Сон Святослава, поразка русичів на річці Каялі, плач Ярославни – це епізоди твору, де є образ
Пошуки суспільної сили (національної еліти), яка спроможна згуртувати народ (націю), зміцнити державу, – одна з проблем твору
Дійовими особами першого драматичного твору нової української літератури є
У жанрі послання написано твір, у якому є рядки
Рядки
Місяць на небі, зіроньки сяють,
Тихо по морю човен пливе.
В човні дівчина пісню співає,
А козак чує – серденько мре…
узято з
Фантастичний політ оповідача за совою з України до Сибіру й далі до Петербурга зображено у творі
Словами «Прийми ж сей спів, хоч тугою повитий, / Та повний віри; хоч гіркий, та вільний, / Твоїй будущині задаток, слізьми злитий, / Твойому генію мій скромний дар весільний» звертається до свого народу ліричний герой твору
Уславлення борців за вільну Україну на початку ХХ ст. – ідея твору, де наявні образи
Проблема емансипації жінки та її самореалізації є ключовою у творі
Слова «Без надії таки сподіватись» – провідний мотив твору, де є рядки
Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.
Покину нудні сигнатурки в аптеці, Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті, Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті, Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом У далеких морях.
Максим Рильський
Автор вірша належить до
Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.
Покину нудні сигнатурки в аптеці, Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті, Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті, Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом У далеких морях.
Максим Рильський
Неоромантична туга за морем, символом чистоти й вічно мінливої далечі, споріднює поезію з твором, у якому персонажами є
Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.
Покину нудні сигнатурки в аптеці, Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті, Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті, Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом У далеких морях.
Максим Рильський
В останній строфі використано
Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.
Покину нудні сигнатурки в аптеці, Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті, Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті, Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом У далеких морях.
Максим Рильський
Рядки «А тут, у набридлому місті, / Лише люди та дим » суголосні з настроєм оповідача твору
Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.
Покину нудні сигнатурки в аптеці, Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті, Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті, Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом У далеких морях.
Максим Рильський
Ідеї твору відповідає вислів
Увідповідніть справжнє ім’я письменника з уривком із його твору.
Письменник
1 Панас Рудченко
2 Іван Левицький
3 Іван Тобілевич
4 Микола Фітільов
Уривок із твору
А «А запорожці схопили Іванця за руки да вже й на стіл саджають, і булаву й бунчук до рук дають. Зопхнули й князя з думними дяками, як поперлись…»
Б «Портьєра роздвинулась, і в мій кабінет увійшло двоє… Вони були остаточно налякані обстановкою: аристократична розкіш, княжі портрети й розгардіяш – порожні пляшки, револьвери й синій цигарковий дим…»
В «Я не хвалю своїх синів, але, коли правду сказати, то на всі Семигори немає таких хлопців, як мої. Що вже робочі, слухняні, покірливі, то дай, Боже, таких дітей усякому…»
Г «Хазяйство ледве живе, а дворянство без розуму і без науки хліба не дасть. Послухай мене: спалú всі бумаги, щоб і не свербіло…»
Д «Мотря, качаючись на печі, цілісіньку ніч не спала, теж плакала… Думала піти сказати на сина, що він розбоєм промишляє, щоб узяти його разом з його лихою ватагою…»
Увідповідніть ім’я персонажа із суголосним з його долею висловом.
Персонаж
1 Еней («Енеїда»)
2 Катерина («Катерина»)
3 Маруся («Кайдашева сім’я»)
4 Чіпка («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
Вислів
А Не було добра змалку, не буде й до останку.
Б І хороша, і вродлива, тільки шкода, що сварлива.
В Брехнею світ пройдеш, а назад не вернешся.
Г Козацькому роду нема переводу.
Д Любов – не пожежа, займеться – не згасиш.
Установіть послідовність подій у поемі «Катерина».
А. вигнання зганьбленої дочки,
Б. звернення до дівчат бути обачними у коханні,
В. самогубство героїні,
Г. випадкова зустріч Катерини з Іваном на чужині,
Д. знайомство й кохання Катерини з москалем.
"Повість минулих літ" за жанром:
…І я ходжу, володарка темниці.
Скриплять у тиші двері за дверми.
Блищать очима слуги темнолиці,
мені у ноги стелять килими.
Ох, килими, барвисті килимочки!
Фонтан, кальян і сльози на зорі.
Носила я і плахту, і віночки,–
ну, як мені, чи гарно у чадрі?
І меч, і правда – цноти не жіночі.
Люблю чадру – і чорна, і густа.
Коли татарам брешуть мої очі,
ніхто не бачить, як тремтять вуста.
Мого лиця не видно під чадрою.
Мій муж поїхав. Тоскно мені. Жду.
А то б я їм здавалася чудною, –
чого я зблідла і куди іду.
Чого дивлюся в море, у тумани.
Чого, як тінь, блукаю уночі.
…Бряжчать мені невільницькі кайдани.
А я шукаю сховані ключі.
Вірш суголосний за жанром з твором, однією з ознак якого є
Чому Тарас Григорович закликає “чорнобрових” не кохатися з москалями?
Укажіть правильний варіант заповнення пропусків у цитаті: "...... бере данину в .......— йому здається мало, він бере ще — обурені ..... убивають його й ховають — вирішують оженити свого князя .......на........., а з її дитиною Святославом зробити все, що завгодно".
Т. Шевченка вважають
…І я ходжу, володарка темниці.
Скриплять у тиші двері за дверми.
Блищать очима слуги темнолиці,
мені у ноги стелять килими.
Ох, килими, барвисті килимочки!
Фонтан, кальян і сльози на зорі.
Носила я і плахту, і віночки,–
ну, як мені, чи гарно у чадрі?
І меч, і правда – цноти не жіночі.
Люблю чадру – і чорна, і густа.
Коли татарам брешуть мої очі,
ніхто не бачить, як тремтять вуста.
Мого лиця не видно під чадрою.
Мій муж поїхав. Тоскно мені. Жду.
А то б я їм здавалася чудною, –
чого я зблідла і куди іду.
Чого дивлюся в море, у тумани.
Чого, як тінь, блукаю уночі.
…Бряжчать мені невільницькі кайдани.
А я шукаю сховані ключі.
Вірш має ознаки лірики
…І я ходжу, володарка темниці.
Скриплять у тиші двері за дверми.
Блищать очима слуги темнолиці,
мені у ноги стелять килими.
Ох, килими, барвисті килимочки!
Фонтан, кальян і сльози на зорі.
Носила я і плахту, і віночки,–
ну, як мені, чи гарно у чадрі?
І меч, і правда – цноти не жіночі.
Люблю чадру – і чорна, і густа.
Коли татарам брешуть мої очі,
ніхто не бачить, як тремтять вуста.
Мого лиця не видно під чадрою.
Мій муж поїхав. Тоскно мені. Жду.
А то б я їм здавалася чудною, –
чого я зблідла і куди іду.
Чого дивлюся в море, у тумани.
Чого, як тінь, блукаю уночі.
…Бряжчать мені невільницькі кайдани.
А я шукаю сховані ключі.
У поезії є алюзія на
…І я ходжу, володарка темниці.
Скриплять у тиші двері за дверми.
Блищать очима слуги темнолиці,
мені у ноги стелять килими.
Ох, килими, барвисті килимочки!
Фонтан, кальян і сльози на зорі.
Носила я і плахту, і віночки,–
ну, як мені, чи гарно у чадрі?
І меч, і правда – цноти не жіночі.
Люблю чадру – і чорна, і густа.
Коли татарам брешуть мої очі,
ніхто не бачить, як тремтять вуста.
Мого лиця не видно під чадрою.
Мій муж поїхав. Тоскно мені. Жду.
А то б я їм здавалася чудною, –
чого я зблідла і куди іду.
Чого дивлюся в море, у тумани.
Чого, як тінь, блукаю уночі.
…Бряжчать мені невільницькі кайдани.
А я шукаю сховані ключі.
У вірші наявні усі зазначені художні засоби
…І я ходжу, володарка темниці.
Скриплять у тиші двері за дверми.
Блищать очима слуги темнолиці,
мені у ноги стелять килими.
Ох, килими, барвисті килимочки!
Фонтан, кальян і сльози на зорі.
Носила я і плахту, і віночки,–
ну, як мені, чи гарно у чадрі?
І меч, і правда – цноти не жіночі.
Люблю чадру – і чорна, і густа.
Коли татарам брешуть мої очі,
ніхто не бачить, як тремтять вуста.
Мого лиця не видно під чадрою.
Мій муж поїхав. Тоскно мені. Жду.
А то б я їм здавалася чудною, –
чого я зблідла і куди іду.
Ключовими до ідейного змісту вірша є всі слова рядка
У творчості Т. Шевченка переплелися літературні напрями
Яку проблему порушує Тарас Шевченко в поемі "Катерина"?
Прочитайте уривок з поезії
По сей день Посейдон посідає трон.
У правиці тримає тризуба.
Ці рядки увиразнює художній засіб
Уривок «В житті ти мною згордувала, /Моє ти серце надірвала, /Із нього визвала одні/ Оті ридання голосні — /Пісні» взято з твору
Напрям у літературі кінця XIX - початку XX ст., представники якого прагнули передати свої враження від світу, відтворити його рухливість і мінливість, — це
Розгляньте схему.
ПРОБЛЕМИ - гармонія людини і природи - свобода вибору і свобода особистості - мрія і дійсність - кохання і зрада - особистість і талант - злочин і кара - доля людини - духовне і матеріальне
У ній вказано проблеми, порушені у творі
«Майстер корабля» є першим українським
Проблеми розвитку української культури й кіно зокрема в 20-х роках ХХ ст. порушено у творі, де діють
Тарас Шевченко присвятив Василеві Жуковському твір
Кульмінацією поеми "Катерина" є епізод, в якому Катерина
До якого часу записані події в "Початковому літописі"?
«Повість минулих літ» - найвідоміший зразок:
Григорій Сковорода написав збірку байок:
Ілюстрацією якого твору є ця картина? Хто її автор?
Визначте епізод, що є зав'язкою у творі "Катерина"
Укажіть, яким елементом сюжету поеми Т. Шевченка «Катерина» є подані нижче рядки: Наймичкою тобі стану… / З другою кохайся… / З цілим світом… Я забуду, / Що колись кохалась, / Що од тебе сина мала»
Події в п`єсі "Наталка Полтавка" розгортаються в такій послідовності:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома