Фонетична норма

Додано: 24 січня 2021
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 15 разів
6 запитань
Запитання 1

До календарно-обрядових (1)пісень належать:

колядки, (2)щедрівки (зимовий різдвяний цикл);

веснянки, (3)гаївки, або гагілки (весняний цикл);

русальні ((4)пов’язані зі (5)святковим циклом (6)колосіння збіжжя та розквіту природи (7)наприкінці весни);

купальські (переджниварський цикл середини літа);

жниварські і стодольні (збирання (8)врожаю в кінці літа).


Оберіть рядок, у якому у всіх словах звуків більше, ніж букв.

варіанти відповідей

1, 3, 4

2, 3, 8

2, 4, 6

5, 7, 8

Запитання 2

Протягом віків сформувався чіткий (1)весняний обряд - закликання весни (2)піснями. (3)Випікається весняне печиво у вигляді жайворонків, голубків, яке діти і (4)розносять по селу. У весняних іграх та хороводах (5)імітуються (6)легкі рухи, характерні для (7)трудової діяльності: засівання поля, (8)збирання врожаю, обмолот.


У якому рядку позначено всі слова, у яких відбуваються уподібнення приголосних звуків?

варіанти відповідей

2, 5, 6

1, 3, 7

4, 5, 8

5, 7, 8

Запитання 3

У пісні „Засвіт встали козаченьки“ (1)розповідається про козаків, які (2)вирушають у похід. Козак (3)заспокоює кохану Марусю та просить її помолитись Богу за (4)нього. (5)Проводжає мати свого сина в далеку дорогу й просить (6)його „через чотири (7)недільки“ додому вертатись. Син благає матір (8)прийняти його кохану Марусеньку „як рідну дитину“.


У якому рядку у всіх словах є звук [й]?

варіанти відповідей

1, 2, 4

4, 6, 8

3, 5, 8

6, 7, 8

Запитання 4

(1)Пісня Марусі Чурай „Віють вітри, віють буйні“ передає почуття (2)самотньої дівчини, яка страждає в (3)розлуці з „милим, чорнобривим“. Для неї це - „люте горе“,їй тяжко, як (4)билиночці в полі, що росте на піску, без роси, на (5)сонці. (6)Розпочинається твір поетичним паралелізмом (дерева (7)гнуться — ((8)сльози не ллються) і закінчується риторичними реченнями.


У якому рядку позначено слова, у яких відбувається уподібнення приголосних звуків?

варіанти відповідей

1, 3, 5

3, 6, 7

3, 7, 8

2, 4, 6

Запитання 5

В (1)історичній пісні „Чи не той то (2)хміль...“згадуються події Національно-визвольної (3)війни 1648-1654 pp. під проводом Богдана Хмельницького (бій під Жовтими Водами). (4)Ватажка змальовано як справжнього народного (5)героя, мужнього і (6)відважного воїна, мудрого діяча й політика, (7)захисника (8)поневолених, „козацького батька“.


Оберіть варіант, у якому слова розставлено за алфавітом.

варіанти відповідей

3, 1, 5, 2

5, 3, 7, 8

4, 6, 3, 8

4, 3, 7, 5

Запитання 6

Перлиною народного епосу є „Дума про Марусю Богуславку“.

У (1)турецькій неволі (2)тридцять літ перебуває (3)сімсот козаків. У святу неділю Маруся Богуславка визволяла невольників, але з ними не (4)тікала, а просила (5)передати її (6)батькам, що вона „вже (7)потурчилась, побусурменилась!“

Маруся Богуславка - узагальнений образ жінки-полонянки, яка не забуває рідної землі і (8)намагається хоч щось корисне зробити для неї.


У якому рядку позначено в усіх словах однаковий звук?

варіанти відповідей

2, 4, 6

1, 3, 8

5, 6, 7

4, 6, 8

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест