвендиспансер зі скаргами на сильний свербіж та наявність
висипки. Лікарем поставлений діагноз короста. Назвіть найтиповіші симптоми
корости:
Ви акушерка приймально-дiагностичного вiддiлення оглядаєте жiнку, 35-ти рокiв,
пiсля кримiнального аборту. Ви повиннi провести специфiчну імунопрофілактику
проти якої хiрургiчної iнфекцiї?
У міську лікарню госпіталізовано учня 10 класу із опіками ІІ ступеня. Вакцинацію
препаратом АДП-М йому проведено в 14 років. Запропонувати схему імунізації цього
школяра проти правця:
38-річного чоловіка покусала за гомілку відома собакою. Укус не спровокований. Дія
лікаря по відношенню до антирабічних щеплень
У дитини напади кашлю складаються з серiї коротких кашльових поштовхiв iз
репризами, якi повторюються до 15 разiв на добу. Обличчя дитини пiд час нападу
червонiє, шийнi вени набухають, язик висувається назовнi, кiнчик його загинається
догори, iнодi напад закiнчується блюванням. Який найiмовiрнiший попереднiй дiагноз?
У дитина, яка народилася на 35-му тижнi гестацiї виявленi множиннi вади розвитку:
мiкроцефалiя, катаракта, глухота та вроджена вада серця. З анамнезу вiдомо, що мати
пiд час вагiтностi перехворiла на iнфекцiю, яка супроводжувалась плямистою
висипкою, збiльшенням лiмфатичних вузлiв та незначною iнтоксикацiєю. Яке
iнфекцiйне захворювання матерi стало найiмовiрнiшою причиною патологiї у дитини?
До фельдшера сiльської амбулаторiї звернулась мати 5-рiчної дитини. Скарги: у
дитини раптово пiдвищилась температура тiла до 40°С, дитина млява, малорухлива, на
шкiрi з'явилась висипка геморагiчного характеру, зiрчастої форми, пiдвищується над
поверхнею шкiри, не зникає пiсля натискання. Який дiагноз найiмовiрнiший?
До фельдшера сiльської амбулаторiї звернулася мати з 6-мiсячною дитиною. Мати
скаржиться, що у дитини нежить, кашель, свiтлобоязнь, пiдвищення температури тiла,
сльозотеча, дитина вiдмовляється вiд їжi, з'явився висип на обличчi, потiм на шиї, а
згодом на тулубi i нижнiх кiнцiвках. Хворiє 3-ю добу. Пiд час огляду: ознаки
кон'юнктивiту, на шкiрi рясний висип плямисто-папульозного характеру, мiсцями
зливається. Який найiмовiрнiший дiагноз?
У дитини 5 рокiв з'явилися такi симптоми: пiдвищення температури тiла до 37,5°С,
неспокiй, висипання, якi супроводжуються свербiнням. Об'єктивно спостерiгається:
папульозно-везикульозний висип на волосистiй частинi голови, обличчi, тулубi. Яке
захворювання можна припустити?
У дитини 5 рокiв температура тiла 38,2°С, перiодичний бiль у животi, випорожнення з
домiшками слизу i кровi, тенезми. Живiт болiсний пiд час пальпацiї, сигмоподiбна
кишка спазмована, болiсна. Яке захворювання можна припустити?
Фельдшера ФАПу викликали до хворого зі скаргами на загальну слабкість,
переймоподібний біль у животі, підвищення температури тіла до 39,5°С, водянисті
випорожнення зеленуватого кольору з домішками слизу. Такі симптоми свідчать про
Дитина 5 рокiв перебуває у тяжкому станi. Об'єктивно: збiльшення та гiперемiя
пiднебiнних мигдаликiв, щiльнi фiбринознi сiрувато-бiлi плiвки на них, у разi спроби
зняття яких спостерiгається кровоточивiсть слизової оболонки. Укажiть
найiмовiрнiший попереднiй дiагноз:
У дитини 5 рокiв лабораторно дiагностовано ентеробiоз. Укажiть збудника цього
захворювання
До сiльської амбулаторiї звернувся пацiєнт зi скаргами на появу частих, рiдких,
водянистих випорожнень, що нагадують рисовий вiдвар, багаторазове блювання,
виражену слабкiсть, зниження температури тiла до 35,2°С. Яке захворювання можна
припустити?
До приймального вiддiлення iнфекцiйної лiкарнi доставлено пацiєнта на 3-й день
хвороби в тяжкому станi. Скарги на раптове пiдвищення температури, повторну носову
кровотечу, бiль у литкових м'язах та попереку. Об'єктивно спостерiгається: шкiра i
склери помiрноiктеричнi, печiнка i селезiнка збiльшенi, вiдсутнiсть сечовипускання
упродовж останнiх 8 годин. Яке захворювання можна припустити?
Дитинi 7-рiчного вiку провели пробу Манту. За 72 години в мiсцi iн'єкцiї з'явилась
папула розмiром 4 мм. Зробiть висновок за результатом проби:
Сiмейним лiкарем до шкiрно-венерологiчного диспансеру направлений пацiєнт, у якого
є пiдозра на сифiлiс. Який бiологiчний матерiал потрiбно взяти у пацiєнта для
проведення реакцiї Вассермана, щоб пiдтвердити дiагноз?
Пацiєнт 35 рокiв скаржиться на бiль i судоми в гомiлцi та ступнi, болiсну напругу в
усьому тiлi, тризм жувальної мускулатури. З анамнезу вiдомо, що 7 днiв тому пацiєнт
проколов ногу цвяхом. Яке захворювання можна припустити?
Пацiєнт 56 рокiв скаржиться на iнтенсивний головний бiль, запаморочення,
пiдвищення температури тiла до 39°С, збiльшення пахвинного лiмфатичного вузла
справа до розмiрiв волоського горiха. Об'єктивно спостерiгається: кон'юнктивiт,
печiнка i селезiнка збiльшенi, на шкiрi - розеольозно-папульозний висип. З анамнезу
стало вiдомо, що декiлька днiв тому пiсля полювання розробляв тушку вбитого зайця.
Яке захворювання можна припустити в цьому разi?
Чоловік 40-ка років скаржиться на напади лихоманки через кожні 3 дні, трясучий
озноб, різке підвищення температури до 39- 40°С, через 6-8 годин сильне потовиділення.
Після тривалого сну відчуває себе задовільно. Об’єктивно: збільшені печінка і
селезінка. Який найбільш імовірний діагноз?
До фельдшера ФАПу звернувся хворий 24-х років зі скаргами на висипку, яка
з’явилася через три тижні після статевого контакту. Об’єктивно: на шкірі тіла
статевого члена наявна ерозія червоного кольору, з блискучою поверхнею, ущільнена в
основі і безболісна при пальпації. Паховий лімфовузол справа збільшений і безболісний.
Який найбільш імовірний діагноз?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома