Фразеологія

Додано: 7 лютого 2022
Предмет: Українська мова, 10 клас
Копія з тесту: Фразеологія
Тест виконано: 112 разів
13 запитань
Запитання 1

У якому рядку наведені словосполучення є фразеологізмами? 


варіанти відповідей

хотіти їсти, швидко втекти, говорити навмисне, уважно дивитися.


дотепний чоловік, покірна людина, балакуча жінка, вродлива дівчина.

пропускати повз вуха, писана красуня, кипіти від злості, хапати дрижаки.

надокучати товаришеві, дорога річ, повісити пальто, кипить вода.

гнути залізо, піймати рибу, дбайливо доглядати, зазнати поразки.

Запитання 2

Які фразеологізми становлять синонімічний ряд?


варіанти відповідей

зачепити за живе, зривати маску, відкривати очі, перемивати кісточки.

очей не відірвати, ні в казці сказати ні пером описати, хоч з лиця воду пий, писана красуня.

брати на себе, укривати ганьбою, зіграти в ящик, допікати до живого.

обливати брудом, гав ловити, розкривати рота, собаку з’їсти.

пекти раків, пасти задніх, зуб на зуб не попадає, правити теревені.

Запитання 3

Який фразеологізм є антонімом до вислову „стояти як пень”?


варіанти відповідей

стояти на власних ногах;      


стояти на краю безодні;


сидіти склавши руки;   

 

бігти стрімголов;     

 

скрутити собі м’язи.

 

Запитання 4

Знайдіть рядок фразеологізмів з античної міфології, що стали інтернаціональними

варіанти відповідей

вхопити шилом патоки, тягар на душі, кермо влади, аж за вухами лящить.

відрізана скиба, журба сушить, завертати голоблі, сідати в калошу.

з голови до п’ят, вмивати руки, червоний як рак, малий розум.

берегти як зіницю ока, за царя Панька, горобина ніч, в очах зеленіє.

авгієві стайні, ахіллесова п’ята, бездонна бочка, гордіїв вузол.

Запитання 5

Укажіть рядок, у якому всі фразеологізми біблійного походження:


варіанти відповідей

ахіллесова п’ята, барон Мюнхаузен;

дамоклів меч, тридцять срібняків;

Соломонове рішення, лебідь з Ейвону;


Ноїв ковчег, канути в Лету;


блудний син, поцілунок Іуди.


Запитання 6

Визначте рядок, у якому використано фразеологізми-синоніми:

варіанти відповідей

нестися високо / чути краєм вуха;



п’яте через десяте / запас біди не чинить;

копилити губи / роззявити рота;


сушити зуби / умирати від реготу;



зловитися на гачок / під самим носом.


Запитання 7

Укажіть фразеологізм–синонім до вислову замилювати очі:


варіанти відповідей

ловити на слові;


дати перцю;


закрутити шайки;


бити в литаври;



напускати туману.


Запитання 8

Визначте рядок, у якому використано фразеологізми-антоніми:


варіанти відповідей

замилювати очі / удар нижче пояса;


ревма ревіти / стріляна птиця;


байдики бити / працювати не розгинаючи спини;


головою лягти / ні пари з уст;


тримати язик за зубами / легкий хліб.


Запитання 9

Виберіть тлумачення фразеологізму «ні гаряче ні зимно».

варіанти відповідей

ніколи

рано

мовчки

байдуже

нічого

Запитання 10

У реченні «Розжився [Білогруд] ..., багатирем став» на місці пропуску доречними будуть фразеологізми (більше однієї відповіді):

варіанти відповідей

на широку ногу

як кіт наплакав

на всю губу

через пень колоду

як муха в окропі

Запитання 11

Фразеологічний зворот ужито в реченні:

варіанти відповідей

Микола Васильович Гоголь вважав кобзарів охоронцями бойової слави України.

Зашелестіли крильми якісь нічні птахи.

Ще трималися по садках пізні сливи, пізніми яблуками було обкидане гілля, як раптом пішов сніг.

Не грай з вогнем, Оксано, бо ти, здається, й досі не знаєш, що таке життя.

Запитання 12

У фразеологізмах «дурити…», «високо тримати …», «зложити ...», «хоч ... об стіну товчи»  замість пропусків має бути слово:

варіанти відповідей

шия

душа

голова

серце

себе

Запитання 13

У якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд (мають однакове значення)?

варіанти відповідей

Нестися високо вгору, сісти на мілину, терпець урвавсь, лізти на мед.

Брехні справляти, замилювати очі, напускати туману, дзвін великий лить.

Нуль без палички, пальці гризти, підставляти ногу, жити одним днем.

Збити з пантелику, теревені правити, облизня піймати, грати дурня.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест