Форсована індустріалізація в радянській Україні (ЗНО)

Додано: 10 грудня 2021
Предмет: Історія України, 10 клас
54 запитання
Запитання 1

 Яке положення можна віднести до наслідків індустріалізації 1930-х рр.?


варіанти відповідей

комплексний розвиток народного господарства

високі темпи розвитку важкої промисловості

інтенсивний розвиток легкої промисловості

розвиток наукомістких технологій

Запитання 2

Яке визначення розкриває суть поняття «індустріалізація»?


варіанти відповідей

примусове й безвідплатне вилучення майна на користь держави в результаті адміністративного чи судового рішення

перехід промислових підприємств із приватної власності у власність держави

процес створення великого машинного виробництва в основних галузях народного господарства. Створення виробництва засобів виробництва

примусове вилучення державою чи органами влади за певну плату майна громадян, підприємств або установ

Запитання 3

Яке поняття виникло у зв’язку зі здійсненням сталінської індустріалізації?


варіанти відповідей

трест

концесія

продрозкладка

стахановець

Запитання 4

Стахановський рух був започаткований у роки:


варіанти відповідей

воєнного комунізму

нової економічної політики

індустріалізації

радянізації західних областей України

Запитання 5

Про що йдеться в уривку з історичного джерела?

«Експропріація непродуктивних класів (буржуазії і дворянства), анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної системи в руках держави і т. ін. — самі по собі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії».

варіанти відповідей

про причини індустріалізації

про джерела індустріалізації

про привід до колективізації

про причини колективізації

Запитання 6

Про що йдеться у фрагменті доповіді голови Раднаркому УСРР В. Чубара?

«Ми маємо ряд індустріальних велетнів, що їх побудовано... і першим найліпшим є Дніпрельстан... У нас пущено за ці роки дванадцять доменних печей... Наша машинобудівна промисловість зростає нечуваними кроками... Ми збудували Краматорський машинобудівний завод... Луганський паротягобудівельний завод... Треба відзначити побудову Харківського тракторного заводу...»

варіанти відповідей

про причини індустріалізації

про наслідки індустріалізації

про джерела індустріалізації

про передумови індустріалізації

Запитання 7

Якій події присвячений плакат, зображений на ілюстрації?


варіанти відповідей

«воєнного комунізму»

нової економічної політики

радянської модернізації

післявоєнної відбудови

Запитання 8

До чого закликав агітаційний плакат, зображений на ілюстрації?


варіанти відповідей

до реалізації планів першої п’ятирічки

до запровадження нової економічної політики

до проведення колективізації

до боротьби з «ворогами народу»

Запитання 9

Із якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УСРР на початку 1930-х рр. розповсюджувало зображені плакати?


варіанти відповідей

засвідчити єдність Комуністичної партії й народу в здійсненні індустріалізації

переконати радянське суспільство в перевагах соціалізму над капіталізмом

продемонструвати світові високі темпи розвитку промисловості

мобілізувати робітничий клас на трудові рекорди та подвиги

Запитання 10

Агітаційний плакат 1930-х рр. є джерелом для визначення:


варіанти відповідей

причин індустріалізації

джерел індустріалізації

масштабів індустріалізації

переваг прискореної індустріалізації

Запитання 11

Об’єкти, збудовані в Запоріжжі у 30-х рр.:


варіанти відповідей

Дніпрогес, Дніпровський алюмінієвий завод, «Запоріжсталь».

Дніпровський алюмінієвий завод, «Запоріжсталь», Запорізький автомобільний завод.

«Запоріжсталь», Запорізький автомобільний завод, Дніпрогес.

Запорізький автомобільний завод, Дніпрогес, Дніпровський алюмінієвий завод.

Запитання 12

Засоби вичавлювання з народу грошей, які було застосовано в роки перших п’ятирічок:


варіанти відповідей

державні позики, емісія грошей, збільшення виробництва горілки.

емісія грошей, збільшення виробництва горілки, соціальні пільги.

збільшення виробництва горілки, соціальні пільги, державні позики.

соціальні пільги, державні позики, емісія грошей.

Запитання 13

Причина провалу в УСРР плану форсованої індустріалізації в роки першої п’ятирічки:


варіанти відповідей

виконанню плану перешкодили зовнішньополітичні обставини, реальна загроза війни.

виконанню плану перешкодили непередбачені стихійні лиха.

нереальність показників плану індустріалізації, адміністративно-командні методи виконання.

саботаж населення, збройний опір, диверсії, «економічне шпигунство».

Запитання 14

Мета більшовицької політики індустріалізації:



варіанти відповідей

забезпечення часткового вдосконалення та розвиток промисловості, відбудова якої відставала від відбудови сільського господарства.

завершення промислового перевороту, ліквідація ручної праці в промисловості.

перетворення СРСР з аграрної на індустріально розвинену державу, в економіці якої промисловість відіграватиме провідну роль.

поставлення промисловості на службу сільському господарству, щоб за випуском цієї продукції обійти всі країни світу.

Запитання 15

Назва 1929 року після відповідної статті Йосифа Сталіна:


варіанти відповідей

«Рік великого досягнення».

«Рік великого перелому».

«Рік великого терору».

«Рік великого успіху».

Запитання 16

Галузі (галузь) економіки, у які направляли основні капіталовкладення в роки перших п’ятирічок:


варіанти відповідей

важка промисловість (енергетика, машинобудування, металургія).

легка і харчова промисловості.

нафто-хімічна та хімічна промисловості.

сільське господарство та переробна промисловість.

Запитання 17

Мета першого п’ятирічного плану розвитку народного господарства України:



варіанти відповідей

закріплення усталеної раніше структури народного господарства, яка ґрунтувалася на видобувних галузях і первинній обробці сировини.

кардинальні зміни у структурі народного господарства, базовими галузями мали стати легка, харчова промисловості та машинобудування.

розвиток лише паливно-енергетичного комплексу, решта уваги звернено на сільське господарство.

розвиток лише чорної та кольорової металургії, решту інвестицій вкладали в аграрний сектор.

Запитання 18

Підсумки розвитку промисловості України в роки перших п’ятирічок:



варіанти відповідей

економіка за характером була переважно аграрно-індустріальною, розвиток лише харчової промисловості та паливно-енергетичного комплексу.

економіка за характером була переважно аграрною, розвиток лише легкої та харчової галузей.

перетворення України на високорозвинуту індустріальну державу.

створення в Україні промислової бази, характер економіки змінився з аграрного на переважно індустріальний.

Запитання 19

Належність великої промисловості України:


варіанти відповідей

контроль уряду радянської України над великою промисловістю.

перебування переважно у власності іноземців, які брали концесії.

перебування переважно у приватній власності українців.

перехід у підпорядкування загальносоюзних наркоматів.

Запитання 20

Що стало наслідком розгортання в СРСР стахановського руху?


варіанти відповідей

заборона робітникам самовільно залишати підприємства

запровадження семиденного робочого тижня

підвищення норм виробітку продукції

уведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу

Запитання 21

Укажіть галузь, розвитку якої приділяли основну увагу в Південно-Східній Україні.



варіанти відповідей

деревообробна промисловість

електроенергетика

легка промисловість

харчова промисловість

Запитання 22

Яке поняття описано в наведеному уривку?

«У 1929 р. на листопадовому пленумі ЦК КП(б) було вирішено «за всяку ціну» прискорити розвиток машинобудування та інших галузей великої промисловості».

варіанти відповідей

Колективізація

стахановський рух

форсована індустріалізація

експлуатація

Запитання 23

Джерелами індустріалізації були

1) іноземні інвестиції

2) кошти, вилучені з сільського господарства, легкої промисловості

3) зниження податків

4) внутрішні примусові позики

5) іноземні кредити

варіанти відповідей

1, 3

2, 4

3, 5

1, 2

Запитання 24

Новобудовами перших п’ятирічок були

1) Луганський паровозобудівний завод

2) Запорізький завод «Комунар»

3) Криворіжсталь

4) Дніпропетровський металургійний завод

5) Запоріжсталь

6) Дніпроалюмінійбуд

варіанти відповідей

1, 3, 4

2, 4, 5

1, 3, 6

3, 5, 6

Запитання 25

Що відбувалося протягом другої п’ятирічки?


варіанти відповідей

Започаткування соціалістичного змагання

зменшення асигнувань на оборону

перехід до форсованої індустріалізації

швидкий розвиток легкої і харчової промисловості

Запитання 26

Новим методом інтенсифікації праці, що з’явився в роки перших п’ятирічок, вважається


варіанти відповідей

уведення новітніх технологій

грошове стимулювання робітників

організація соціалістичного змагання

раціональний розподіл робочого часу

Запитання 27

Якою цифрою позначено на картосхемі область УСРР, де в роки першої п'ятирічки було побудовано завод-гігант тракторного машинобудування?


варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 28

 Якою цифрою позначено на картосхемі область УСРР, де в роки другої п'ятирічки було побудовано завод-гігант чорної металургії?


варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 29

Коли було створено подану фотографію?


варіанти відповідей

1929 р.

1931 р.

1935 р.

1939 р.

Запитання 30

Доповніть твердження.

XV з'їзд ВКП(б) схвалив директиви першого п'ятирічного плану на...


варіанти відповідей

1927/28-1931/32 рр.

1928/29-1932/33 рр.

1930/31-1933/34 рр.

1933-1937 рр.

Запитання 31

Які заходи більшовицької влади мали на меті форсування індустріалізації в роки першої п'ятирічки?

1 Поєднання великої державної промисловості та дрібнотоварного приватного виробництва.

2 Відмова від директивного способу ведення господарювання.

3 Встановлення надвисоких планових завдань і покарання тих, хто опинявся позаду.

4 Матеріальне заохочення робітників.

5 Запровадження масового виробничого змагання трудових колективів.

варіанти відповідей

1, 3

2, 4

3, 5

4, 5

Запитання 32

Якими були результати форсованої індустріалізації за підсумками першої п'ятирічки?


варіанти відповідей

Підвищення матеріального добробуту населення.

Розбудова підприємств, які обслуговували машинобудівний комплекс.

Посилення залежності від іноземних капіталовкладень.

Пропорційний розвиток промисловості групи «А» та групи «Б».

Запитання 33

Укажіть особливості соціально-економічній ситуації УСРР у роки першої п'ятирічки.

1 Підвищення купівельної спроможності населення.

2 Запровадження в містах нормованої торгівлі хлібом за картками.

3 Переведення промисловості на семиденний робочий тиждень.

4 Поширення стаханівського руху.

5 «Ліквідація куркульства як класу».

варіанти відповідей

1, З

2, 4

2, 5

4, 5

Запитання 34

Що було характерним для економіки радянської України 1929-1938 рр.?


варіанти відповідей

Низькі темпи розвитку промисловості групи «А».

Баланс ринкових та директивних механізмів управління.

Плановий характер.

Залежність від закордонних інвестицій.

Запитання 35

Що визначало соціально-економічне становище радянської України у 1929-1938 рр.?

1 Зміцнення соціального статусу селян.

2 Трудовий ентузіазм пролетаріату.

3 Панування державної власності.

4 Обмеження втручання держави в економіку.

5 Баланс попиту та виробництва товарів.

варіанти відповідей

1, 3

2, 3

2, 5

4, 5

Запитання 36

До яких заходів вдавалася більшовицька влада для

форсування темпів індустріалізації в роки першої п'ятирічки?

1 Поєднання великої державної промисловості та дрібнотоварного приватного виробництва.

2 Запровадження масового виробничого змагання трудових колективів.

3 Впровадження режиму економії.

4 Матеріального заохочення робітників.

5 Відмови від директивного способу господарювання.

варіанти відповідей

1, 3

1, 4

2, 3

4, 5

Запитання 37

Який із зображених радянських плакатів відображає суть документа, уривок із якого процитовано:

«Це гасло [«техніка вирішує все»] допомогло нам створити найширшу технічну базу в усіх галузях діяльності... Це дуже добре. Але цього далеко і далеко недостатньо. Техніка без людей, які оволоділи технікою, мертва. Техніка на чолі з людьми, котрі оволоділи технікою, може й повинна творити чудеса. Ось чому тепер наголос має бути зроблений на працівниках, які оволоділи технікою...»?

варіанти відповідей
Запитання 38

Напис на плакаті: «Учора - рубіж новатора, сьогодні - робоча норма!»

Зображений плакат, присвячений стаханівському руху, відображає його


варіанти відповідей

причину.

передумову.

наслідок.

зміст.

Запитання 39

Проаналізуйте статистичні дані й визначте, що стало характерним для промисловості України кінця 1930-х років порівняно з 1920-ми роками.


варіанти відповідей

Повільне зростання кількості великих промислових підприємств, переважання в республіці кустарно-ремісничого сектору за кількістю зайнятих робітників.

Стрімкий розвиток фабрично-заводського сектору, який став домінуючим як за кількістю підприємств, так і за обсягами промислового виробництва.

Збереження значної питомої ваги підприємств дрібної промисловості, яка залишалася домінуючою за обсягами виробництва промислової продукції.

Концентрація левової частки робітників у фабрично-заводському секторі, що домінував у виробництві промислової продукції республіки.

Запитання 40

У якому уривку з історичних джерел відображено досягнення промисловості України за роки перших п’ятирічок?


варіанти відповідей

«Наша промисловість зростає нечуваними кроками. Ми збудували Краматорський машинобудівний, Харківський тракторний заводи. Все це переконує, що боротьба за соціалізм захоплює мільйони ентузіастів».

«…Темпи промислового розвитку Західної України були вищими, ніж на сході УРСР. …Тут споруджено понад 2,5 тис. великих і середніх промислових підприємств».

«Реконструйовано легку та харчову промисловості, ліквідовано їх відставання від чорної металургії за рівнем капіталовкладень. Ці галузі увійшли в ряд передових галузей соціалістичного господарства».

«З метою покращення управління промисловістю визнано за необхідне ліквідувати ради народного господарства і повністю підпорядкувати підприємства загальносоюзним і республіканським міністерствам за галузевим принципом». 

Запитання 41

У якому місті у листопаді 1932 р. стала до ладу гідроелектростанція?


варіанти відповідей

Дніпропетровськ;

Запоріжжя;

Київ;

Харків.

Запитання 42

Форсовану індустріалізацію передбачалося забезпечити за рахунок:


варіанти відповідей

запровадження політики «ножиці цін»;

підвищення податків;

забезпечення коштами селян;

залучення іноземних інвестицій.

Запитання 43

Командно-адміністративна система характеризується:



варіанти відповідей

свободою підприємництва

повним підпорядкуванням виробництва держави

невтручання держави в економіку

самостійно виробників продукції

Запитання 44

Основними цілями індустріалізації СРСР НЕ були:


варіанти відповідей

Ліквідація техніко-економічної відсталості країни

Досягнення економічної незалежності

Інтеграція радянської економіки в світовий ринок

Створення потужної оборонної промисловості

Запитання 45

Індустріалізація в СРСР призвела до:


варіанти відповідей

падінню промислового виробництва

розвитку переважно легкої промисловості

інтеграції радянської економіки в світовий ринок

створенню потужної оборонної промисловості

Запитання 46

Що з названого було одним з підсумків перших п'ятирічок?


варіанти відповідей

скасування державної монополії на зовнішню торгівлю

зміцнення обороноздатності країни

інтенсивний розвиток відрубних і хутірських господарств в селі

зміцнення позицій приватного сектора економіки


Запитання 47

Основна маса промислових підприємств України за роки індустріалізації була збудована у


варіанти відповідей

І п'ятирічку

ІІ п'ятирічку

ІІІ п'ятирічку

ІV п'ятирічку

Запитання 48

Урочисте відкриття Дніпрогесу відбулось у



варіанти відповідей

1930 р.

1931 р.

1932 р.

1933 р.

Запитання 49

Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, які характеризують економічне життя України в період радянської модернізації.

1 одержавлення засобів виробництва, перехід приватних підприємств у власність держави

2 швидке створення великого машинного виробництва в усіх галузях господарства

3 економічна система, у якій держава керує економікою.

4 масовий рух трудових колективів із метою піднесення продуктивності праці робітників

А командна економіка

Б націоналізація промисловості

В соціалістичне змагання

Г суцільна колективізація

Д форсована індустріалізація

варіанти відповідей

БДГА

БАДВ

БДАВ

БГВА

Запитання 50

Установіть відповідність між назвами новобудов перших п'ятирічок та містами, де їх було споруджено.

1 Тракторний завод

2 Дніпрогес

3 Азовсталь

4 Металургійний завод ім. Петровського

А Маріуполь

Б Харків

В Дніпропетровськ

Г Запоріжжя

Д Дніпродзержинськ

варіанти відповідей

БГВА

БДАВ

БДГА

БГАВ

Запитання 51

Установіть послідовність подій.

А Рік «великого перелому»

Б початок соціалістичних змагань

В початок першої п’ятирічки

Г курс на індустріалізацію

варіанти відповідей

ГАБД

ГДБА

ГВАБ

ГБАД

Запитання 52

Визначте джерела індустріалізації, що здійснювалася в Україні в 1929—1938 рр.

1 створення системи трестів і концесій

2 денаціоналізація промисловості

3 збільшення вивезення за кордон нафти, лісу, хліба

4 внутрішні примусові державні позики

5 відмова від політики «ножиці цін»

6 доходи державного сектору економіки

7 репарації з Німеччини та її союзників

варіанти відповідей

157

257

346

367

Запитання 53

Укажіть об’єкти, введені в дію в роки перших п’ятирічок.

1 «Азовсталь»

2 Дніпровська гідроелектростанція

3 Каховська гідроелектростанція

4 Київський авіаційний завод

5 Кременчуцький автозавод

6 «Криворіжсталь»

7 Південний машинобудівний завод

варіанти відповідей

126

137

145

156

Запитання 54

Які твердження характеризують основні завдання індустріалізації?

1 Зміцнення оборонного потенціалу СРСР

2 здобуття техніко-економічної незалежності УРСР

3 усунення дрібних власників, якими було важко керувати

4 прагнення ліквідувати неписьменність

5 забезпечення населення дешевими продуктами харчування

6 підвищення технічної бази сільського господарства

7 відродження ринкових відносин

варіанти відповідей

126

136

246

367

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест