18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Еволюція геному людини

Додано: 30 березня 2020
Предмет: Біологія, 10 клас
Тест виконано: 24 рази
9 запитань
Запитання 1

Група методів, які дають уявлення про структуру геному людиноподібних мавп та людини, називають:

варіанти відповідей

1. Генетичними.

2. Молекулярно-біологічними.

3. Математичними.

4. Порівняльними.

Запитання 2

Метод дослідження, який дає можливість аналізувати нуклеотидну послідовність ДНК, а потім порівнювати її із такими ж послідовностями ДНК інших організмів чи організмів інших видів, називається:

варіанти відповідей

1. Секвенування.

2. Моделювання.

3. Реконструювання.

4. Порівняння.

Запитання 3

Відомо, що в людини та шимпанзе є дуже багато подібностей. В той же час є істотні відмінності, наприклад, у людини 23, а в шимпанзе 24 пари хромосом. Чим зумовлена така відмінність:

варіанти відповідей

1. Вона зумовлена втратою однієї "зайвої" пари.

2. Вона зумовлена тим, що у шимпанзе ця пара з'явилася значно пізніше, вже після того як від спільного предка відділилася гілка людини.

3. Вона зумовлена тим, що в людини ця пара об'єдналася із другою парою, тому на одну пару хромосом виявилося менше.

4. Це зумовлено генними перебудовами.

Запитання 4

Більшість відмінностей в геномі людини та шимпанзе викликані:

варіанти відповідей

1. Хромосомними перебудовами.

2. Вставками, які викликані впливом вірусів.

3. Мутаціями, які викликають укорочення або подовження окремих хромосом.

4. Однонуклеотиними замінами.

Запитання 5

Розгляньте мал. 195 на ст. 165 вашого підручника і спробуйте пояснити, чому геном людини більше подібний на геном шимпанзе, ніж на геном горили:

варіанти відповідей

1. Бо горили мають більші розміри.

2. Бо горили не мають спільного предка із людиною.

3. Бо гілки людини та шимпанзе розділилися відносно недавно.

4. Ця схожість є випадковою.

Запитання 6

Яка із хромосом передається тільки по материнській лінії:

варіанти відповідей

1. Х-хромосома.

2. Мітохондріальна хромосома.

3. У-хромосома.

4. Рибосомальна хромосома.

Запитання 7

Спорідненість організмів різних видів сучасна наука визначає за:

варіанти відповідей

1.Зовнішньою подібністю.

2. Особливостями обмінних процесів.

3. Можливістю схрещування та народження плідного потомства.

4. Подібністю нуклеотидних послідовностей ДНК.

Запитання 8

При порівнянні геному людини та шимпанзе було встановлено, що частина генів шимпанзе, які в неї активно працюють, в людини втрачені частково або повністю. Які саме гени найбільше зазнали втрат у людини, порівняно із шимпанзе:

варіанти відповідей

1. Гени нюхових рецепторів.

2. Гени, що відповідають за мову.

3. Гени, які відповідають за синтез однієї із форм кератину.

4. Гени, що відповідають за синтез однієї із форм міозину.

Запитання 9

Молекулярна біологія використовує У-хромосому для визначення спорідненості організмів. Чому саме її, а не якусь іншу хромосому:

варіанти відповідей

1. Бо вона найкоротша.

2. Бо вона зустрічається тільки в осіб чоловічої статі.

3. Бо не маючи собі парної вона не зазнає кросинговеру, а отже не зазнає нуклеотидних рекомбінацій.

4. Бо вона легше від інших видаляється із клітини, тому її легко добути для дослідження.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест