Порушення обміну фенілаланіну - фенілкетонурія - успадковується як рецесивна ознака. У медико-генетичну консультацію звернулися здорові батьки, у яких народилася дитина із цим захворюванням. Їх цікавить питання: яка ймовірність (%) народження в них здорової дитини?
Ген, рецесивний алель якого спричинює гемофілію, локалізований в Х-хромосомі. Чоловік, який хворіє на гемофілію, одружився із жінкою. Її генотип не містить алеля, який спричинює гемофілію. Ультразвукове дослідження дало змогу з'ясувати, що в них народиться хлопчик. Яка ймовірність (%) того, що він не хворітиме на гемофілію?
У якому схрещуванні розщеплення за фенотипом у потомстві може бути 9 : З : З : 1?
При схрещуванні гетерозиготних організмів (отриманих при схрещуванні гомозигот) у нащадків спостерігається розщеплення за фенотипом у співвідношенні 3 : 1
Це трактування ...
У помідорів ген, який зумовлює нормальну висоту стебла, домінує над геном карликовості. Зазначте, яке співвідношення генотипів буде в поколінні від схрещування гетерозиготної рослини з карликовою:
У корів безрогість домінує над рогатістю. Як позначаються гомозиготні безрогі корови?
Усі особини, отримані після схрещування (гібриди) в першому поколінні, мають однаковий генотип та однаковий фенотип.
Це трактування ...
Уявіть, що Ви медико-генетичний консультант. До Вас звернулася сім'я (батько, мати та двоє дітей) з проханням з'ясувати, чи є діти рідними для їхньої подружньої пари. Ви провели дослідження групи крові всіх членів сім'ї й отримали такі результати: у батька група крові АВ (IV), у матері – А (ІІ), у старшої дитини – В (ІІІ), у молодшої дитини – 0 (І). Укажіть правильне твердження.
Особини мають такі генотипи: AA, aa, Bb,CC,Dd,Ee . Які з них гомозиготи, а які-гетерозиготи?
У дурману пурпуровий колір квіток (Р) домінує над білим (р), а колючі коробочки (D)- над гладенькими (d). Гоиозиготну форму рослини, яка має пурпурові квітки й гладенькі коробочки, схрестили з гомозиготною формою, яка має білі квітки й колючі коробочки.Визначте генотипи батьків?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома