головні і другорядні члени речення

Додано: 17 березня 2021
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 7 разів
20 запитань
Запитання 1

У реченні До школи біжать радісні діти. слова "до школи" виступають:

варіанти відповідей

додатком

обставиною

підметом

означенням

Запитання 2

Додаток виділено в реченні

варіанти відповідей

Моя мама найкраща в світі.

Я так люблю шоколадні цукерки!

Завтра приїде мій старший брат.

Випав перший сніг

Запитання 3

Позначте спонукальне речення:

варіанти відповідей

Облягають небо хмари.

А кривду кинь у забуття.

Як пахне хліб?

Як швидко літо промайнуло!

Запитання 4

Позначте рядок із правильним твердженням:

варіанти відповідей

Куди він котиться? (Це речення питальне, окличне)

Беріть кошика й гайда в ліс. (Це речення спонукальне, неокличне)

Чи він рветься привітати осінь? (Це речення розповідне, окличне)

Звук схожий на легкий постріл. (Це речення спонукальне, неокличне)

Запитання 5

У реченні «Мама тоненьким чистим голосом співала про зажурену вербу і вишивала рушничок» граматичною основою є: 

варіанти відповідей

мама співала і вишивала

співала про вербу

мама співала

вишивала рушничок

Запитання 6

Укажіть варіант, де правильно визначене головне і залежне слово у словосполученні.

варіанти відповідей

Вересневий день. Вересневий - головне слово, день - залежне.

Швидкісний інтернет. Швидкісний - головне слово, інтернет - залежне.

Ходжу щодня. Ходжу - головне слово, щодня - залежне.

Співати пісні. Пісні - головне слово, співати - залежне.

Запитання 7

Односкладним називається речення, граматична основа якого складається:  


варіанти відповідей

з підмета і присудка; 

тільки з присудка 

тільки підмета або тільки присудка

тільки з підмета

Запитання 8

За емоційним забарвленням речення поділяються на:

варіанти відповідей

розповідні і питальні; 

двоскладні і односкладні; 

окличні і неокличні.

поширені та непоширені

Запитання 9

Не є словосполученням:     

варіанти відповідей

товариш поділився;   

співати пісню;  

упевнено говорити.

читати книгу

Запитання 10

Обставина є в реченні.

варіанти відповідей

Прошумів веселий дощик.

Яринка любить свого братика.

Калину садять на подвір’ї біля криниці.

Мамині руки теплі й ласкаві.

Запитання 11

З одним головним членом є речення.

варіанти відповідей

Жбурляв під ноги вітер, зірване з дерев листя.

Найбільше вона любила співати.

Мороз малює дивнії узори.

Писали вчора контрольну роботу?

Запитання 12

Словосполученням є кожне поєднання слів у рядку.


варіанти відповідей

веселі діти; цікава книжка;

яблука і сливи; гіркий досвід;

малює картини; за горою;

під яблунею; ясний день.

Запитання 13

Головний член речення, що називає предмет - ...

варіанти відповідей

Додаток

Підмет

Означення

Обставина

Запитання 14

За метою висловлювання речення бувають.

варіанти відповідей

 Розповідні, окличні, спонукальні

 Поширені та непоширені

  Розповідні, питальні, спонукальні

 Двоскладні та односкладні

Запитання 15

Визначити, яку синтаксичну роль у реченні виконує виділене слово. Від бабусі смачно пахло житнім хлібом.

варіанти відповідей

Означення.

Обставина.

Додаток.

Присудок.

Запитання 16

У реченні На Улянці була спідниця в горошок виділене слово є

варіанти відповідей

означенням

обставиною


додатком

підметом

Запитання 17

У якому реченні підкреслене слово є означенням?

варіанти відповідей

 Сонце вже ховалось за гори.

 Узгір’я хмариною спускалось в море.

 Повіяв ранковий вітер.

Пахне весною надворі

Запитання 18

Укажіть речення, у якому виділене слово є підметом.

варіанти відповідей

 Спортивний інвентар вони підготували заздалегідь.

Город ми скопали восени.

 Любіть Україну всім серцем своїм;

 У зоопарку тварини почуваються добре.

Запитання 19

Визначте односкладне речення.

варіанти відповідей

Нахилися до мене і дай мені жменьку суниць.

До мого вікна підійшла весна.

Прохолодним ранком пролітали журавлі над полями.

 Я так люблю весну.

Запитання 20

У реченні Мовчанка гнів гасить підметом є слово:

варіанти відповідей

мовчанка; 

гнів;  

гасить.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест