Популяції, їхні основні характеристики

Додано: 14 квітня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 228 разів
34 запитання
Запитання 1

Процес необоротних змін у будові і функціях організмів протягом їхнього історичного існування.



варіанти відповідей

альгологія

еволюція

філогенез

онтогенез

Запитання 2

Ввів біномінальну номенклатуру


варіанти відповідей

Ж.Б.Ламарк

К.Лінней

Ч.Дарвін

Е.Геккель

Запитання 3

Вважав однією з основних причин еволюції

 внутрішнє прагнення організмів до удосконалення


варіанти відповідей

Ж.Ламарк

Ч.Дарвін

Е.Геккель

К.Лінней

Запитання 4

Ч.Дарвін основними факторами еволюції вважав

варіанти відповідей

спадкову мінливість

неспадкову мінливість

природний добір

боротьбу за існування

Запитання 5

Найгостріша форма боротьби за існування

варіанти відповідей

боротьба з природними явищами

внутрішньовидова боротьба

міжвидова боротьба

Запитання 6

До видоутворення приводить процес

варіанти відповідей

дивергенції

конвергенції

природного добору

боротьби за існування

Запитання 7

Органи, які з'являються у окремих представників виду, що притаманні їхнім предкам

варіанти відповідей

рудименти

атавізми

аналогічні органи

гомологічні органи

Запитання 8

Вибрати гомологічні органи

варіанти відповідей

крило птахів, крило комах

крило птахів, рука людини

залишки тазового пояса у китів, апендикс

Запитання 9

Елементарною одиницею еволюційного процесу є:

варіанти відповідей

особина

вид

популяція

клас

Запитання 10

Вкажіть назву науки, що вивчає вимерлі організми:  

варіанти відповідей

палеонтологія

еволюційне вчення

філогенія

систематика

Запитання 11

Позначте найменшу таксономічну одиницю: 

варіанти відповідей

родина

вид

клас

тип

рід

ряд

царство

Запитання 12

Синтетична теорія еволюції твердить, що єдиним джерелом спадкової мінливості є: 

варіанти відповідей

природний добір

дрейф генів

мутації

модифікації

адаптації

ізоляція

Запитання 13

Гусениці деяких метеликів за формою тіла та забарвленням нагадують суху гілку. Це пристосування має назву: 

варіанти відповідей

захисне забарвлення

застережливе забарвлення

маскування

індивідуальне забарвлення

розчленувальне забарвлення

демонстрація

Запитання 14

Виберіть ілюстрацію, на якій зображені гомологічні органи:

варіанти відповідей
Запитання 15

Назвіть рушійні сили еволюції за Ч. Дарвіном (множинний вибір): 

варіанти відповідей

природний добір

неспадкова мінливість

внутрішнє прагнення до прогресу

спадкова мінливість

штучний добір

вправляння та невправляння органів

боротьба за існування

Запитання 16

Елементарною одиницею еволюційного процесу є:

варіанти відповідей

особина

популяція

вид

клас

Запитання 17

Сукупність особин одного виду, що живуть на певній території, вільно схрещуються і дають плодюче потомство - це:

варіанти відповідей

підвид

вид

надвид

популяція

Запитання 18

Укажіть види природного добору:

варіанти відповідей

стабілізуючий, свідомий, дизруптивний

стабілізуючий, штучний, рушійний

стабілізуючий, рушійний, розриваючий

стабілізуючий, несвідомий, рушійний

Запитання 19

Дивергенція - це:

варіанти відповідей

розходження ознак у споріднених організмів

виникнення нового виду

зближення ознак у різних організмів

перемога певних організмів у боротьбі за існування

Запитання 20

Популяції між собою відрізняються за:

варіанти відповідей

чисельністю

віковою структурою

статевою структурою

всі відповіді правильні

Запитання 21

Коливання чисельності попупуляцій

варіанти відповідей

густота популяції

приріст популяції

гомеостаз популяцій

популяційні хвилі

Запитання 22

Приріст популяції

варіанти відповідей

різниця між народжуваністю і смертністю

співвідношення особин різних статей

кількість особин популяції, які гинуть за певний час

кількість особин популяції, які народились за певний час

Запитання 23

маса особин популяції , що припадає на одиницю площі - це ..

варіанти відповідей

гомеостаз популяції

екологічна ніша

питома біомаса популяції

густота популяції

Запитання 24

Продуценти

варіанти відповідей

фітофаги

гриби, бактерії

хижаки

рослини

Запитання 25

Консументи

варіанти відповідей

рослини

тварини

гриби

бактерії

Запитання 26

Біогеоценоз

варіанти відповідей

територія з більш-менш однорізними фізико-кліматичними умовами

територія+популяції різних видів+фізичне середовище з колообігом речовин і потоками енергії

сукупність організмів різних видів, які взаємодіють між собою і фізичним середовищем

Запитання 27

Між особинами однієї популяції можуть існувати взаємозв*язки

варіанти відповідей

боротьба з несприятливими умовами

паразитизм

хижацтво

конкуренція

Запитання 28

Загальний склад генів даної популяції називають

варіанти відповідей

генотип

фенотип

каріотип

генофонд

Запитання 29

Властивостями популяції є

варіанти відповідей

густота, народжуваність, смертність,

вікова структура, біотичний потенціал

розподіл у просторі, крива зростання

усі відповеді правильні

усі відповеді неправильні

Запитання 30

Дрейф генів

варіанти відповідей

зменшення рідкісних алелей

збільшення гетерозіготності в популяції

випадкова неспрямована зміна частот зустрічальності алелей у популяції

коливання генетичної неоднорідності популяції

зменшення генетичної неоднорідності популяції

Запитання 31

Адаптації - це:

варіанти відповідей

Еволюційні процеси в межах популяцій, що завершуються формуванням пристосувань

 Пристосування будови, функцій, поведінки організмів до певних умов існування

Випадкові й неспрямовані зміни частот зустрічальності алелів певного гена

Коливання чисельності особин популяції

Запитання 32

Яскраве забарвлення павича, це-

варіанти відповідей

мімікрія

маскувальне забарвлення

 Приваблювальне забарвлення

застережливе забарвлення

Запитання 33

Зимове забарвлення зайця-біляка, це

варіанти відповідей

мімікрія

приваблювальне забарвлення

маскувальне

застережливе

Запитання 34

Метелик-каліма з візерунком очей сови на крилах, це:

варіанти відповідей

мімікрія

маскувальне забарвлення

погрозливе забарвлення

застережне забарвлення

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест