23 червня о 18:00Вебінар: Практика реалізації проєктів та відеопроєктів у НУШ

Фразеологія

Додано: 11 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
12 запитань
Запитання 1

Укажіть значення фразеологізму тоді як рак свисне:

варіанти відповідей

бідувати;

ніколи;

бути голодним;

швидко.

Запитання 2

Знайти антонім до фразеологізму поливати помиями :

варіанти відповідей

давати бобу;

волосся дибки стає;

співати дифірамби;

сам не при собі.

Запитання 3

Який фразеологізм відповідає слову лякати:

варіанти відповідей

наганяти холоду;

дати ляща;

обламати роги;

узяти гору.

Запитання 4

Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі підмета:

варіанти відповідей

Ви послухайте його і на вус намотайте.

День був ясний, починалося бабине літо.

Він наговорив сім мішків гречаної вовни.

Всю дорогу він бубонів, а тут в рот води набрав.

Запитання 5

Знайдіть антонім до фразеологізму гладити по спині:

варіанти відповідей

на кутні сміятися;  

як салом по губах; 

ухопити шилом патоки;

дати перцю.

Запитання 6

Позначте речення, у якому є фразеологізм

варіанти відповідей

Залив їм пан за шкуру сала, не пожаліють і вони його.

Колишні учні прийшли привітати свою першу вчительку.

Оксана спокійно пробирається попід високим парканом, оминає людські натовпи.

Запитання 7

Знайти синонім до фразеологізму давати натруски:

варіанти відповідей

обдерти як липку;

як корова язиком злизала;

розпустити язика;

накрити мокрим рядном.

Запитання 8

Визначтелексичне значення фразеологізму кирпа вгору

варіанти відповідей

жадібний

пихатий

розумний

Запитання 9

До фразеологізму намастити п’яти салом  можна дібрати синонімічний фразеологізм

варіанти відповідей

ногою ступити ніде

точити теревені

накивати п’ятами

ні луски ні хвоста 

Запитання 10

Виділіть речення, у якому вжито фразеологічний зворот.


варіанти відповідей

Словом «перець» люди називали чомусь дуже неоднакові речі. (А. Коваль).  

       

Перцем звуть і злющі-презлющі червоні перчини (А, Коваль).

         

Прийдеться ще декому перцю давати (Б. Олійник).      


Колумб поклав до ніг короля й королеви мішок з перцем (А. Коваль). 


Запитання 11

Позначте рядок, у якому всі сполучення слів є фразеологізмами:


варіанти відповідей

гострий язик, твердий горішок, світла голова;      

    чорна година, рівний шлях, англійська вимова;          

    жовта пляма, друге дихання, глупа ніч;         

     весела пригода, сонячний день, від а до я. 


Запитання 12

Укажіть рядок слів, у якому сполучення слів не є фразеологізмом:


варіанти відповідей

права рука;      


важка рука;   


набита рука;        

міцна рука.  


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест